1394-05-16 12:56
4318
0
18630
حکایت از محمد دشتیان کمالی؛

شهیدی که با 700 شلیک قهرمان تک تیراندازان جهان شد + تصویر

این مرد بزرگ و با وقار با آمار ۷۰۰ شلیک و هدف مثبت، نفر اول جنگ ها در جهان قلمداد می شود، درحالی که تا قبل از ایشان کریس کابل امریکایی با ۱۶۰ هدف نفر اول بحساب می آمد!!!

به گزارش گلستان ما به نقل از زرین نامه؛ محمد دشتیان کمالی از رزمندگان دوران جنگ تحمیلی حکایت می کند: زمستان ۱۳۶۱ در خط مقدم جنگ، شلمچه خرمشهر، مدتی بود از گوشه کنار خطوط دفاعی میدان جنگ با متجاوز بعثی عراق، هرچند ساعتی خبر می دادن که رزمنده ایی در سنگرش مورد اثابت تیر مستقیم تک تیرانداز عراقی واقع شده و به شهادت رسیده است!

روزی نبود که یگان های مختلف سپاه یا بسیج و ارتش مستقر در خط مقدم جنگ متحمل تلفات اینچنینی واقع نشوند. فرماندهان ضمن بررسی موضوع، بدنبال افرادی بودن که در دقت هدف و تیر اندازی تبحرخاص داشته باشند.

طولی نمی کشد که سر و کله "آقای عبدالرسول زرین" پیدا می شود، او دلیر مرد لر از توابع کهکلویه و بویراحمد بود و با تفنگی بزرگتر از کلاشینکف که رزمنده ها بنام بی بی کلاش می شناختن، ظاهر گردید.

می گفتن قبلاً شکارچی بوده و تیرش خطا نداره! حضور این مرد در خط مقدم برای رزمنده ها قوت قلبی بود و بسیجی ها در کنار این دلاور روحیه بیشتری می گرفتند. ماموریت رسول، شکار تک تیراندازان بعثی بود. مابین عملیات ها اغلب آرامش نسبی در میدان جنگ حکم فرما می شد و همین عامل باعث حضور تکتیراندازان دشمن می گردید.

آن ها هر جنبنده ای را که در خاکریز می دیدن هدف قرار می دادن، ولی با ورود قهرمان رسول "زرین" ورق برگشت! آقا رسول هر روز چندین تیراندار دشمن رو هلاک می کرد. کار بجایی رسیده بود که افراد دشمن بعثی روزها به هیچ وجه آفتابی نمیشدن.

رشادت های این مرد باخدا آنقدر بی شمار شد که دشمن حالا کاملاً حضور او و برتریش را حس می کرد!

عبدالرسول قبل از شروع ماموریتش وضو می ساخت و تفنگش را دست خدا می خواند. اواخر پاییز ۱۳۶۲، آوازه شکارچی "زرین" ما به کاخ صدام ملعون رسیده بود. او که خودش در ترور و آدم کشی ید طولایی داشت، این قضیه برایش خیلی مهم شد و دستور داد ۲۰ تک تیرانداز ماهر از هر جایی اجیر کنند و رسول ما رو متوقف نمایند.

"زرین" از آنجایی که افراد تک تیرانداز دشمن را هدف قرار می داد خیلی زود دشمن در این صحنه احساس ضعف و ترس کرده بود. حتی تیراندازان روسی قهاری را از شهر استالینگراد اجیر کردند،که نهایتاً آن ها نیز نتوانستندکاری از پیش ببرند و اکثرشان به هلاکت رسیدند. شمار کشته هایشان به مرز ۷۰۰ نفر نزدیک شده بود.

آماری تکان دهنده برای دشمن. در یکی از عملیات های این عزیز، همرزمانش تعریف می کردن که در یکی از خطوط مقدم جنگ، تک تیرانداز عراقی شکار نمی شد! معلوم بود خیلی مهارت داشت!

آقا رسول عزمش را جزم نمود که این به ظاهر تیرانداز دشمن را نابود کند. در نقطه ای هدف کاذبی قرار داده و خودش در گوشه ای بی حرکت منتظر اقدام طرف می ماند، اما از آنجایی که روش کارش تقریباً تکراری شده بود، تیرانداز دشمن محل اختفایش را کشف کرد. از طرفی "زرین" نیز هدفش را می دید که در نهایت هر دو تک تیرانداز با هم ماشه تفنگ ها را می کشند.

اگر در تصویر فوق دقت کنید گوش راست "عبدالرسول زرین" سوراخ و خون از بدنش سرازیر گشته ولی گلوله او در صورت تک تیرانداز عراقی نشسته و به درک واصل شده است.

رسول نتنها ناراحت و دردمند نشده، بلکه با روحیه ای که در عکسش هم پیداست، شادمان می خندد.

"شهید عبدالرسول زرین"، این مرد بزرگ و با وقار با آمار ۷۰۰ شلیک و هدف مثبت، نفر اول جنگ ها در جهان قلمداد می شود، درحالی که تا قبل از ایشان کریس کابل امریکایی با ۱۶۰ هدف نفر اول بحساب می آمد!!!

این مرد اسطوره ای جنگ تحمیلی ۸ ساله، در عملیات خیبر سال ۱۳۶۲ در جنوب جزیره مجنون به فیض عظیم شهادت نایل می گردد.

روحش شاد و با معصومین (ع) همجوار باد/ برای شادی اش صلوات.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.