1393-12-16 08:58
2688
0
11516
یادداشتی به قلم محسن نادران؛

دستاوردی که به یک پنج هزار تومانی برای دولت نَیَرزد !

خدا وکیلی مذاکرات  خیلی طول کشیده، و هنوز از ژنوی ها خبری نشده است.اما از آنجا که قرار است به مردم از این باغ بری برسد باید هر از گاهی منتظر حرکتی از سمت کشورمان مبنی بر منعطف بودنمان در برابر انجام عقود توافقات بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، برای مثال تا چند روز آینده در جیب مبارک مردم با عزت کشورمان ، پنج هزارتومانی از مذاکرات سوغات می رسد، که  مردم، تدبیر دولت را در جیبشان می نگرند. پنج تومانی که مطمعنا از جزئیات  توافق رسیده است.

 اسکناس پنج تومانی دیگر چه گناهی داشت که  ابزاری جهت پیشبرد اهداف مذاکره کنندگان شده است؟! اسکناسی که از آن دستاورد هسته ای حذف شده و  مضاف بر آن خلیج فارس!

شاید  جزئیات توافق به برداشتن نام خلیج فارس از نقشه های بین الملی رسیده باشد. یا شاید هم انعطافی نرم در برابر خواسته های تیم روبرو باشد! 

اگر این اسکناس را در معنا خرد کرده و ریزش تقدیم شود، این است که:

اسکناس جدید نشان از ارزش زدایی دارد ارزشهایی که با افتخار به دست می آیند و با اختیار از دست می روند.

آدمی اختیار دارد ارزشهایش را بفروشد، اجاره و یا هدیه دهد و یا آن را به چوب حراج بزند!

کم فروشی است که گفته شود مردم به انرژی هسته ای امروز نیاز ندارند.امروز تمام تکنولوژی لازم جهت پیشرفت کشور مان در رسیدن به انرژی هسته ای معنا می شود.

از اسکناس برگشته از مذاکرات دور نشویم. در این اسکناس ، سوالی ذهن های مردم را درگیر می کند این است که ،آیا تا به حال دولتی در ایران از اسکناس برای تبلیغات خودش استفاده کرده است؟

  انصافا تبلیغات خوبی هم شده است چون  دولت  در مذاکرات  ارزشی  نیاورده است و ارزشهای دیگر هم برده است چه دلیلی دارد وقتی دولت با مذاکرات خودش، دستاورد هسته ای که از۲۰ به ۵ درصد رسانده و یا ذخایر هسته ای را اکسید کرده است، تصویرش را در اسکناس باقی بگذارد؟!

از  سویی دیگر کاهش قیمت روز افزون نفت با تعداد جلسات مذاکره کنندگان رابطه معکوس دارد، هر چه تعداد جلسات بیشتر ، قیمت نفت هم کمتر می شود. پس احتمالا لزومی بر قرار دادن خیلج فارس که سکوهای نفتی را در خود به آغوش کشیده است نبایددید!!!

از طرفی حدیث پیامبر که نمونه بارزی از افتخار و عزت ایران است، بعد از توهین آن کاریکاتوریست منفور ،چرا باید برداشته شود؟!

البته از مذاکره آقای ظریف با نماینده دولت فرانسه باید دانست که …بماند…..شاید  اصول دولت تدبیر و امید این است که نباید ارزشها را داد و هوار کرد.

در اسکناس ارزشهای قرار داده شده ،امام خمینی (ره ) را به رنگ دولت ،رنگ شده است . آیا از امام نشنیده اید که گفت:آمریکا شیطان بزرگ است.با شیطان بزرگ چگونه میتوان مذاکره کرد؟! اگر دولت پیرو خط امام است باید به فرمایشات آن امام همام گوش فرا دهد.

سوال دیگر که با دیدن اسکناس در فکر آن فرو برده میرویم آن  است که چرا سردر دانشگاه تهران را قرار داده اید مگر خون دانشجویان دانشگاه تهران از خون دانشجویان دیگر رنگین تر است، سر در دانشگاه تهران چه ارزشی برای مان آورده است؟

اگر هدف تشویق به علم آموزی است ،بهتر است این خیل عظیم که با مدرک در کیف منتظر نسیم  اشتغال هستند ابتدا برنا شوند ،سپس به تشویق علم آموزی پرداخته شود.پیامبر (ص)در خصوص علم آموزی ایرانیان  فرموده  است: دانش اگر  در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست خواهند یافت.

فی الجمله این طور که به مشام میرسد،باید منتظر اتفاقات بیشتری شد.به مانندکاهش ظرفیت پذیرش رشته  فیزیک هسته ای در دانشگاه و یا اضافه شدن کلمه هسته ای حق مسلم ماست ، به جملات  قرمز در صدا و سیما با درخواست دولت !!!

اللهم اجعل عاقبت امورنا خیرا…

نویسنده : محسن نادران

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.