1398-10-24 14:13
815
0
67114
گزارشی از پرونده‌ی یک مهاجرت؛

پاداشِ طلا به جای برنز، نتیجه‌ی سرکوب ورزشکاران!/ وقتی نمک خورده، نمکدان می‌شکند

کیمیا علیزاده، تکواندوکار کشورمان که خبر مهاجرتش در چند روز گذشته در رسانه‌ها مطرح شده بود با انتشار پستی عجیب از سرکوبش در ایران سخن می‌گوید!

به گزارش گلستان ما، خبر مهاجرت کیمیا علیزاده تکواندوکار اهل زنوز در هفته‌های گذشته باعث تعجب اهالی ورزش کشورمان شد. تکواندوکاری که در ماه‌های اخیر به دلیل مصدومیت نتوانسته بود در برخی مسابقات شرکت کند اما همواره در اردوهای تیم ملی حضور داشت و آغوش تکواندوی کشور برایش باز بود.

با این اوصاف مهاجرت و تصمیم برای ترک کشور یک تصمیم شخصی است و کسی نمی‌تواند کیمیا علیزاده را مجبور به صرف نظر از این تصمیم کند اما موضوع وقتی دیگر شخصی نیست که وی پس از مهاجرت و آشکار شدن تصمیمش با انتشار پستی عجیبی عنوان کرد که در ایران سرکوب شده است! کیمیا علیزاده در بخشی از پستی اینستاگرامی‌اش نوشته است: "من یکی از میلیون‌ها زن سرکوب شده در ایرانم که سالهاست هرطور خواسته‌اند بازی‌ام داده‌اند. هرکجا خواستند بردند. هرچه گفتند پوشیدم. هرجمله‌ای دستور دادند تکرار کردم.هر زمان صلاح دیدند مصادره‌ام کردند."

این سخنان علیزاده اما با واکنش‌های بسیاری مواجه شد و بسیاری معتقدند اگر کیمیا علیزاده طی این سالها سرکوب شده چرا بعد از مدال برنز در المپیک پاداش و هدایایی به وی تعلق گرفته که تاکنون برای هیچ ورزشکار برنزی پرداخت نشده بود؟

پاداش طلا به جای برنز، نتیجه سالها سرکوب

کیمیا علیزاده به عنوان نخستین ورزشکار زن ایرانی که مدال المپیک را کسب کرده بود بعد از بازی‌های المپیک مورد تقدیر و تجلیل فراوانی قرار گرفت به طوریکه رئیس جمهور و وزیر ورزش در پیامی از وی تجلیل کردند. اما این تقدیر و تشکرها محدود به پیام نشد و بعد از المپیک به جای دریافت جایزه مدال برنز جایزه مدال طلا یعنی معادل 300 سکه طلا را دریافت کرد. دریافت یک دستگاه آپارتمان در کرج، 50 میلیون تومان پول نقد از شورای شهر کرج، دریافت یک دستگاه خودرو در کنار دوبار پرچمداری المپیک نوجوانان و بازی‌های آسیایی و چندین و چندصد تقدیر و تجلیل بخشی از سرکوبی است که کیمیا علیزاده باید از آنها نام ببرد!

قطعا اگر کیمیا علیزاده در هر کشوری به جز ایران بود به خاطر این مدال برنز نه تنها چنین تشویق نمی‌شد بلکه نامش نیز چندان در رسانه‌ها شنیده نمی‌شد زیرا در میان هزاران مدال طلا و نقره ورزشکاران زن، کسب مدال برنز کار شاقی نبوده است اما از بخت خوشِ علیزاده، وی در ایران متولد شد و در روزگاری که مدال المپیک زنان نداشتیم چنین مورد تجلیل قرار گرفت.

البته کیمیا علیزاده در بخشی از پست اینستاگرامی‌اش اشاره کرده است که با اجبار حجاب سرکرده است! بررسی پست‌های اینستاگرامی علیزاده نشان می‌دهد که علیزاده در زندگی شخصی‌اش نه تنها هیچ اجباری نداشته بلکه به راحتی پوشش خود را نشان داده و اگر منظور وی از حجاب اجباری در مسابقات است که باید عنوان کرد در ورزش تکواندو حجاب علیزاده به اندازه حجاب تکواندوکاران دیگر کشورها بوده است و اگر به جای ملی‌پوشان والیبال و یا فوتبال بود بنا بود چه سخنانی را عنوان کند؟

حمله به وطن برای خودشیرینی نزدِ اجنبی‌ها

البته کیمیا علیزاده نخستین ورزشکاری نیست که برای گرفتن پناهندگی و خودشیرینی نزد کشورهای اروپایی چنین سخنانی را به زبان می‌آورد. تجربه این نوع ورزشکاران نشان داده که هرچقدر دوز وطن‌فروشی را بالا ببرند به همان میزان می‌توانند زودتر و راحت‌تر اقامت بگیرند اما برای علیزاده‌ای که تمام امکانات در اختیارش بوده است این نوع نمک خوردن و نمکدان شکستن شرم آور است. 

کیمیا علیزاده بارها و بارها در تلویزیون حضور داشت و کسی نمی‌توانست وی را برای این حضور یا حرف‌هایش مجبور کند، همانطور که در این سالها بسیاری از ورزشکاران و هنرمندان یا به صدا و سیما دعوت نشدند و یا خودشان علاقه‌ای به حضور در آن نداشتند و هیچکس هم نمی‌توانست آنها را مجبور به کار یا حرفی بکند. اینکه علیزاده اعلام کند به زور حرف‌هایی را به او گفته‌اند و وی آنها را تکرار کند نشان از دو چیز دارد؛ اول اینکه علیزاده دروغ می‌گوید و برای فراهم کردن اسباب زندگی‌اش در اروپا دست به هر ابزاری می‌زند و یا دوم اینکه علیزاده آنقدر بالغ نشده که حرف‌های دیگران را تکرار کرده و حالا هم حرف‌های جدیدی که یادش داده‌اند را تکرار می‌کند!

هرچه که هست قطعا دختر 21 ساله‌ای که خود را برای ازدواج عاقل و بالغ دیده است آنقدر عاقل بوده که نیاز نبیند حرف کسی را تکرار کند و یا به زور در برنامه تلویزیونی شرکت کند. کیمیا علیزاده در همین خاک رشد کرده و استعدادش را نشان داده پس برای امروزی که در آن قرار دارد نمی‌تواند حرف از سرکوب بزند که اگر سرکوب شده بود امروز مدال طلای المپیک و آزادی زدن چنین سخنانی را نداشت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.