1398-11-19 11:38
1052
0
67451
یادداشت؛

انحراف از تشکیل مجلس عصاره فضائل ملت / مجلسی در راس امور کشور یا در راس امور نماینده و اعضای ستادش

اگر بعض مردم در انتخابات پیش رو رای ندادند و یا بعض مردم افراد اصلح را انتخاب نکردند _که عمدتا به عدم شناختن آنها بر می گردد_ و یا افراد بصیر و مورد وثوق با بهانه های واهی و ترس از هزینه های علنی چنین اقدامی، به مردم راهنمایی و مشورت ندادند؛ قطعا این مجلس عصاره فضائل ملت نخواهد بود و نباید ۴سال آینده گلایه کنیم که این چه مجلسی است که در راس امور کشور نیست.

به گزارش گلستان ما، تصویر تابناک از مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی ، همان تصویر مبنایی ،اصولی و قانونی است که  حضرت امام (ره ) ترسیم نموده است. اما با تحریف مادی و معنوی عامدانه سخنان امام(ره)تصویر دیگری از آن جعل و ارائه می شود!

مجلس عصاره فضایل ملت است ؛یک جمله حق و البته تحریف شده مادی است که از آن اراده باطل می گردد.همچنانکه امام علی (ع) می فرمایند:" لَمَّا سَمِعَ قَوْلَ الْخَوَارِجِ لَا حُكْمَ إِلَّا لِلَّهِ كَلِمَةُ حَقٍّ يُرَادُ بِهَا بَاطِلٌ و چون گفته خوارج را شنيد كه حكومت جز از آن خدا نيست، فرمود: سخن حقى است كه بدان باطلى را خواهند.

اصل کلام امام خمینی (ره ) در این ارتباط این است که :"شما که وکیل از جانب ملت هستید، و عصاره فضایل ملت هستید، باید در آنجا همان معنایی که مأمور او شدید از طرف ملت، همان معانی باشد. ملت یک ملت اسلامی است و اسلام را می‌خواهد و احکام اسلام را می‌خواهد. شما وکیل نیستید که بروید آنجا بنشینید و حسابهایی که خودتان با هم دارید را صاف کنید. اگر یک همچو کاری بشود، این انحراف است و غصب است آن محل برای شما. شما باید -ان شاء الله ."

امام خامنه‌ای در دیدار اخیر اقشار مختلف مردم؛ شاخص‌های انتخاب درست در انتخابات مجلس را بر شمردند ؛ شاخص هایی که مردم با اعتقاد و التزام بدان می توانند در گام اول یک مجلس عصاره فضائل خود و در گام دوم یک مجلس در راس امور کشور را تشکیل دهند:

اولا باید فردی را برای مجلس انتخاب کرد که مؤمن، انقلابی، شجاع، دارای روحیه جهادی، کارآمد و به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشد.

ثانیا فردی که از سخن گفتن بر ضد فلان قدرت خارجی هراس دارد، لایق نمایندگی مردم با عزت، مقتدر و شجاع ایران نیست.

ثالثا باید افرادی را انتخاب کرد که بتوانند پرچم عدالت اعم از عدالت اقتصادی، حقوقی و سیاسی را در کشور برافراشته نگه دارند.

بدیهی است که همانطور معظم له در ادامه تاکید نمودند :" مردم باید افرادی با چنین ویژگی هایی را بشناسند و به آنها رأی دهند اما اگر خودشان نمی توانند به شناخت برسند، از راهنمایی و مشورت افراد بصیر و مورد اعتماد استفاده کنند بنابراین هیچ کسی نباید بگوید چون افراد را نمی شناسم رأی نمی دهم. همه باید با اتکاء به خداوند وارد میدان شوند و رأی دهند."

بنابراین اگر بعض مردم رای ندادند و یا بعض مردم افرادی با چنین ویژگی را انتخاب نکردند _که عمدتا به عدم شناختن آنها بر می گردد_ و یا افراد بصیر و مورد وثوق با بهانه های واهی و ترس از هزینه های علنی چنین اقدامی، به مردم راهنمایی و مشورت ندادند ؛ قطعا این مجلس عصاره فضائل ملت نخواهد بود و نباید ۴سال آینده گلایه کنیم که این چه مجلسی است که در راس امور کشور نیست و خود را به راس امور  هر نماینده و اعضای ستاد انتخاباتی اش تنزل داده است و صرفا در مجلس بدنبال صاف کردن حساب های انتخاباتی خودشان و اسپانسرهای خودشان و...هستند

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.