1398-06-23 14:03
627
0
65458
معاون سیاسی فرمانداری گرگان:

بساط «تکدی‌گری» و «زباله‌گردی» در گرگان جمع شود

معاون سیاسی فرمانداری گرگان بر لزوم جمع‌آوری بساط «تکدی‌گری» و «زباله‌گردی» در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش گلستان ما به نقل از فارس، علی‌اکبر قجری ظهر امروز در پنجمین کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرستان گرگان اظهار کرد: برای مدیریت، ساماندهی و کاهش تکدی‌گری در شهرستان گرگان دستورالعملی وجود دارد که باید نسبت به عملیاتی شدن آن عزم جدی وجود داشته باشد، گرچه مسوولیت جمع‌آوری متکدیان بر عهده شهرداری است اما سایر ادارات نیز متناسب با شرح وظایفی که دارند باید پای کار باشند.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی عمومی در راستای عدم حمایت از تکدی‌گری در گرگان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی عمومی به جامعه باید انجام شود تا مردم از متکدیان حرفه‌ای حمایت نکنند.

معاون سیاسی فرمانداری گرگان افزود: باندهای حرفه‌ای با بکار گرفتن کودکان کار و خیابانی دست به تکدی‎گری می‌زنند و درآمدهای سرشاری از این راه به دست می‌آورند، اکثر کودکان کار جزو اتباع خارجی افاغنه هستند.

قجری هدایت کودکان کار و خیابانی به سمت اشتغال سالم را اهمیت جدی خواند و ابراز کرد: دستگاه‌های اجرایی در این زمینه می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی زباله‌گردی را از دیگر معضلات اجتماعی در گرگان دانست و گفت: زباله‌گردی به صورت تیمی در گرگان انجام می‌شود، مجموعه‌ای در قالب یک تیم زباله‌گردها و مالخرها را به کار گرفتند تا خرید ضایعات را انجام دهند که در این زمینه از کودکان استفاده می‌کنند.

معاون سیاسی فرمانداری گرگان با اشاره به لزوم تفکیک زباله از مبدا بیان کرد: شهرداری گرگان در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.