1398-02-02 10:00
1188
0
62723
سربازان گمنام امام زمان (عج)؛

نام و نشان نمی‌خواهند کسانی که نمی‌خوابند تا بخوابیم؛ شهید می‌شوند تا زندگی کنیم

سربازان گمنام امام زمان (عج) نام و نشان نمی‌خواهند کسانی که نمی‌خوابند تا بخوابیم؛ شهید می‌شوند تا زندگی کنیم.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، در هفته جوان و نیمه شعبان میلاد منجی عالم حضرت مهدی (عج) قرارداریم این روز مبارک روز سربازان گمنام امام زمان نامگذاری شده است. دلاورمردان هستی که بدنبال شهرت ومقام نیستند. سربازان گمنام به نيروهاى مخلص و جان بركف اطلاعاتى و امنيتى كشور و وزارت اطلاعات گفته مى شود. که بدوراز ریا و جاه طلبی در خدمت مردم و حفظ نظام هستند.اما چرا و چگونه این مردان بی ادعا وارد میدان شدند حکایتی دارد.

بواسطه كينه توزي و عداوات دشمنان قسم خورده نظام که هميشه بفكر ضربه زدن به مردم ايران بودند وجود  سربازاني گمنام و از جان گذشته بمنظوركار اطلاعاتى، تجسس، كسب اخبار سرّى، كشف مجهولات، دشمن يابى و ... برای حفظ نظام واجب شد همانطور که امام علی (ع)در عهدنامه خويش به مالك اشتر، به اين امر سفارش كرده، مى فرمايند کارهايت را به بهترين ماموران خويش بسپار و نامه هاى محرمانه ات را كه حاوى طرحها و اسرارت مى باشد، در اختيار كسى بگذار كه داراى جامعترين و اساسى ترين اصول اخلاقى باشد.

سربازان گمنام ما نام و نشان نمی‌خواهند / کسانی که نمی‌خوابند تا بخوابیم؛ شهید می‌شوند تا زندگی کنیم

تلاش سربازان برای ایجاد امنیت در کشور را مجاهدتی بس والاست .معمار کبیر انقلاب اسلامی در توصیف جایگاه این سربازان می‌فرمایند: "سربازان گمنام ما نام و نشان نمی‌خواهند" رهبر معظم انقلاب  نیز بارها و بارها تاکیدات بسیاری بر مقام سربازان گمنام امام زمان(عج) داشته و فرموده‌اند: آرامش و امنیت جامعه مرهون سربازان گمنامی است که دائم در جهاد فی سبیل ‌ا..‌اند.

سربازان گمنام همين بس كه بگوئيم آنها افرادی: خدا ترس و فروتن، راستگو و وفادار، كم سخن و پركوشش، بي ريا و گمنام هستند و خدمات و انجام وظيفه آنها در معرض ديد و نگاه مردم نيست... او  مي داند  كه همه تلاش و خدمات صادقانانه و خالصانه انها در محضر خداوند و امام زمان عج - است و اجر و پاداش آنها  محفوظ است و ضايع نمى گردد. سربازان گمنام امام زمان(عج)، کسانی که نمی‌خوابند تا بخوابیم؛ شهید می‌شوند تا زندگی کنیم. تلاش های این بزرگواران بی ادعا موجب شناسایی به موقع تهدیدات و دسیسه های براندازانه دشمنان و ناکامی آنها در دست یابی به اهدافشان شده است. زمانی که به کارنامه درخشان این دلاوران خاموش پس از چهار دهه تلاش که گویای پرونده روشن و درخشان این مجموعه در تقابل با گروهک های تروریستی و معاند و عناصر وابسته به غرب است.

وزارت اطلاعات در زمان انقلاب و اوایل آن سربازان گمنام و دلسوزان انقلاب و نظام، به اصلاح ساختار اطلاعاتی و امنیتی کشور پرداختند و در ارتش، نهادهای نظامی و ساختار به جای مانده از ساواک زمان شاه، علاوه بر اصلاح ساختار نیروی انسانی، تسویه نیروهای قدیمی، معرفی کسانی که در دوران ستم شاهی به مردم ایران و مبارزان انقلاب اسلامی ظلم کرده بودند، ساختارهای جدید را شکل دادند و بلافاصله با اقدامات دشمنان، تحرکات آمریکا و ضد انقلاب مقابله کردند و به شناسایی آنها پرداختند.

افشاگری علیه اقدامات زمان شاه، ماجراجویی های آمریکا در ایران، انتشار اسناد خیانت سرسپردگان آمریکا و اسرائیل و انگلیس، شناسایی عوامل خیانت در گذشته، شناسایی انحراف و عوامل منافقین، انحراف بنی صدر و عوامل و وابستگان به او به نقل از بولتن نیوز، {در دوران دفاع مقدس نيز سربازان گمنام در جبهه های جنگ و داخل شهرها، همواره حرکت های دشمن و عوامل داخل و خارج آن را شناسایی می کردند؛ چه در مناطق عملیاتی و چه در شهرها که برخی افراد مشخصات مورد نیاز دشمن را تهیه و منتقل می کردند، توسط سربازان گمنام شناسایی می شدند و ایثار و شهادت و جانبازی آنها در جبهه های جنگ باعث پیروزی رزمندگان اسلام شد.عملیات گشت و شناسایی در مناطق جنگی از نفوذ در عمق نیروهای دشمن گرفته تا رشادت نیروهای اطلاعاتی در سخت ترین شرایط جنگ که نیازمند اطلاعات جدید برای مقابله با دشمن بوده ایم و برنامه ریزی برای مقابله با جاسوسان خارجی و داخلی همچنین اوج آن در فتنه‌ 88 خود را نمايان شاخت. شناسایی رفتار برخی افراد و گروه هایی که در آستانه انتخابات، به اهداف و نیات خود توجه داشتند و پس از جریانات انتخابات ریاست جمهوری، جریان فتنه را ایجاد کردند، یکی از برنامه های جدی نیروهای اطلاعاتی در شناسایی جریان فتنه و ضد انقلاب و منافقین بوده است.در منطقه خاورمیانه باتوجه به اهمیت، موقعیت و شرایط خاص کشورهای منطقه مانند شرایط عراق، افغانستان، لبنان و سرزمین‌های اشغالی، سرویس‌های جاسوسی خارجی کشورهای مستکبر نظیر MI 6، CIA ، موساد و ... هر کدام فعالیت مضاعفی در این منطقه نسبت به سایر نقاط جهان دارند؛ در این شرایط به اذعان تمامی کارشناسان، دستگاه اطلاعاتی ایران در میان سازمان‌های مشابه منطقه‌ای از درخششی ویژه از حیث عملکرد پیش‌رونده و نیز مقابله با تهدیدات امنیتی برخوردار است.}

وزارت اطلاعات باید صد در صد انقلابی بماند و انقلابی عمل کند

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: یکی از محورهای مهم و اصلی این جنگ، «نفوذ و تأثیرگذاری بر نظام محاسباتی مسئولان» و «تغییر باورهای مردم» است که در این جنگ، علاوه بر دفاع و بستن نفوذگاهها، باید تهاجم نیز انجام، و از هرگونه غفلت و ساده اندیشی جداً پرهیز شود. وزارت اطلاعات و همه کارکنان آن باید همواره صد درصد انقلابی بمانند و انقلابی حرکت کنند.ایشان با تأکید بر اینکه هرگونه جناح‌بازی در وزارت اطلاعات گناه است، گفتند: در وزارت اطلاعات یک جناح وجود دارد و آن، جناحِ انقلاب است.

هدف از تشکیل وزارت اطلاعات، پیشگیری و مقابله با توطئه‌های دشمنان

براساس ماده 1 قانون تأسيس وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي مصوب 27/5/1362 مجلس شوراي اسلامي، واجا به منظور پيشگيري و مقابله با توطئه‌هاي دشمنان داخلي و خارجي عليه انقلاب اسلامي، كشور و نظام جمهوري اسلامي ايران، تشكيل شد.در قانون تشکیل این وزارت آمده است: "به منظور کشف و پرورش اطلاعات امنیتی و اطلاعات خارجی و حفاظت اطلاعات و ضدجاسوسی و بدست آوردن آگاهی‌های لازم از وضعیت دشمنان داخلی و خارجی جهت پیشگیری و مقابله با توطئه‌های آنان علیه انقلاب اسلامی، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌شود".

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دارای دانشگاهی تخصصی به نام دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی است. دانشکده اطلاعات وابسته به وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۶۵ با سخنرانی رئیس‌جمهور وقت، سید علی خامنه ای، افتتاح گردید و تاکنون به آموزش و تربیت هزاران افسر اطلاعاتی پرداخته‌است. این مرکز آموزش عالی در سال ۱۳۹۵ از «دانشکده اطلاعات» به «دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی» ارتقاء علمی یافت. نحویه پذیرش این دانشگاه از طریق آزمون سراسری است و متقاضیان ضمن داشتن هوش و استعداد تحصیلی بالا و شمِّ اطلاعاتی قوی باید از شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون سراسری برخوردار باشند. پروسه گزینش این دانشگاه طی چند مرحله انجام می‌شود که چندین ماه طول می‌کشد.

در کشور هر یک از وزارتخانه‌ها و مؤسسات و شرکت‌های دولتی و نهادها و نیروهای نظامی و انتظامی که در کسب اطلاعات تخصصی، خود به مسائل امنیتی برخورد نمایند، هم‌چنین هر گونه اطلاعاتی که مورد تقاضای وزارت اطلاعات باشد، موظف اند آن اطلاعات را در اختیار وزارت اطلاعات قرار دهند.‌به منظور انجام مشورت‌های لازم جهت هماهنگی امور اجرایی اطلاعات، در حدود قانونی هر ارگان شورایی مرکب از اعضاء زیر تشکیل می‌گردد:۱ - وزیر اطلاعات.۲ - دادستان کل کشور.۳ - وزیر کشور یا نماینده تام‌الاختیار او.۴ - مسؤول حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران.۵ - مسؤول واحد اطلاعات سپاه پاسداران.۶ - مسؤول حفاظت اطلاعات ارتش.۷ - مسؤول واحد اطلاعات ارتش.۸ - وزیر امور خارجه یا نماینده تام‌الاختیار او.۹ - مسؤول حفاظت اطلاعات نیروهای انتظامی.

حافظان ارزشهای انقلاب اسلامی یک ارزشند

در نیمه شعبان روز ولادت فرمانده سربازان گمنام دست به دعا برمی داریم که این عزیران هر کجا هستند موفق و پاینده باشند. این برادران نه نامی دارند و نه نشانی اما این دعا را ازصمیم قلب برای آنان بجا می آوریم زیراحافظان ارزشهای انقلاب اسلامی یک ارزشند که باید پاس داشته شوند هر چند گمنام باشند.خداوند تك تك آنان را موفق و پيروز و سالم نگاه دارد.دعای ما سلامت آنان تا رسیدن حکومت حکومت حق و آن روز سربازان دیگر گمنام نخواهند بود به امید آن روز

 آقاجان: آنقدر درقنوت نمازم دعای فرج را می خوانم

تا ان شاا... روزی نمازم را به شما اقتدا کنم

یادداشت: رقیه بشارت نیا

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.