1395-01-28 13:59
3219
0
30502
اولین شماره از مجموعه زندگینامه شهدای گنبدکاووس منتشر شد؛

"عروج در نیزار" مروری بر زندگی دانش آموز شهید عبدالغدیر پاریاو + تصاویر

کتاب عروج در نیزار ( از مجموعه کتابهای زندگینامه شهدای گنبد کاووس شماره ۱)اثر مشترک سید علی کریمیان و محمد علی اندیشه توسط انتشارات مختومقلی فراغی منتشر شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه, این کتاب به زندگی و افکار شهید عبدالغدیر پاریاو پرداخته است؛ عبدالغدیر پاریاو نوجوان محصلی که کلاس درس و مشق را رها نموده و برای دفاع از ناموس و وطنش به جبهه های حق علیه باطل شتافت .

ابتدا به علت جثه ریز و سن کمش اجازه اعزام به او نمی دادند اما با سماجتی که از خود بخرج داد مسئولین ثبت احوال را وادار نمود تا یک سال سن او را بزرگتر نمایند تا بتواند به جبهه اعزام شود.

Untitled-1

بعداز گرفتن شناسنامه جدید موفق به ثبت نام برای اعزام به جبهه شد. ابتدا برای گذراندن دوره آموزش های نظامی به پادگان گهرباران ساری اعزام شدند و سپس در چندین نوبت به جبهه اعزام شد .و از غرب تا جنوب با دشمنان بعثی جنگید .

و در نهایت در عملیات کربلای ۴ در منطقه عملیاتی شلمچه – ام الرصاص  آسمانی شد و بعد از چندین سال پیکر مطهرش به وطن بازگشت و طی یک تشییع جنازه با شکوه در کنار سایر رفقای رزمنده  شهیدش در مجاورت حرم مطهر یحیی بن زید(ع) به خاک سپرده شد.

علاقه مندان می توانند این کتاب را از خیابان ولعیصر شمالی، تقاطع وحدت،جنب نانوایی،کتابفروشی پرستو؛ سیدعلی کریمیان و کافه سلام؛ بلوار ۱۷ شهریور غربی،سید محمد تقی زاده خریداری نمایند.

شماره تماس: کریمیان-۰۹۳۶۳۷۲۴۸۵۰

Untitled-1

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.