1395-03-06 07:26
1296
0
32588
در زادگاه شهید تولی برگزار شد؛

تصاویر/ دومین یادواره شهدای مدافع حرم استان گلستان

دومین یادواره شهدای مدافع حرم استان گلستان در روستای یورت زینل گالیکش زادگاه شهید تولی برگزار شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از نیلکوه، امام جمعه شهرستان کلاله در دومین یادواره شهدای مدافع حرم استان گلستان در روستای یورت زینل از توابع بخش مرکزی شهرستان گالیکش زادگاه شهید غلامعلی تولی گفت: شهیدان عاشق اهل‌بیت بودند. شهیدان سند عزت، افتخار و بالندگی ایران اسلامی هستند و به تمام آحاد جامعه تعلق دارند.

nilkooh1261 1

حجت‌الاسلام رضا کشیری افزود: شهدا بر اساس وظیفه کاری حسینی کردند و این وظیفه ماست تا راهشان را ادامه دهیم. امروز بزرگ‌ترین وظیفه ادامه دادن راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و پایداری به نسل جدید است تا اهداف و آرمان‌های شهدا را در جامعه پیاده کنیم.

امام جمعه شهرستان کلاله تأکید کرد: هیچ کار و اقدامی بالاتر از حرکت و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان والامقام و سرافراز راه اسلام و دین و میهن اسلامی وجود ندارد و تمام دستگاه‌های با تمام امکانات و توان باید برای برگزاری باشکوه این مراسم مشارکت داشته باشند.

به گفته وی اگر نبود روح معنویت شهدا محال بود بر اساس محاسبات کارشناسان نظامی دنیا یک کشوری مانند ایران که تازه انقلاب کرده بود مقابل صدام که بیش از 50 کشور دنیا به او کمک می‌کردند پیروز شود.

کشیری با اشاره به اینکه مردم هیچ کجای دنیا رهبری همچون امام خامنه‌ای ندارند گفت: پوتین رییس جمهوری روسیه در دیداری که با رهبری داشتن بعد از یک ساعت که از دیدار با آقا بیرون آمد به رئیس‌جمهور وقت گفت من درباره حضرت مسیح زیاد مطالعه کردم و این را در چهره رهبر شما دیدم.

امام‌جمعه شهرستان کلاله با اشاره به اینکه امروز نیز فرزندان این کشور با تبعیت از رهبری فرزانه انقلاب با دشمنان اسلام و مسلمین بیرون از خاک کشور می‌جنگند گفت: اگر نباشد جان‌فشانی فرزندان این نظام و شهدا مدافع حرم ما باید در خاک خود با داعش و دشمنان نظام بجنگیم.

به گزارش «نیلکوه» شهید غلامعلی تولی از تیپ 60 زرهی عمار یاسر گنبدکاووس به‌عنوان نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان از شهرستان گالیکش در دفاع از جبهه جهانی مقاومت برای مبارزه با تکفیری‎ها به خط مقدم زد و در 25 خرداد 1392 در جوار حرم مطهر حضرت زینب (س) به مقام رفیع شهادت رسید و نخستین شهید مدافع حرم از استان گلستان شد.

دومین شهید مدافع حرم استان گلستان سید احسان حاجی‎حتملو از پاسداران رشید انقلاب اسلامی و از تیپ 45 جوادالائمه (ع) بود که به دست گروه‎های تکفیری در بهمن سال 1393 در حلب سوریه به مقام شهادت رسید.

شهید قاسم غریب سومین شهید مدافع حرم از استان گلستان بود که در جبهه مقاومت برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) در ارتفاعات تلمور سوریه به فیض شهادت رسید.

چهارمین شهید مدافع حرم سید محمدحسین میردوستی از شهرستان مینودشت بود که هم‌زمان با تاسوعای حسینی در دفاع از حرم حضرت زینب (س) کربلایی شد و به خیل هم‌رزمان شهیدش پیوست.

شهید اسماعیل زاهدپور پنجمین شهید مدافع حرم از شهرستان کردکوی بود که در حلب سوریه به دست تروریست‎های تکفیری به شهادت رسید.

ششمین شهید مدافع حرم نیز قاسم تیموری پاسدار رشید اسلام فرمانده دلاور گردان تخریب‎چی تیپ 45 جوادالائمه شهرستان گرگان و جانباز دفاع مقدس بود که در سوریه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به جمع شهدای مدافع حرم پیوست.

علیرضا صفرپور جاجرمی در قامت هفتمین شهید مدافع حرم درراه دفاع از حرم آل‎البیت (ع) در کشور سوریه حوالی حلب سه روز پیش به فیض شهادت نائل شده بود.

شهید افشین زورقی هشتمین شهید مدافع حرم استان گلستان است که پیش از شهادت در گروه مهندسی 45 جوادالائمه سپاه نینوا به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب خدمت می‎کرد.

شهید "صادق شیبک" نهمین شهید مدافع حرم استان گلستان از شهرستان گالیکش و تیپ 65 نیروهای ویژه هوابرد ارتش (نوهد) جمهوری اسلامی ایران است که در تاریخ 31 فروردین‌ماه سال 1395 به درجه رفیع شهادت نائل‌آمده است.

عکس و گزارش: مهدی پیاده کوهسار

nilkooh1261 1

nilkooh1261 1

nilkooh1261 1

nilkooh1261 1

nilkooh1261 1

nilkooh1261 1

nilkooh1261 1

nilkooh1261 1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.