1397-02-03 16:33
4004
1
52859
یادگاه شهیدان علم؛

سه توصیه روحانی شهید/ شهیدی که هدف از رفتن به جبهه ‌ها را قرآن و احكام اسلام دانست

بار اول که به جبهه رفت، مجروح شد، اما جراحت خود را با گذاشتن یک کلاه به سر از خانواده مخفی نگه داشت. در مرحله دوم عملیات کربلای ۴ از ناحیه دست راست مجروح شد و پس از...

به گزارش گلستان ما به نقل از طوبی گلستان، روحانی شهید، شیخ محمود خسروی علیشاه به سال 1344 در «فاضل آباد» از توابع شهرستان علی آباد و در خانواده ای مؤمن و کشاورز دیده به جهان گشود. از برگ برگ درختان و سبزه های چمنزاران، صداقت را یاد گرفته و از بلندای البرز، استواری را به ارث برد. دوران دبستان را با شادی های کودکانه سپری کرد.

دوران راهنمایی اش مصادف با اوج انقلاب اسلامی بود و شهید خسروی مانند هزاران دل شیفته ولایت، در تظاهرات و پخش اعلامیه ها فعالیت میکرد.

بعد از اتمام دوران راهنمایی وارد دبیرستان شد و با موفقیت آن دوران پر از نشاط انقلابی را پشت سر گذاشت. جوانی بهارِ زندگی است و چه زیباست گه گلهای این بهار، در خانة دوست شکوفا شود. او با اندیشهای خردمندانه و دلی عاشق، قدم در حوزة علمیه موسی بن جعفر(ع) مشهد نهاد.

او با اقتدا به امام خوبان که فرمودند: « بسیج مدرسة عشق است»، در این نهاد مقدس ثبت نام کرده و با گذراندن آموزشهای نظامی، مقدمات یک جهاد عاشقانه و عارفانه را برای خود فراهم کرد.

جبهه سرزمین پاک سیرتان و راه سرخ حسین، پیشاروی هدف مقدسشان بود. شهید خسروی به دیاری اعزام شد که ریزش باران رحمت الهی در آن سامان، مردان جبهه را خیس از محبت محبوب میکرد. بعد از مدتی به حوزه بازگشت.

او 7 سال در حوزه بود و در طی تحصیل 8 بار به جبهه رفته و در آخرین سفری که از عالم خاک به سوی افلاک داشت از طریق بسیج مشهد به شلمچه اعزام شد. شلمچه سودایی دیگر با عاشقان دارد و در آن سکوت عارفانه، هزاران خاطره در دل. شبهای شلمچه بوی وصال میداد و در همان شبها بود که چراغ جماران تا به صبح روشن میماند، پیری عارف بر سجادة نیاز برای شاگردان مکتبش دعا میکرد و محمود، یکی از سنگرنشینان وادی عشق، شلمچه بود.

و تو گویی هر قدم که بر میداشت و هر خاکریزی را که فتح میکرد، منزلی از منازل سلوک الی الله را طی میکرد و نقطه شهادت، یعنی فناء و جان دادن در راه محبوب، یعنی بقا، و این وصال در عملیات کربلای 5 در تاریخ 21 / 12 / 65 نصیب محمود خسروی شد.

پیکر مقدسش هنوز پس از سالهای سال میهان شقایق های صحرایی است. به امید روزی که پیکرش را در حلقه اشک، بر روی دستان پر از گل تا گلزار شهدا بدرقه کنیم.

مبارک باد وصال یار بر عاشقان کوی دلدار.

خاطرای از روحانی شهید محمود خسروی

مرتبه اول که به جبهه رفتند مجروح شدند، اما با گذاشتن یک کلاه معمولی به سر از خانواده مخفی داشتند. در مرحله دوم عملیات کربلای 4 از ناحیه دست راست مجروح گشتند و پس از 15 روز بستری شدن در بیمارستان 17 شهریور تهران به منزل مراجعه نمودند. برادر شهید

این شهید عزیز فرزند محمدحسین متولد 1/1/1344 و در مدرسه سلیمانیه مشهد تحصیل کرده و در زمان جنگ مسئول اطلاعات عملیات بوده و در عملیات کربلای5 و در تاریخ 21/12/1365 بواسطه اصابت ترکش در شلمچه به شهادت رسید.

- تأکید سه موضوع در وصیت نامه شهید

* هدف ما از رفتن به جبهه ‌ها،‌ قرآن و احكام اسلام است

* هيچوقت در زندگي غيبت بندگان خدا را نكنيد

* نمازهاي فريضه را در وقت خود به جا آوريد

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

قاسم غریب آبادی

خداوند متعال انشالله روح شهید محمود عزیز را با سرور و سالار شهیدان(ع)محشور بفرماید.این شهید بزرگوار با برادر بزرگوار بنده در مدرسه سلیمانیه مشهد هم حجره بودند و وقتی برادر ما(روحانی شهید محمدرضا غریب آبادی)در کربلای 2 مفقود شدند شهید محمود خسروی گفتند من هم به جبهه می روم و تا زمانی که محمدرضا را پیدا نکنم بر نمی گردم...خداوند رحمن و رحیم روح مطهر این دو شهید عزیز و همه شهدای گرانقدر را در جوار رحمتش در آرامش بدارد انشاللهاللهم ارزقنا....

0
0
پاسخ
1397-02-16 06:33

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.