1398-07-10 08:29
2773
0
65731

عکس نوشت/ روایت جنگ 33 روزه در گفتگو با سردار سلیمانی

نخستین گفتگوی مطبوعاتی سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره ناگفته‌های او از اشاره‌ها و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در جریان جنگ ۳۳ روزه با نام «درمیانه آتش» سه‌شنبه ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه اول سیما و ساعت ۲۲ از شبکه افق بر روی آنتن رفت.

به گزارش گلستان ما، به دنبال پخش این مصاحبه جذاب و شنیدنی حاج قاسم سلیمانی با نشریه مسیر وابسته به دفتر حفظ و نشر آثارحضرت آیت الله خامنه‌ای از تلویزیون و استقبال گسترده مردم از آن، چند عکس نوشت آماده شده که در ادامه آورده شده است.

جنگ 33 روزه و درد زایمان خاورمیانه جدید

سردار قاسم سلیمانی: وقتی این کشتارها و ضجه‌ ها در جنوب لبنان اوج گرفت و بمباران‌ هایی که اوج مستی تکنولوژی بود اتفاق افتاد به‌ طوری‌ که هر کجا را اراده می‌ کردند با دقت تکنولوژی می‌ زدند و منهدم می‌‌ کردند، وقتی کشتارهایی اتفاق می‌ افتاد که کشتار قانا را در خودش هضم کرده و حذف کرده بود، رایس آن عبارت را به کار برد. او ضجه‌ ها و فریادهای بچه‌ ها و کودکان مظلوم و زنان و انسان‌ های بی‌گناه را در زیر آوارها تشبیه کرد به این عبارت سخیف و گفت «این درد زایمان خاورمیانه‌ جدید است»؛ درد زایمان یک حادثه‌ بزرگ.

SARDAR 1

حزب الله پیوسته در آمادگی است

سردار قاسم سلیمانی: حزب‌الله ازآنجایی‌که یک پیوستگی و یک دشمنی غیر قابل سازش با اسرائیل دارد، یعنی از نظر حزب‌الله و از منظر اعتقادی و منطق سیاسی، اسرائیل غیر قابل سازش است و از نظر دشمن هم، مسئله‌ی قبول حزب‌الله، غیرممکن است، بنابراین این دشمنی یک دشمنی مستمری است؛ لذا حزب‌الله پیوسته در یک آمادگی برای دفاع بود.

SARDAR 1

حزب الله هیچ آسیبی در جنگ 33 روزه ندید

سردار قاسم سلیمانی: به‌دلیل تدابیری که حزب‌الله انجام داده بود - هم در بُعد نیروی انسانی و هم در بُعد امکانات – حزب‌الله حداقل آسیب را دید و یا می‌توان گفت در لحظات اولیه‌ هیچ آسیبی ندید. دشمن بعد از ده روز اعلام کرد بانک اهداف من تمام شد، یعنی معنایش این بود که تمام اهداف موجودی که مربوط به حزب‌الله وجود دارد را منهدم کرده؛ اما بعد معلوم شد که به‌دلیل اقدامات و ابتکاراتی که حزب‌الله قبل از شروع عملیات خودش، در پیش‌بینیِ عکس‌العمل دشمن انجام داده بود، همه‌ی آنچه اسرائیل انجام داده بود، خلاف تصوراتشان بود.

SARDAR 1

ماجرای جلسه با رهبر انقلاب پس از جنگ 33 روزه

سردار قاسم سلیمانی: بعد از اینکه جنگ تمام شد، من به ایران برگشتم و باز در جلسه‌ی مشابه همان جلسه‌ی مشهد اما این بار در تهران، در محضر رهبر معظم انقلاب که همه‌ی سران قوا هم بودند و مسئولین اصلی حضور داشتند، گزارشی از آنچه گذشت که بخشی از آن هم منتشر شده بود، منتقل کردم. ضمن اینکه من در لبنان هم که بودم، به‌صورت روزانه از خط امن گزارشاتی به تهران می‌فرستادم و مسئولین به این شکل، کاملاً در جریان وضعیت میدانی بودند.

SARDAR 1

ماجرای میانجگری نخست وزیر قطر در جنگ 33 روزه

سردار قاسم سلیمانی: آن وقت آقای حمد آل خلیفه که نخست‌ وزیر قطر بود، وزیر خارجه بود. او در سازمان ملل بود و وساطت می‌ کرد و می‌آمد لبنان و می‌ رفت. او بعداً نقل کرد و گفت «در آن روزها آمریکایی‌ ها ابداً اجازه نمی‌ دادند بحث توقف جنگ مطرح بشود. من ناامید شدم؛ رفتم در خانه‌ خودم استراحت کنم که دیدم ناگهان سفیر اسرائیل در سازمان ملل سراسیمه آمد دنبال من. با عجله و با نگرانی به من گفت که کجا هستی؟ گفتم مگر چیز جدیدی شده؟ گفت برویم سازمان ملل. آمدم دیدم این جان بولتون خبیث خیلی نگران و مضطرب دارد قدم می‌ زند. هر دو به من گفتند الان باید جنگ متوقف بشود. گفتم چرا؟ گفتند اگر جنگ متوقف نشود، ارتش اسرائیل از هم می‌ پاشد و متلاشی می‌ شود.»

SARDAR 1

 انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.