1393-12-09 20:03
2105
0
11193

جنگ با چادر از کربلا آغاز شد/ زینب اولین فرمانده مقاومت

جنگ روی چادر آغازش از کربلا بود، دشمن می خواست چادر را از سر زنان حسینی بر دارد و اولین هسته مقاومتش هم به فرماندهی حضرت زینب (س) اتفاق افتاد.

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه، داشمندان در دانشگاه Valencia به این نتیجه رسیده اند که نگاه کردن و خلوت نمودن با زن منجر به بالا رفتن ترشح هورمون کورتیزول می شود که این هورمون مسئول ایجاد استرس در بدن است و در طول زمان بالا رفتن استرس فرد را دچار امراض و ناراحتی های روحی مانند افسردگی می کنند و پیامبر اسلام نیز با بیان این حدیث که خلوت کردن با زن حرام است می خواست مسلمانان را از بسیاری امراض اجتماعی و جسمی آگاه نمایند.

خانواده اولین گروهی است که همه ی افراد در آن به عضویت در می‌آید و نخستین آداب و رسوم زندگی کردن در اجتماع را یاد می گیرد. اگر در خانواده‌ای پایبندی به حجاب از نگاه والدین ضروری نباشد قطعاً نباید از دختر آن خانواده انتظارداشت که در آینده پایبند حجاب باشد.

این را هم باید بدانیم که شخص بدحجاب بی‌دین نیست، بلکه او یکی از دستورات مهم خدا را نادیده گرفته و قسمتی از دین خدا را در زندگی خود تعطیل کرده است.

بی حجاب زمینه ساز گناه دیگران است

گناه بدحجاب مثل گناه دروغگویان یا غیره نیست بلکه گناهش بزرگ‌تر است، چرا که بدحجاب هم خود گناه می‌کند و هم زمینه گناه‌ دیگران را مهیا می کنند. البته بدحجابی بسیاری از زنان و دختران جامعه ما با انگیزه مخالفت آن ها با دین نیست و تنها نوعی بی توجهی و سهل انگاری است، اما این ناهنجاری اجتماعی بدون شک در آینده نزدیک می توانند باعث زمینه مشکلات بزرگتری برای جامعه اسلامی شود.

رابطه مستقیم بی حجابی با افزایش روابط نامشروع

وقتی بدحجابی در جامعه گسترش یابد طبیعتاً روابط نامشروع نیز زیاد می شوند، آن زمان است که مردان بهانه گیری خود را از همسر آغاز می کند و در آن موقع زمینه برای جدا شدن خانواده ها مهیا می شود.

جاذبه های جنسی در اجتماع زیاد می شود، دیگر جوانان به نگاه چشم چرانی اکتفا نمی کنند، از قوانین شرع دست کشیده و به روابط نامشروع روی آوردند.

آمار خشونت و جنایت علیه زنان همچون غرب در جامعه اسلامی بالا می رود، جامعه گرفتار کاهش میزان بازدهی کار، تحصیل و فعالیت های اجتماعی می شود و در آن موقع است که مردم جامعه گرفتار عدم تمرکز در کار و درس می شوند.

لزوم حفظ حجاب در اسلام

به همین دلیل اسلام تاکید فراوان دارد که زن هنگام خروج از خانه متین، سنگین و با وقار باشد و در طرز رفتار و پوشش خود باعث تحریک و تهیج نامحرم نشود، عملاً مرد را به سوی خود دعوت نکند، زبان دار و معنی دار به سخن خود آهنگ ندهد.

چون نبود حریم میان زن و مرد بی بند و باری و التهاب های جنسی را افزایش می دهد و تقاضا برای رابطه جنسی را به صورت یک عطش روحی و یک خواسته در جامعه اسلامی درمی آورد.

اسلام حجاب را براى زن مهم می داند چرا که زن مانند گُلى خوشبو، گوهر و یاقوتی گرانبهاست. جنس لطیف زن همانند طلا و جواهرات باید از دست خیانتکاران و دزدان عِفت و ناموس محافظت شود.

zinat 2.jpg - 51.76 کیلو بایت

مقیاس ارزش گذاری زن در غرب میزان جذابیت اوست

اما در غرب ارزش فرهنگی زن، جذّابیت اوست، دختران جوان آمریکایی پیش از ازدواج ده ها بار با پسران ارتباط برقرار می کنند و پاکی خود را که بخشی از جذابیتش است از دست می دهند و آزادسازی زن، فریبی از فریب های نظم نوین جهانی است وتهدیدی برای همه مسلمانان به شمار می آید که میلیون ها نفر را تباه کرد است.

آغاز همه مفاسد اجتماعی از نگاه وسوسه انگیز به جلوه های گناه و بدحجابی بوده که این اتفاق خسارت بزرگی به جامعه است و همه مسئولین مربوطه باید پاسخگوی روح و روان به هم ریخته جوانان و نوجوانان لطمه خورده از این ناهنجاری ها و خوش رقصی های کف جامعه اسلامی باشند.

مسئولین به فکر جوانان باشند

اگر در این کشور یک آقازاده به چند بخش اقتصادی و امنیت آسیبی بزند مسئولین چه قیل و قالی به راه می اندازند اما وقتی جوانان و نوجوانان پاک و معصوم ایرانی هر روز در دام شهوت های جنسی می سوزند و از خدا، پیغمبر و نظام اسلامی دور می شوند، مهم نبوده و به چشم مسئولین مربوط نمی آید.

در کشور برای سد و نیروگاه هسته ای برنامه های فراوان چندین ساله می ریزنند، اما طرحی منسجم و پایدار برای جلو گیری از بد حجابی و بی حجابی در جامعه ندارند.

در اینجا یک سوال پیش می آید، چرا مسئولین فقط به فکر جسم مردم اند؟ آیا ملت ایران نیاز به روح روان پاک و آرام ندارند.

الگوپذیری از ائمه (ع) در عمل کمرنگ است

باید قبول کنیم که الگو پذیری ما از اهل بیت علیه السلام در جامعه اسلامی فقط در حد یک حرف است و در عمل چیز دیگریست که آن هم بخاطر اشتباه بزرگ خودمان در انتخاب مسولین نالایق از منظر ارزش های دینی است.

دلیل بسیار مهم دیگر این اتفاقات رباست (جنگ با خدا)، که بانکداران به اصطلاح اسلامی به هر شیوه و روشی آن را وارد روزی مردم کرده اند و مهمترین علت بی غیرتی مردها و در نتیجه بی عفتی و بی حجابی زن ها در جامعه تلقی می شود.

این را همه می دانیم هرحکومتی برای نمود ظاهری بخشیدن به تفکرات دینی و باورهای مذهبی و یا تفکرات سیاسی شان، در شیوه و مدل پوشش افراد جامعه اعمال نظر می کنند.

لزوم تغییر روش های پیشگیری از بی حجابی

در کشور ما نیز بدحجابی و بی حجابی، براساس قانون اسلامی جرم دانسته شده و از آن به عنوان کشوری اسلامی، توقع می رود مبانی و ملاک های اسلامی را در رأس دستورات و قانون گذاری های خود قراردهد و رویکردی دینی و اسلام مدارانه را در پیش گیرد، اما متأسفانه روشی که ما در سال‌های اخیر برای مقابله با این پدیده در کشور پیش گرفته‌ایم، صرفاً محدود به گشت ارشاد و تذکر و روش های انذاری بوده و یا هر از گاهی مسئولین دل سوز سعی کرده‌اند با برگزاری سمینارهای تشریفاتی در مقابل مافوق ها و مسئولین و نهاد های دیگر خودی نشان دهند که هیچ نتیجه‌ای دربرنداشته و یا فقط صرفاً انجام تکلیف کرده باشند.

بی توجهی مسولین در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن، عدم ایجاد اتحاد واقعی میان حوزه و دانشگاه، عدم اجرای دقیق قوانین خوب در مورد حجاب، میز و صندلی بازی در مراکز دینی و فرهنگی، وجود وسایل، پوشاک و غیره با عکس و نوشته و رنگ و مدل متضاد با فرهنگ کشور و بی توجهی معنا دار مسئولین دولت نسبت به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگ که خود راه گشاه این مشکل می تواند باشد، جامعه اسلامی را به جایی رسانده که هرزگی را مد می شناسد، رابطه با نامحرم را روشن فکری بحساب می آورد و جوانان و نوجوانان به ارزش ها و اعتقادات ناب اسلامی خود پشت و به فرهنگ غرب روی می آوردند.

می توان در مورد مشکلات و معضلات اجتماعی و علل و دلایل آن در جامعه زیاد بحث کردع اما خودمانی می گویم؛ مردم، ما شیعه مرتضی علی هستیم، در خلوت خودمان فکر کنیم، اگر این روز آخرین روزی باشد که امام زمان (عج) غائب هستند، چه کاری انجام داده ایم که در حضور ایشان بخاطر کم کاریهایمان احساس شرمساری نکنیم.

غم عمیقی که بر قلب نازنین امام زمان (عج)سنگینی می کند، غم خدشه دار شدن حجاب اهل بیت (ع) است.

پس از شهادت امام حسین (ع) وقتی اهل بیت ایشان در بیابان ها سرگردان و کودکان گم شدند و حضرت زینب (س) با سختی و مرارت موفق شدند آن ها را پیدا کند، اولین سخن آن ها این بود که "عمه جان چادر از سر ما بیرون کردند".

مردم، جنگ روی چادر آغازش از کربلا بود، دشمن می خواست چادر را از سر زنان حسینی بر دارد و اولین هسته مقاومتش هم به فرماندهی حضرت زینب (س) بود.

یادمان نرود آرمان مان این است که به قرب الهی برسیم نه به دختران و پسران کوچه و بازار و دانشگاه.

افکارمان را اصلاح و اسلامی کنیم.

سخنانم را با دعایی به پایان میرسانم: خدایا به ما بفهمان که علی وار و زهرا وار زیستن و تا نزدیكی مرزهای عصمت پیش رفتن افسانه نیست.

یا علی مدد/

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.