1403-06-19 00:05
124
0
91326
معراجی‌ها؛

سپاه برای من پُلی به‌سوی معبود است

شهید «احمد یونسی» در فرازی از وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد: «من سپاه را به‌عنوان شغل انتخاب نکردم؛ بلکه سپاه را پلی می‌دانم که مرا به معبودم می‌رساند و خدا کند که چنین باشد.»

 به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» و به نقل از نوید شاهد گلستان؛ شهید احمد یونسی، یکم فروردین ۱۳۴۳ روستای جهان‌بینی از توابع شهرستان علی‌آبادکتول به دنیا آمد.

پدرش عباس کشاورز بود و مادرش سکینه نام داشت وی تا دوم راهنمای درس خواند و بعد از آن به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت.

۲۲ آبان ۱۳۶۲ در سردشت توسط گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسید.

مزار وی در گلزار شهدای امامزاده روستای الازمن تابعه شهرستان زادگاهش قرار دارد.

وصیتی از شهید یونسی

«خدایا اگر چه هنوز خودم را لایق شهادت نمی‌دانم، اما چون غالباً هیچ مرگی انسان را خبر نمی‌کند و مرگ نصیب همه ما خواهد شد لازم دانستم چندخطی به‌عنوان وصیت بنویسم.

وقتی جنگیدن به یاد خدا و توکل بر خدا و برای او باشد این عمل آسان می‌شود، چه‌بسا فراهم‌ساختن یک زندگی مرفه و راحت خیلی ساده‌تر و آسان‌تر از جنگیدن در راه خدا آن‌هم در جبهه‌ای که همه سازمان‌ها و احزاب و گروه‌هایی که علیه اسلام ائتلاف دارند باشد.

من سپاه را به‌عنوان شغل انتخاب نکردم؛ بلکه سپاه را وسیله یا بهتر بگویم پلی می‌دانم که مرا به معبودم می‌رساند و خدا کند که چنین باشد.

با وجود بی‌لیاقتی که در خود احساس می‌کنم، امیدوارم خداوند برای این بنده ذلیل و مسکین خود منت گذارده و مرا هم مثل عاشقان گذشته که به معشوقشان رسیدند بپذیرد.»

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.