1399-02-04 15:31
995
0
68324
یادداشت؛

فاتحان کارزار جهانی کرونا/ راهبردهای مدیریت نرم افزارانه و بازیابی سیستم کشورهای کرونازده

سیستم حیاتی کره زمین همچون یک سیستم کامپیوتری به دلیل آلودگی ویروسی شناخته شده دچار بحران شده است و تقریبا عمده کارآیی های آن دچار اختلال جدی شده است.

به گزارش گلستان ما، حسن بیارجمندی فارغ التحصیل دانشگاه وزارت خارجه روسیه در یادداشت جدید خود نوشت: سیستم حیاتی کره زمین همچون یک سیستم کامپیوتری به دلیل آلودگی ویروسی شناخته شده دچار بحران شده است و تقریبا عمده کارآیی های آن دچار اختلال جدی شده است.

بحث نگارنده این نیست که چگونه این سیستم جهانی با رفع این ویروس و ایجاد یک سامانه دفاعی و پیشگیرانه خود را بازیافته و به حالت عادی خود بازگردد چراکه هنوز برای قضاوت کردن در این خصوص بسیار زود است و حداکثر ۲۰ماه فرصت لازم است.

ضمن اینکه سیستم جهانی با این آلودگی گسترده و فراگیر و آثار تخریبی بجای مانده از آن  به پیشاکرونا باز نخواهد گشت و شاید جهان آماده یک تغییرات اساسی سیستمی نوین می گردد که فصل نوینی از حیات بشری را رقم خواهد زد.فصل نوینی که از خاکسترهای آشفتگی های اجتماعی ضریب داده و یافته در فضای بی در و پیکر مجازی و متاثر از بحران های اقتصادی و سیاسی در تمامی کشورهای جهان رقم خواهد خورد و نسل حاضر و آینده را تحت تاثیر خود قرار می دهد. 

 بنابراین از هم اکنون می بایست بعد از برگزاری تمامی این رزمایش ها! خودمان را برای کارزار اصلی و حقیقی آماده کنیم .اما آیا به راستی جهان و کشورها تاب و تحمل یک یا چند حمله بیوتروریستی جدید را دارند!

در چنین شرایط بحرانی، فاتح و فاتحان اصلی این کارزار و کارزارهای آینده کدام دولت_ملت ها خواهند بود ؟

تحلیل و ارزیابی اولیه بعض کشورها بخوبی نشان می دهد که آن دولت _ملت هایی در زمره فاتحان این کارزار جهانی خواهند بود که در مدیریت نرم افزارانه و بازیابی سیستم خود به راهبردهای ذیل اهتمام ویژه ای داشته باشند:

الف :ایستادگی و تقویت روحیه مقاومت ملی با تکیه بر دستیابی به یک افق روشن و دست یافتنی 

ب: حفظ و تقویت نرم افزاری انسجام و یکپارچگی کشور در دو فضای حقیقی و مجازی تحت آرمان های ملی و دینی( پدافند و آفند ادراکی و شناختی موثر)

ج :کارآمد سازی قوای حاکم در کشور با تاکید بر قوه مجریه و نیز تشکیل قوای پشتیبانی حاکمیتی و مردمی .

د : تقویت اعتماد ملی  برای همبستگی اجتماعی با ارتباطات کارآ و موثر جوامع داخلی با یکدیگر

ه :مشارکت دادن فعالانه مردمی و تمامی "گروهای اجتماعی محله محور" در شکل گیری و انتقال به سیستم پساکرونا

البته نباید فراموش کرد که این بحران مرز نمی شناسد و بر کلیت سیستم جهانی اثر تخریبی گذاشته است و لذا کشورهای همسود ناگزیر از همکاری و تعاملات بین المللی هستند تا در سایه آن  نیازمندی های نوین جهانی با برنامه اقدام مشترک بین المللی مرتفع گردد و در این ارتباط برای جمهوری اسلامی ایران تحت توصیه های مقام معظم رهبری ، کشورهای همسایه بر دور و شرق بر غرب ترجیح دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.