1399-04-26 14:16
683
0
69448
آیت الله کعبی:

شورای نگهبان نماد مستحکم، مردم‌سالاری اسلامی است

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ساختار شورای نگهبان در پاسداری از مردم‌سالاری دینی و رأی ملت و جلوگیری از نفوذ باعث شده دشمنان جایگاه شورا را برنتابند، گفت: شورای نگهبان، سد مستحکمی در برابر استبداد، استکبار و مطامع دشمنان اسلام و نظام، بویژه آمریکا بوده است.

به گزارش گلستان ما، الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار قم فردا به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان اظهار داشت: شورای نگهبان نماد مستحکم مردم‌سالاری اسلامی است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان با حمایت امام خمینی(ره) و رهبرمعظم انقلاب و صلابت، قاطعیت و درایت فقها و حقوقدانان در پاسداری از شرع و قانون اساسی در دوره‌های مختلف الگویی برای نهاد‌های مشابه در دنیا است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تحریم اعضای شورای نگهبان توسط آمریکا، گفت: آمریکا یک نظام سلطه‌گر و استکباری است که دشمنِ اقتدار، منافع ملی، امنیت ملی و وحدت ملی کشور ما است و نیز دشمنِ رأی ملت و مردم‌سالاری اسلامی است.

وی ابراز داشت: اگر شورای نگهبان نبود استبداد، استعمار، نفوذ و وابستگی به آمریکا در برخی از نهاد‌های عالی نظام صورت می‌گرفت.

آیت الله کعبی تاکید کرد: شورای نگهبان، سد مستحکمی در برابر استبداد، استکبار و مطامع دشمنان اسلام و نظام، بویژه آمریکا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ساختار شورای نگهبان در پاسداری از مردم‌سالاری دینی و رأی ملت و جلوگیری از نفوذ باعث شده دشمنان، جایگاه شورا را برنتابند و همین باعث تحریم اعضای شورای نگهبان، بویژه دبیر و قائم مقام آن شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: شورای نگهبان به‌خوبی از انتخابات صیانت کرده و پاسدار رای مردم است؛ در نظام مردم سالاری دینی رای مردم واقعی است و شورای نگهبان نیز چشم بینای نظام درحمایت از رای مردم و دفاع از حق الناس است.

وی در ادامه به دو بازوی فقهی و حقوقی شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: مجمع مشورتی فقهی شورا در قم و پژوهشکده شورا در تهران که متشکل از فقها و حقوقدانان ارزشمندی هستند، در راستای پاسداری از قانون و فقه، کمک‌های شایان توجهی به شورای نگهبان می‌کنند.

آیت الله کعبی با اشاره به جایگاه علمی اعضای شورای نگهبان، عنوان داشت: اعضای فقهی شورای نگهبان از آغاز تأسیس تاکنون همواره از فقهای عادل، برجسته، آگاه به مقتضیات زمان بوده‌اند که کرسی تدریس خارج فقه و اصول داشته‌اند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.