1396-02-16 15:03
15283
825
38686
گزارش؛

جهانگیری "پوششی" است یا واقعی؟/ سوالاتی که معاون اول دولت باید در مورد آن پاسخگو باشد

اظهارات جهانگیری در اولین مناظره‌ای که بین کاندیداها برگزار شد نظر بعضی از کسانی که او را کاندیدا پوششی می‌دانستند تغییر داد و حتی بعضی اصلاح‌طلبان خواستار کناره‌گیری حسن روحانی به نفع اسحاق جهانگیری شدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ ورود اسحاق جهانگیری معاون اول حسن روحانی به صحنه انتخابات از همان زمان ثبت نام کاندیداها پرسروصدا بود و بعضا حاشیه‌ساز شد.

برخی معتقد بودند که جهانگیری به عنوان کاندیدا کمکی و پوششی روحانی وارد عرصه انتخابات شده و بعضی هم این اقدام جهانگیری را نفی عملکرد دولت حسن روحانی می‌دانستند چرا که برای اولین بار همزمان با ثبت نام رئیس جمهوری مستقر، معاون اول او هم در انتخابات ثبت نام کرده بود.  

اظهارات جهانگیری در اولین مناظره‌ای که بین کاندیداها برگزار شد نظر بعضی از کسانی که او را کاندیدا پوششی می‌دانستند تغییر داد و حتی بعضی اصلاح‌طلبان خواستار کناره‌گیری حسن روحانی به نفع اسحاق جهانگیری شدند.

پس از پایان مناظره اول محد علی ابطحی رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات در صفحه توئیتر خود نوشت: " پدیده مناظره این دوره جهانگیری است.. چه خوب که کاندیدا شد." "میگم راه نداره آقای روحانی وقتشو بده به جهانگیری؟"

جهانگیری پوششی است

اما در این بین همچنان بودند که کسانی که بر پوششی بودن جهانگیری اصرار داشتند، عبدالله ناصری عضو بنیاد باران یکی از همین افراد است او در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص احتمال کناره‌گیری روحانی به نفع جهانگیری می‌گوید:

در خصوص احتمال کناره‌گیری روحانی به نفع جهانگیری می‌گوید: به هیچ وجه چنین اتفاقی نمی‌افتد و آقای جهانگیری برای کمک به روحانی وارد صحنه انتخابات شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه جریان رقیب برای ریزش آرای روحانی با چند کاندیدا وارد عرصه انتخابات شده است، جهانگیری هم برای جلوگیری از ریزش آرا روحانی به میدان آمده است.

عضو بنیاد باران گفت: نظرسنجی‌ها هم می‌گوید که جهانگیری بنا دارد به روحانی کمک کند و به همین دلیل هم نه ستادی تشکیل داده و نه کار مستقلی را به معنای واقعی کلمه شکل داده است و فقط یک رابط بین خود و وزارت کشور معرفی کرده است.

ناصری در خصوص اخبار شنیده شده مبنی بر فعالیت حزب کارگزارن در راستای تشکیل ستاد برای جهانگیری گفت: من از فعالیت‌های حزب کارگزاران خبری ندارم، ولی در مورد خبری که مبنی بر رئیس ستادی مرعشی منتشر شد، خود آقای مرعشی هم این خبر را تکذیب کردند و آقای جهانگیری نه رئیس ستاد، بلکه یک رابط با وزارت کشور دارد.

وی با بیان اینکه تا این لحظه جهانگیری هیچ ستادی تشکیل نداده است گفت: جهانگیری کاندیدا پوششی روحانی است و اینکه تا چه زمانی در صحنه بماند به تصمیم‌ روحانی بستگی دارد، یعنی آقای جهانگیری تابع نظر روحانی است و تا زمانی که او صلاح بداند در کارزار انتخاباتی حضور دارد.

نگرانی روحانی از حضور جهانگیری

اما اظهارات جهانگیری در اولین مناظره تلویزیونی و خطاب وی به حسن روحانی مبنی بر اینکه رقیب یکدیگر هستند و پاسخ وی به سوال خبرنگار صدا و سیما در خصوص علت حضورش در صحنه انتخابات پیش از گفت‌وگوی ویژه خبری، حضور جهانگیری در صحنه انتخابات را جدی جلوه می‌دهد، حضوری که باعث نگرانی حسن روحانی شده است.

جهانگیری پیش از حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما در خصوص علت حضورش در صحنه انتخابات می‌گوید: "کشور با چالش‌های بسیاری بزرگی در آینده روبه‌رو است و نیازمند یک دولت کارآمد برای عبور از این چالش‌ها است."

حال سوالی که به وجود می‌آید این است که جهانگیری کدام ناکارآمدی را در دولت حسن روحانی دیده که این دولت را شایسته بقا نمی‌داند و خود برای مبارزه و عبور از چالش‌های احتمالی که از آن سخن گفته پا به میدان انتخابات گذاشته است؟

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.