1396-01-10 05:48
1818
2
37194
به همت نهاد نمایندگی برگزار شد:

سفرنامه تصویری دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به عتبات عالیات

به همت دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، کاروان زیارتی دانشجویان پسر دانشگاه به سمت دیار عاشقان کربلای معلی و نجف اشرف و کاظمین عزیمت نمودند.

به گزارش گلستان ما ؛ این کاروان متشکل از دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به تعداد یک دستگاه اتوبوس درقالب اردوی زمینی بوده است.

در مراسم بدرقه دانشجویان حجت الاسلام والمسلمین مازندرانی ریاست استانی نهاد رهبری دانشگاه های استان و حجت الاسلام و المسلمین نامدار مسئول نهاد رهبری دانشگاه و همچنین خانواده های دانشجویی حضور داشتند.

این اردو 3 روز نجف اشرف، 3 روز کربلای معلی و یک روز کاظمین حرکت نمود.حجت الاسلام والمسلمین مازندرانی در مراسم بدرقه نکات و موارد مهم در سفر معنوی کربلا را بیان نمود و دانشجویان با اقامه نماز جماعت صبح به امامت ایشان، سوار اتوبوس شدند و حرکت نمودند.

دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان عازم به عتبات عالیات در روز شنبه 28 اسفند ماه 95 ساعت 6 صبح با کربلای معلا با دلی پر از عشق و علاقه به حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) و ناراحت و غمگین از شرارت های ناکثان آن روزگار برحضرت ابا عبد الله و یارانش روانه کاظمین حرمین شریفین حضرت موسی بن جعفر (ع) و حضرت امام جواد(ع) امامان باب الحوائج و شفاعت در رزق و روزی گردیدند.

دانشجویان قبل از ورود به کاظمین در مسیر راه به مرقد طفلان مسلم بن عقیل رفته و با زیارت آن مکان به اجرای اعمال آنجا پرداختند.

مرقد طفلان مسلم بن عقیل، مزار ابراهیم و محمد فرزندان مسلم بن عقیل بن ابی طالب (ع) می باشد . این مرقد در کنار رود فرات واقع شده است.فرزندان مسلم بن عقیل در سال 61 هجری قمری به دست یکی از سپاهیان عمر بن سعد به شهادت رسیدند.

دانشجویان نماز ظهر و عصر خود را در صحن و سرای حرم مطهر  به صورت جماعت اقامه نمودند و پس از آن با قرائت زیارت امام موسی کاظم (ع) و امام جواد (ع) در جوار حضرات امامان دلی سیر اشک ریختند و در خواست حوائج نمودند.

دانشجویان با شرکت در نماز جماعت مغرب و عشاء در مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا ام ابیها(س) حضور یافتند

پس از آن حجت الاسلام مرعشی معاون دفتر نهاد رهبری به قرائت پرداختند.

 
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

بدبخت

خوش به حالشون ... کارمندها و استخدام رسمی های آینده...ما که تو این مملکت هیچی نشدیم...

0
0
پاسخ
1396-01-10 06:48
محمد

واقعا چه برنامه هایی خوبی در بعضی دانشگاهها انجام میشهای کاش تو دانشگاه ما هم بود

0
0
پاسخ
1396-01-16 19:44

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.