1400-10-22 08:16
1354
0
78068
کلید حل مشکلات در حمایت از تولید داخلی است؛

راه سخت تولیدکنندگان داخلی با نگاه‌های بی‌رحمانه صفر و صدی/ بازی دو سر باخت!

تولیدات داخلی تشنه حمایت مردمی هستند، شاید اگر واقعه سانسور و بایکوت رسانه ای شهید سلیمانی به عنوان قهرمان ملی و بین المللی، در کشوری دیگر اتفاق می افتاد نه دولت بلکه مردم آن کشور آن پیامرسان و شرکت سازنده اش را تحریم میکردند..

به گزارش گلستان ما، پس از ترور فیزیکی سپهبد سلیمانی در خاک عراق اینک نوبت به ترور و پروژه حذف این شخصیت از صفحه ذهن مردم رسیده است .مکتبی که برای هویت سازی نسل جدید چونان آب حیات ضروری است. شخصی که اینک در صحنه بازی پیام رسان های خارجی دستخوش تحریم و سانسور گسترده شده و دوباره کلام آن پیر فرزانه را به یادمان آورد که "در زمین دشمن چه ببرید چه ببازید بازنده اید."
 
اکنون چهارمین سال است که رهبر انقلاب مستقیم در شعار سال حرف از حمایت از تولید میزند و اکنون که کم تر از سه ماه تا پایان سال مانده است، حمایت از پیامرسان های داخلی که بیش از حمایت دولتی به حمایت مردمی محتاج بود همچنان در نگاه مردم مغفول مانده است؛ پیامرسان هایی که یا اسیر ضعف هایی هستند که برای رفع آن محتاج به تقویت زیر ساخت های کشور هستیم و یا نقاط قوتشان از چشم ما مغفول مانده و آنان را همچنان کم رفت و آمد نگه داشته است.

باید توجه داشت که حمایت از پیامرسان های داخلی لزوما به معنای حذف پیامرسان خارجی نیست؛ بلکه می شود با شناسایی نقاط قوت این نرم افزار برای حمایت از این تولیدات داخلی اندکی به خود سخت گرفت و بخش هایی از این پیام رسان ها که امکاناتی مشابه را با کیفیت قابل قبول ارائه میدهند استفاده کرد تا تولید کننده توان تقویت این محصولات را داشته باشد.

چه خوب می شود اگر نرم افزاری به اندازه 20 درصد ارزشمند است ما به همان اندازه 20 درصد از این پیام رسان حمایت کنیم.نگاه های بی رحمانه صفر و صدی در این برهه حساس تنها سختی راه را بر تولیدکنندگان داخلی دوچندان میکند باید به تولیدات داخلی فرصت داد و به گمانم تعصب در این امور ارزشمند نشان از غیرت ملی ماست.

اگر همچنان به امید ساخت یک نرم افزار تمام و کمال بایستیم و از تولیدات کنونی حمایت نکنیم راه را بر تقویت این پیام رسان ها خواهیم بست باید این را نیز مد نظر قرار داد که با ارائه شایعه و سیاه نمایی هر چند جزئی در بستر های پیامرسان های خارجی می توان حتی بهترین این پیام رسان ها را نیز از رونق انداخت.

شاید اگر واقعه سانسور و بایکوت رسانه ای شهید سلیمانی به عنوان قهرمان ملی و بین المللی، در کشوری دیگر اتفاق می افتاد نه دولت بلکه مردم آن کشور آن پیامرسان و شرکت سازنده اش را تحریم میکردند.


----------------------------
حسین رجبی

خبر نگار و فعال رسانه 
-----------------------------

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.