1395-02-15 14:33
3740
0
31472
کلنا عباسک یازینب؛

اولین شهید مدافع حرم کشور کیست؟ + عکس

"محرم ترک" اولین ایرانی شهید در دفاع از حرم حضرت زینب(س) بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از سفیرافلاک؛ محرم ترک در سال 1357 در روستای قاضی آباد شهرستان ازنای لرستان در دامنه زیبای اشترانکوه دیده به جهان گشود.

وی در دوران کودکی به همراه خانواده خود به تهران مهاجرت می کند و مقاطع تحصیلی خود را در تهران می گذرد او پس از فارغ تحصیلی دبیرستان در کنکور شرکت می کند و در رشته مهندسی کشاورزی رشت قبول می شود .

والدین وی نمی دانستند که اولین فرزندشان بعد از 37 سال موجب عزت و افتخار ابدی آنان و کشورش خواهد شد لذا محرم به خاطر عشق و علاقه زیادی که به سپاه و بسیج داشت وارد سپاه می شود و در یگان آموزش تخریب سپاه قدس مشغول به فعالیت می شود، علاوه بر سپاه ، در پایگاههای مقاومت بسیج به صورت عاشقانه، عارفانه و علاقه وافری که به این نهاد ها داشت به طور مستمر حضور پیدا می کنند وهئیتی به نام فاطمیون در مسجدشهرستان ازنا تشکیل می دهد.

این شهید والامقام ، علاقه زیادی که به ائمه اطهار داشت هر ساله خودش را به حرم امام رضا (ع) رساند تا ارادت خود را به این امام همام نشان دهد و همین علاقه وی باعث می شودکه محرم برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) راهی سوریه شود و در جمع مدافعان حرم قرار می گیرد .

محرم با توجه به اینکه یکی از مربیان و فرماندهان توانمند بود از همان ابتدا مسئولیت آموزش رزمندگان مدافع سوری را داوطلبانه به عهده می گیرد ودر سازماندهی نیروهای مردمی برای انهدام کردن نیروهای تکفیری نقش به سزایی داشت، و این امر سبب می شود که جاسوسان وهابی او را شناسایی می کنند و تلاش گسترده ای برای به شهادت رساندن وی می دهند.

سرانجام محرم ترک در سال 90 مورد شناسایی عوامل جاسوسی استکبار جهانی قرار می گیرد و همین مستکبرین با قرار دادن بمب به خودوری وی محرم را بهمراه مترجم ، محافظ و راننده به شهادت می رسانند و شهید بال در بال ملائک در حالی به آسمان پرواز می کند که کوله باری از ایثار ، فداکاری ْْ، شهامت و شجاعت دارد و جزو اولین کسانی قرار می گبرد که برای دفاع از حرم بانوی کربلا جانفشانی کرد تا به خیل شهدای کربلا بپیوندد.

اولین شهید مدافع حرم لرستانی در میان حزن و اندوه هموطنان و همرزمان ، درقعطه 53 بهشت زهرا تهران آرام گرفت و مراسم یادبودی با شکوه از سوی وابستگانش در شهرستان ازنا برگزار گردید.

گفتنی است که از از این شهید والا مقام دو یادگار بنام فاطمه و محمد حسین به یادگار مانده است.

راوی: احمد لک

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.