1396-03-23 14:47
1728
0
40232

تصاویر/ گندم زارهای روستای نامن طعمه حریق شد

بخشی از گندم زارهای روستای نامن شهرستان کردکوی در اثر بی احتیاطی طعمه حریق شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت محصول گندم و جو در استان گلستان، برخی کشاورزان بعد از برداشت محصول مبادرت به آتش زدن بقایای برجای مانده از برداشت گندم و جو می نمایند.

آتش سوزی هر ساله این محصولات خسارات مالی فراوانی به کشاورزان و اقتصاد جامعه وارد می آورد، لذا با توجه به اینکه که محصول گندم بسیار خشک و سریع الاشتعال است و وزش باد نیز از عواملی است که موجب تسریع و شدت آتش سوزی می شود، همه موارد فوق باعث از بین رفتن یک سال زحمت و تلاش کشاورز و ضرر و زیان به اقتصاد کشورمان می گردد.

بنابراین به کشاورزان محترم توصیه می گردد که جدا از آتش زدن بقایای بعد از برداشت گندم و جو خودداری نمایند.

زیرا بازمانده محصول گندم (سفال گندم) برای زمین مفید و نوعی کود و پوشش محسوب می گردد؛ با آتش زدن سفال گندم باعث فقیرتر شدن زمین خود از نظر مواد آلی و همچنین آب قابل دسترس نشوید.

گفتنی است؛ در اثر بی احتیاطی، بخشی از گندم زارهای روستای نامن شهرستان کردکوی طعمه حریق شد.

اگر اقدام به موقع و سریع جهت مهار این آتش سوزی صورت نمی گرفت حتما آتش به مزارع دیگر سرایت می کرد و حاصل تلاش و دست رنج کشاورزانی را که شاید همه درآمدشان از این راه حاصل میشد را نابود می کرد.

بارها و بارها در این سایت خبری در این خصوص تذکر داده ایم و باز هم تقاضا می کنیم کشاورزان عزیز و زحمتکش از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی جدا خودداری نمایند تا دیگر شاهد حوادث این چنینی نباشیم.

تصاویری از این حادثه:

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.