1396-08-28 17:35
893
0
46723
یک کارشناس مسائل مذهبی:

رشد استفاده از ماهواره نگران کننده است/ طلاق و بی بند و باری حاصل اعتیاد به سریال های غربی

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: متأسفانه برخی از والدین بدون توجه به آفات و خطرات ماهواره، آن را به راحتی در خانه و محیط امن خانواده برده و فرزندان خود را در معرض شدیدترین مشکلات و مسائل اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی قرار می دهند.

به گزارش گلستان ما به نقل از پاپایا، ماهواره را میتوان یکی از قدرتمند ترین رسانه های حال حاضر در جهان دانست چرا که این ابزار  با بهره گیری از ویژگی‌های ویژه خود، قادر است تا پیام‌های تصویری را به دورترین نقاط جهان منتقل کرده و در یک لحظه تعداد بی‌شماری از افراد را تحت تاثیر خود قرار دهد، ماهواره مانند بسیاری از وسایل ارتباطی دیگر می تواند کارکرد دوبعدی و پی آمدهای مثبت و منفی در زندگی فردی و اجتماعی انسان ها داشته باشد، آمار استفاده از ماهواره در کشورهای اسلامی، نشان دهنده ی این حقیقت است که تنها 15 درصد از برنامه های ماهواره جنبه علمی و مثبت داشته و بیش از 85 درصد برنامه های پخش شده از این رسانه غربی را فیلم ها، سریال های مبتذل، مستهجن تشکیل داده است که آثار و پی آمدهای بسیار بدی روی افراد خانواده و جامعه دارد.

یکی از پیامدهای بسیار منفی ماهواره، سست شدن بنیان خانواده و رواج فساد و بی بندباری است، چون ورود ماهواره را به خانه، می توان به منزله ی ورود فردی نامحرم و لاابالی دانست که دوست ناباب برای فرزندان بوده و درصدد اختلاف افکنی بین زن ها و شوهرهاست، به ناموس انسان خیانت میکند، دین انسان را به صورتی مرموزانه تصاحب کرده، مرزها و حریم های خانواده را می شکند و به آسانی حقیقت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تربیتی را وارونه جلوه می دهد و این اثرات تخریبی و زیانبار ماهواره بر خانواده ها غیر قابل انکار است.

در همین رابطه یک کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با تاکید بر اینکه ماهواره تنها به دنبال نابودی اسلام و دینداری است، اظهار داشت: دنیای استکبار با استفاده از شبکه های گوناگون ماهواره ای به دنبال فروپاشی فرهنگی اسلامی و از بین بردن ارزشهای اصیل اجتماعی و سنتی کشورهای مسلمان نشینی چون ایران هستند.

حجت الاسلام سید محمد حسینی خانواده‌ها را مهمترین قربانی ماهواره‌ دانست و گفت: امروزه بسیاری از خانواده‌ها بدون توجه به نگرانی های موجود و توصیه های کارشناسان ماهواره را وارد خانه خود کرده و از اینکه فرزندانشان همراه آنان به تماشای فیلم‌ها و سریال‌های ماهواره بپردازند، هیچ نگرانی‌ ندارند که این خود موجب رواج بی بند وباری در جامعه و نابودی دیوارهای حیّا در خانواده هاست.

وی افزود: بسیاری از برنامه های ماهواره را سریال هایی تشکیل داده که نه تنها در کشور سازنده پخش نمی شود بلکه تنها با هدف رواج بی بندوباری و نابودی بنیان های خانوادگی در کشورهای اسلامی ساخته و پخش می شود که رواج این سریال ها و اعتیاد والدین و فرزندان به دیدن چنین برنامه هایی  باعث نابودی تمامی آموزه های دینی در خانواده می شود.

حسینی با تاکید بر اینکه ماهواره باید از زندگی ایرانیان خارج شود، خاطرنشان کرد: تاثیر منفی شبکه‌های ماهواره‌ای بر فرهنگ و ارزش‌های خانواده‌های ایرانی تاجایی است که به گزارش مراجع قانونی عامل بیش از 70درصد طلاق ها به صورت مستقیم با ماهواره و برنامه های آن ارتباط دارد.

وی اذعان داشت: اعتیاد به دیدن سریال های ماهواره ای موجب بی اعتمادی به زندگی مشترک، بالارفتن سن ازدواج و عدم رغبت جوانان به تشکیل خانواده خواهد شد.

این کارشناس مسائل مذهبی در پایان با تاکید بر لزوم افزایش آگاهی  نسل جوان نسبت به مضرات ماهواره، تصریح کرد: جوانان باید به این نکته توجه داشته باشند که این غول خانمان سوز سوغاتی دشمنان بوده و هدف آن تنها نابودی زندگی جوانان ایرانی است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.