1398-05-20 11:28
736
0
64897
معاون اول قوه قضاییه در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

آخرین وضعیت پرونده عراقچی و سالار آقاخان/ سازمان بازرسی کل کشور مسئول نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مخاطب عفاف و حجاب

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای درباره اجرای قانون عفاف و حجاب در دستگاه‌های مختلف توضیحاتی داد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که دستگاه‌های مختلفی در اجرای قانون عفاف و حجاب مسئولیت دارند، آیا قوه قضاییه به کم کاری برخی از دستگاه‌ها در اجرای این قانون ورود پیدا می‌کند یا خیر؟، در جمع خبرنگاران گفت: یکی از ناهنجاری‌های موجود در جامعه بی حجابی و معضلات ناشی از آن است و دشمن از آن سوء استفاده می‌کند، لذا به تمام مردم توصیه می‌کنیم که خودشان مسائل را رعایت کنند و آلت دست دشمن قرار نگیرند.

او افزود: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به منزله قانون است و دستگاه‌هایی که مخاطب این قانون هستند و وظایفی برای آن‌ها تعیین شده است، ملزم به اجرای آن هستند، لذا سازمان بازرسی کل کشور مسئولیت بررسی عملکرد تمام دستگاه‌های مخاطب مصوبه عفاف و حجاب را برعهده دارد و اگر کوتاهی رخ داده باشد، باید به موضوع ورود کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه قوه قضاییه هم در اجرای مصوبه عفاف و حجاب مسئولیت دارد، گفت: امیدواریم تمام دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند و بازرسی کل کشور هم بر اجرای این مصوبه نظارت کند و اگر دستگاهی کوتاهی کرده باشد، در ابتدا تذکر دهد و در مراحل بعدی متخلفان را به قوه قضاییه معرفی کند.

او افزود: ممکن است برخی از دستگاه‌ها به تمام وظایف خود در زمینه اجرای مصوبه عفاف و حجاب عمل نکرده باشند که این کوتاهی ممکن است در امر پیشگیری، تبلیغ و یا برخورد باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: وزارت کشور، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، قوه قضاییه، سازمان تبلیغات اسلامی و صدا و سیما همگی وظایفی دارند که ممکن است هر کدام به وظایف خود به طور کامل عمل نکرده باشند که اگر به وظایفشان عمل می‌کردند، شاید امروز مشکلات موجود با وجود نداشت و یا کمتر بود.

او در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود ختم رسیدگی به پرونده عراقچی اعلام شده است و سالار آقاخان یکی از متهمان پرونده به ترکیه فرار کرده است؟ گفت: پاسخ به سوالات مرتبط با پرونده‌ها با سخنگوی قوه قضاییه است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.