1399-01-02 13:10
1091
0
67867
⁩ نکته ای در مورد شعار سال؛

چرا «جهش تولید»؟

بیش از یک دهه تعیین شعارهای سال توسط رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصادی صورت می گیرد ، سوال اینجاست چرا با توجه به چالش ها و بحران های سیاسی که کشور ما با آن درگیر است خصوصا در حوزه سیاست خارجی نظیر برجام، شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، سرنگونی هواپیمای ایران و اوکراین و جنگ بیولوژیک کرونا چرا شعار سال به مسایل اقتصادی تعلق می گیرد؟

به گزارش گلستان ما، بیش از یک دهه تعیین شعارهای سال توسط رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصادی صورت می گیرد ، سوال اینجاست چرا با توجه به چالش ها و بحران های سیاسی که کشور ما با آن درگیر است خصوصا در حوزه سیاست خارجی نظیر برجام، شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی ، سرنگونی هواپیمای ایران و اوکراین و جنگ بیولوژیک کرونا چرا شعار سال به مسایل اقتصادی تعلق می گیرد؟

آنچه مشخص است رهبر انقلاب و ‌بزرگان کشور به این باور و یقین رسیده اند که جمهوری اسلامی به عنوان یک مدل حکومتی به حدی از تثبیت رسیده که تکانه های سیاسی موقتی و بعضاً پایدار حتی با اجماع بین المللی توان مقابله و از پای در آوردن آن را ندارد.

حضور میدانی مردم در راهپیمایی ها ، عزاداری های محرم و رمضان ، انتخابات و مناسبت‌های ملی و مذهبی و حضور داوطلبانه در دفاع از مرزهای وطنی و عقیدتی در منطقه نیز به اقتدار ایران افزوده است. 

نوع دوستی و اقدامات خیرخواهانه مردم ایران در کمک به سیل‌زدگان و مقابله با کرونا را هم به افتخارات جمهوری اسلامی بیفزایید که توانسته مشارکت های مردمی را هم در گذر از بحران های پیش روی خود بکار گرفته و از چالش ها بگذرد.

لذا پاشنه آشیل جمهوری اسلامی مسائل اقتصادی و معیشتی است ، همان چیزی که آمریکا و اندیشکده های غربی به خوبی به آن رسیده اند که گوشه تلخی از آن را در اعتراضات و اغتشاشات آبان ماه دیدیم.

از همین روست که مقام معظم رهبری هم می داند بهترین راه مبارزه بر آمریکا خدمت به مردم و تامین مسائل معیشتی و اقتصادی است ، او می داند «تولید» عامل اشتغال ، ازدواج ، اقتدار ، عدم وابستگی ، خودکفایی و رشد اقتصادی است برای همین است که بعد از رونق تولید حالا «جهش تولید» را مطرح کرده است.

 اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور و فضایی که بر دولت حاکم است دغدغه ای وجود دارد که جهش تولید چطور ‌می‌تواند محقق شود ؟ 
آنچه رهبر انقلاب را مصمم به انتخاب این شعار نموده بی شک شروع بکار مجلس یازدهم است که یک مجلس انقلابی است و می تواند راهکارهای لازم جهت رونق و جهش تولید را میسر نماید.

«جواد عموزاد» کارشناس ارشد علوم سیاسی ، روزنامه نگار

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.