1399-07-21 09:52
868
0
70932
به قلم: محمد مهدی قزلسفلی

آجرهایی از جنس مهربانی به بهانه طرح آجر به آجر

یک معلم گلستانی نوشت : آجرهایی که امروز روی هم گذاشته می شود تا کلاسی شکل بگیرد ، همگی از جنس قلب ماست که به جای محرومیت ، مهربانی در آنها موج می زند .

به گزارش گلستان ما ؛ محمد مهدی قزلسفلی کارشناس فرهنگی و معلم آموزش و پرورش نوشت :

به دلیل مسئولیتی که در آموزش و پرورش  داشتم چندین سال قبل برای بازدید از مدارس ، راهی یکی از شهرستانهای استان شدم. به محض ورود به مدرسه، بچه ها به طرفم آمدند.

تعداشان زیاد نبود ، اما وقتی به چشمان معصومشان نگاه می کردم محرومیت در آنها موج می زد. واژه ای که زیاد غریبه نیست و سالهاست همنشین این مردم است. و علی رغم تمامی تلاشها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گویا قصد ترک این دیار را ندارد.

ساختمان مدرسه حال و روز خوبی نداشت.  حیاط مدرسه  پر از آب بود. داخل کلاسها باران چکه کرده بود . به سقف که نگاه کردم مثل صورت زجر کشیده پیر مردهای روستا پر از ترک بود..آنروز خیلی دلم سوخت  ، دوست داشتم کاری بکنم ،ولی  کاری از دستم بر نمی آمد.

نه اداره بودجه ای داشت و نه من توان مالی ، که بتوانم کمکی کنم، امروز پس از گذشت چندین سال فرصت مجددی پیش آمد تا به دیدن یکی از دوستانم به همان مدرسه رفتم . قابل باور نبود . مدرسه ای زیبا و دوست داشتنی  با حیاطی تمیز که در بخشی از آن گل کاری شده بود. کلاسها  مرتب و منظم بود .

سقف دیگر ترک نداشت و خبری از آب باران  درداخل کلاسها نبود. به جای نمای گلی آنروز سنگ های زیبایی خود نمایی می کرد.  محو تماشای مدرسه شده بودم . که تابلو نوشته ای نظرم را جلب کرد .اسم یک خیر مدرسه ساز بود.

همان هایی که امروز تعداشان کم نیست . و مثل ستاره ای درخشان  در آسمان بزرگ آموزش و پرورش می درخشند. آدمهایی که به راحتی از اموالشان می گذرند. و به قول خودشان با خدا معامله می کنند.

به یاد آیه 89 سوره مبارکه نمل افتادم. که خداوند می فرماید"کسی که کار نیکی به صحنه قیامت بیاورد پاداشی به مراتب بهتر از آن خواهد داشت" و یا اینکه در سوره مبارکه کهف می فرماید " ثروت و فرزندان فقط زینت زندگی انسان  هستند و اعمال شایسته برای او ماندگار تر است"  و امروز  طرح آجر به آجر  که به همت سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور شروع شده است فرصت مناسبی است که هر کسی به اندازه توانایی  که دارد در این اقدام خدا پسندانه شرکت کند.

آجرهایی که امروز روی هم گذاشته می شود تا کلاسی شکل بگیرد ، همگی از جنس  قلب ماست  که به جای محرومیت ، مهربانی در آنها موج می زند .

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.