1394-11-11 18:34
4126
0
26878

فیلم/ لحظه حمله یوزپلنگ به یک محیط بان

این روزها فیلمی از حمله یک پلنگ به محیط بان خراسانی در شبکه های موبایلی دست به دست می شود که مربوط به زمان رهاسازی این حیوان است. در برخی گروه ها این فیلم به عنوان فیلم جدید معرفی می شود در حالی که این فیلم متعلق به چندین سال قبل است.

به گزارش گلستان ما به نقل از دیده بان، حقوق حیوانات آنطور که در فیلم دیده می شود، رهاسازی بی برنامه و بدون پیش بینی رفتار پلنگ انجام می شود. از آنجا که پلنگ هنگام حمل در باکس نامناسب و بدون پوشش قرار دارد، به حیوان از نظر زمانی (طولانی شدن فرایند رهاسازی)، صوتی (صحبت های مکرر هنگام رهاسازی) و بصری (رویت افراد مختلف توسط پلنگ قبل و هنگام رها شدن) استرس زیاد وارد می شود.

به علاوه تلاش و تحرک فراوان برای تهیه فیلم و عکس نیز بر میزان استرس می افزاید. مسیر حرکت پلنگ پیش بینی و تخلیه نشده و یک فرد خارج از خودرو و در مسیر خروج پلنگ قرار دارد. حرکات این فرد که در مسیر فرار پلنگ به دامنه کوه قرار گرفته برای پلنگ تحریک کننده است. (به نحوه حرکت این فرد برای رفتن روی سقف خودرو دقت کنید) در نتیجه تمام این عوامل پلنگ قبل از فرار به فرد صدمه می زند و می گریزد.

آنچه در این فیلم به تصویر کشیده شده یکی از معدود رهاسازی های پلنگ ایرانی است.

این فیلم با کیفیت پایین اخیرا در شبکه های موبایلی منتشر می شود و فیلم با کیفیت آرشیو دیده بان به انتهای آن اضافه شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.