1398-11-15 09:54
1093
0
67399
یادداشتی از حامد رضایی :

گامهای پیروزمندانه نیروهای انقلاب در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا

یک عضو هیات علمی دانشگاه نوشت : شناخت آرایش های سیاسی و جهت گیری های اجتماعی در قومیت مهمترین مقوله است ، در حوزه گرگان و آق قلا این دو تعیین کننده خواهد بود.

به گزارش گلستان ما ؛ در این دوره رویکردها و کارکردهای نوینی توسط نیروهای انقلاب شکل گرفت که با دوره های قبل متفاوت است، شاید دلیلش پختگی سیاسی و اجتماعی و تجربه شکست های قبلی باشد؛ همچنین حضور چهره های جوانتر در ارکان مدیریت و تصمیم گیری از دلایل دیگر باشد ، در هر حال در این دوره برای پیروزی در عرصه رقابتهای انتخاباتی گامهای مهمی باید برداشته شود.

شناخت آرایش های سیاسی و جهت گیری های اجتماعی در قومیت مهمترین مقوله است ، در حوزه گرگان و آق قلا  این دو تعیین کننده خواهد بود.

هرچه گزینه های همسو در صحنه فعالیت انتخاباتی  بیشتر باشند ظرفیت سازی بیشتر و ارزیابی بهتری می توان انتظار داشت. بنابراین رسیدن به دو گزینه نهایی در شرایط فعلی و خیلی زود نتیجه بخش نیست.

در این حوزه ظرفیت آرای ترکمن ها، سیستانی ها، شرقی و غربی ، شهری و روستایی و اصولگرا و اصلاح طلب در بیشتر موارد در تعادل هم هستند، آرای غالب تجمیع تعدادی از اینهاست. هر کس به آنها برسد سبد آرایش پرتر خواهد بود.

نیروهای انقلاب در شرایط حاضر الزاماً باید به افزایش ظرفیت سبد آرای خود از یک سو و همراهی هریک از مولفه ای گفته شده را از سوی دیگر در دستور کار خود داشته باشد و در روزهای پایانی رونمایی کند.

مذاکره و تفاهم بردبرد برای همراهی کردن مولفه های مورد اشاره نتیجه بخش است و احتمال پیروزی را تضمین می کند.

ویژگی مثبت و برتر نیروهای انقلاب تلاش بی منت و جهادی نیروهای پابه کار و جوانان علاقمند است که در ستادهای انتخاباتی فعالیت می کنند. همراهی و همدلی و توافق نهایی می تواند از احتمال شکست بکاهد.

در شرایط اقتصادی جامعه و عدم موفقیت دولت انگیزه های ظرفیت سازی نیروهای انقلاب را مضاعف می کند و اگر این بار بتوانند گامهای پیروزی را با بصیرت و دوراندیشی و بدون تعصب و احساس تکلیف محکم بردارند یقیناً موفقیت قطعی است و گرنه فرصت ایجاد شده از دست می رود و حریف با تمام توان و همه ابزار برنده این رقابت خواهد شد.

نتیجه اینکه کاندیدای منتسب به این جریان باید به همگرایی و همرایی برسند تا بتوانند پیروزی را جشن گیرند و گرنه تلخی شکست و زخم کهنه همچنان خودنمایی می کتد.

دکترحامدرضایی تحلیل گر سیاسی و عضوهیات علمی دانشگاه

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.