1398-09-06 16:14
1191
0
66465
همزمان با سفر فرمانده ارشد نظامی آمریکا به عراق فاش شد؛

اذعان کارشناس آمریکایی به طراحی اغتشاشات ایران توسط واشنگتن + سند

مارک مایلی فرمانده ارشد نظامی آمریکا دیروز سه شنبه سرزده وارد خاک عراق شد و در ملاقات با برخی از مقامات عراق خواستار توقف نفوذ ایران در منطقه شد.

به گزارش گلستان ما، بنابر گزارش خبرگزاری انگلیسی رویترز "مارک مایلی" فرمانده ارشد ارتش و رئیس ستادکل ارتش آمریکا دیروز سه شنبه در حالی سرزده وارد خاک عراق شد که منطقه خاورمیانه صحنه تظاهرات مردمی در ایران و عراق و لبنان است.

گزارش رویترز ضمن اشاره اجمالی به آشوب‌ها در عراق و لبنان به نفود ایران در شاخه‌های قدرت سیاسی و شبه نظامی در عراق و لبنان اشاره کرد و اینچنین وانمود کرد که ایران با اعمال نفوذ در شاخه‌های سیاسی و شبه نظامی وابسته به خود مانع از رسیدن مردم به خواسته‌هایشان می‌شود.

در این میان کارشناسان آمریکایی امید دارند تا در خلل صحنه آشوب‌ها در عراق و لبنان و همچنین در داخل ایران، این فرصت برای آمریکا ایجاد شود تا مانع گسترش قدرت و نفوذ ایران در منقطه بشود، کارشناسان همچنین هشدار داده‌اند که ممکن است ایران در اقدامی تلافی جویانه علیه منافع و مواضع آمریکا در منطقه پاسخ نظامی بدهد.

در این میان اظهارات یکی از این کارشناسان آمریکا بیش از همه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، جان آلترمن ضمن اشاره به آشوب‌ها  در منطقه تاکید کرد که هیچ یک از ما (کارشناسان و سیاسیون آمریکا) هیچ تصوری از اینکه این تظاهرات به چه مسیری هدایت خواهند شد، نداریم.

جان آلترمن که از کارشناسان ارشد اندیشکده مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی است گفت: "این تظاهرات شاید نهایتا بتواند قدرت منطقه‌ای ایران را جابجا کند ولی همچنین می‌تواند بسیاری از متحدان منطقه‌ای حیاتی آمریکا را نیز جابجا کند، فکر نکنم آمریکا هیچوقت بتواند ایران را از عراق بیرون کند."

در جای دیگری از اظهارات این کارشناس، آلترمن به این نکته اشاره کرد که آمریکا برای اعمال فشار بیشتر علیه ایران اغتشاشات را در خیابان‌های ایران را راه‌اندازی کرد و هم اکنون این نگرانی وجود دارد که ایران در اقدام تلافی جویانه از ابزار نظامی علیه منافع و مواضع آمریکا در منطقه استفاده کند.

 

سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسدارن در سخنرانی خود در روز دوشنبه همزمان با راهپیمایی مردم در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خطاب به دشمنان بویژه آمریکا و اسرائیل گفت: " از خط قرمز ما عبور کنید، نابودتان میکنیم."

این هشدار فرمانده کل سپاه، باعث افزایش نگرانی بیش از پیش آمریکا شد و مارک مایلی با انگیزه به حداقل رساندن اقدامات تلافی جویانه ایران به منطقه سفر کرده است.

مارک مایلی مقام ارشد نظامی آمریکا با نگرانی از اقدامات تلافی جویانه ایران به منطقه سفر کرده است و در حال رایزنی با متحدان آمریکا است تا مطمئن شود احتمال پاسخ نظامی ایران را به حداقل برساند.

مارک مایلی قبل از سفر خود به منطقه در جمع خبرنگاران آمریکایی گفت: "ایران به صورت آشکارا و پنهان از سیاست‌های خصمانه علیه همسایگان خود استفاده میکند، اینکه به این مسیر ادامه خواهند داد یا نه؟ نمیدانم، امیداورم که ادامه ندهند ولی اقدامات آن‌ها نشان می‌دهد که قصد توقف ندارند."

مایلی دوشنبه در عربستان حضور داشت و در دیدار با بن سلمان ولیعهد عربستان پیرامون افزایش نیروهای نظامی آمریکا همچنین افزایش و تقویت سامانه‌های ضدموشکی و ضدهوایی در خاک عربستان به توافق رسیدند.

در این میان رویترز ایران را عامل حملات به پالایشگاه های عربستان در شرق این کشور خواند و اینچنین ذهن مخاطب را آماده کرد که ممکن است مجددا حملات مشابه توسط ایران صورت بگیرد.

اغتشاشاتی که در منطقه شاهد آن هستیم، حاصل فعالیت‌های چریکی و تروریستی آمریکا است تا توسط آن مانع افزایش و نفوذ قدرت ایران در منطقه بشود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : راه دانا

    نظرات

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

    پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

    © کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.