1398-11-26 13:08
1167
0
67531
گزارش؛

دروغ‌های بزرگ اصلاحات از پس لیست‌های مختلف بیرون زد/ حربه‌ای برای ایجاد خطای محاسباتی در رقیب

بکی از دروغ های اصلاح طلبان این بود که این جریان سیاسی لیستی در پایتخت منتشر نمی کند اما حالا دیده می شود که اصلاح طلبان دو لیست مجزا و با سرلیستی یک شخص یعنی «مجید انصاری» که یک روحانی اصلاح طلب است، آماده کرده و به افکارعمومی عرضه کرده اند.

به گزارش گلستان ما، جریان اصلاحات با جنگ روانی و ایجاد عملیات روانی پای در انتخابات گذاشت. اعضای این جریان برای اینکه فضای افکارعمومی را که علیه آنها بود تغییر دهند حمله سازماندهی شده ای را به شورای نگهبان با کلید واژه ردصلاحیت‌ها به شدت آغاز کردند. اصلاح طلبان به خوبی می دانستند که با توجه به اینکه در حوزه اقتصادی و  اجتماعی کشور مشکلات زیادی دارد که از دوران مدیریت آنها و ایده سیاسی آنها این مشکلات ناشی می شود، نمی توانند با این شرایط به کارزار انتخابات ورود پیدا کنند و قطعا بایستی با طراحی تاکتیک های جنگ روانی افکارعمومی را از فضای مشکلات کشور به فضایی که خود طراحی می کنند، منحرف سازند. بنابراین حمله به شورای نگهبان را در دستور کار خود قرار دادند.

شدت این حملات تاحدودی بود که کارشناسان سیاسی معتقدند اگرچه این جناح سیاسی همواره در آغاز هر انتخاباتی حمله به شورای نگهبان را مد نظر قرار  و به عنوان یک حربه انتخاباتی مورد بهره برداری سیاسی قرار می دهد اما اینبار این حملات بسیار شدیدتر از گذشته بود.

اصلاح طلبان تا جایی به دروغ خود مبنی بر عدم داشتن نماینده برای بستن یک لیست در پایتخت می پرداختند که با مظلوم نمایی گفته می شود که این جریان برای بستن حتی یک لیست هم کاندیدا ندارد اما حالا دیده می شود که این جریان سیاسی با دو لیست مجزا در انتخابات مجلس یازدهم شرکت می کند.

 

در ابتدا حزب کارگزاران سازندگی اعلام کرد که مستقل در انتخابات شرکت می کنند و با جریان اصلاحات ائتلاف نمی کنند و در این راستا لیستی 30 نفره از حزب کارگزاران منتشر شد.احزاب اصلاح طلب نیز در ائتلاف با یکدیگر اعلام کردند که لیستی از سوی این جریان سیاسی منتشر می کنند.

دروغ دیگری اصلاح طلبان این بود که این جریان سیاسی لیستی در پایتخت منتشر نمی کند اما حالا دیده می شود که اصلاح طلبان دو لیست مجزا و با سرلیستی یک شخص یعنی «مجید انصاری» که یک روحانی اصلاح طلب است، آماده کرده و به افکارعمومی عرضه کرده اند.

«محسن رضایی» در اینستاگرامش ضمن انتقاد از اصلاح طلبان نوشت:  « قریب یک ماه قبل از انتخابات، حقیقتی را بر اساس گزارشات یک نهاد امنیتی دولتی گفتم که بعضی ناراحت شدند. گفته بودم: از همه جریانات سیاسی، نامزد انتخاباتی در فهرست تایید شدگان وجود دارد. اصلاح‌طلبان 2.5 برابر کرسی‌های مجلس نامزد دارند و اصولگرایان تقریبا سه برابر و مستقل‌ها نیز تقریبا دو برابر کرسی‌های مجلس در این انتخابات نامزد دارند.» 

 وی افزود: « قصدم این بود که ضمن بیان واقعیت و جلوگیری از برداشت‌های نامناسب، تا حدتوان از ناامیدی مردم برای حضور در انتخابات،ممانعت کنم. در حالی که عده ای به دروغ طرح کردند که اصلاح طلبان در سراسر کشور حدود 30 نفر کاندیدا بیشتر ندارند.»

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران با عنوان اینکه « برای هر کرسی مجلس در استان تهران ۴۵ نامزد رقابت می کنند»، گفت: «در استان تهران به ازای هر کرسی، ۴۵ نامزد در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با یکدیگر رقابت می کنند که این رقم بسیار بالاتر از میانگین کشوری در این انتخابات است.»

جالبی اینجاست که از ۳۰ نماینده کنونی تهران که همگی اصلاح طلب هستند فقط ۸ نفر رد صلاحیت شده اند! برخی از نمایندگان از جمله «محمدرضا عارف» نیز ترجیح داده است که در انتخابات آتی مجلس شرکت نکند که این موضوع به عملکرد وی باز می گردد. 

 پیشتر «محمدرضا عارف» رییس شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح طلبان گفت: «لیست ما باید اصلاح‌طلبانه باشد و هر جا نامزد اصلاح طلب داشتیم در انتخابات حضور پیدا می کنیم.»

این درحالی است که در  انتخابات گذشته اصلاح طلبان با اعتدالیون ائتلاف کردند و لیست مشترک داند و برخی از اصولگرایان نزدیک به خود از جمله «کاظم جلالی» را در تهران در لیست خود قرار دادند اما حالا با وجود اینکه لیست خود را کاملا اصلاح طلبانه و مربوط به هویت خود بسته اند به جای یک لیست دو الی چند لیست در شهر تهران ارائه کرده اند. 

البته برخی از رسانه ها با این عنوان که اصلاح‌طلبان سعی دارند با طرح این گزاره که «بازنده‌ایم» رقیب را دچاراشتباه محاسباتی کنند، بیان می کنند که این حربه نه فقط برای مردم بلکه برای رقبای اصلاح طلبان نیز کارایی دارد.

روزنامه کیهان در این باره نوشت: «این تاکتیک اعلام پیروزی رقیب برای آن است که جریان مقابل احساس کند در میدانی خالی پای خواهد گذاشت و چون از قبل برنده است، نه نیازی به اتحاد و یکپارچگی دارد و نه عمل سیاسی و رسانه‌ای درخور نتیجه چنین تصور غلطی، غافلگیری و شکست در صحنه رقابت خواهد بود.»

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.