1394-03-18 17:03
3908
1
15837
آشنایی با شهدای گنبدکاووس/ شهید رحمت جوینی؛

شهید گنبدی که در شب ۲۱ ماه رمضان در عملیات رمضان به شهادت رسید

شهید رحمت الله جوینی ۱۶ سال بیشتر نداشت که با اصرار خود در عملیت رمضان  به خط اعزام می شود و در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان به شهادت می رسد.

به گزارش گلستان ما به نقل از قابوس نامه، شهید رحمت جوینی در تاریخ بیست نهم شهریور هزخود در عملیت رمضان شرکت میکند ارو سیصدو چهل و چهاردر گنبدکاوس دیده به جهان گشود پدرش آقا علی اصغر جوینی و مادرش سرکار خانم اتکه خانم زنی مهربان و مومنه بود.

از آن جاکه پدرو مادر این شهید بزرگوار تولد این عزیز را رحمت خداوندی برای خانواده می دانستند نام رحمت را برای وی برگزیدند .رحمت در کودکی پر جنب وجوش، پرکار و کنجکاو بود در خصوص مسایل مذهبی از همان دوران کودکی نسبت به شرکت در مراسمات عزاداری  حضرت سیدالشهدا بسیار علاقه مند بود وهمیشه به اتفاق خانواده و برادرش در این مراسمات شرکت می کرد.

2

به نماز خواندن پدرو مادرتوجه کامل می کرد و گاهی با تقلید از حرکات آنان در حین نماز برای خود جانمازی پهن می کرد و همانند مادر و پدرش اقدام به رکوع سجود میکرد و نماز می خواند .

وی  قبل از آنکه به سن مدرسه برسد به درس و مشق علاقه نشان می داد همیشه با دفاتر کهنه برادر بزرگش مشغول نوشتن می شد و نقاشی می کشید وباآنان بازی میکرد تا اینکه سال ۱۳۴۰  وارد مدرسه ابتدایی آزادی ۲ شد و در آن دوران تقریبا امکانات مختصر وخوبی برای تحصیل در اختیار داشت.

رحمت علاقه به درس داشت و علی رغم کمک به پدر که یک گاری اسبی داشت ، تکالیفش را به موقع انجام می داد و توانست دوران ابتدایی را با موفقیت به پایان برساند.

آغاز جنگ تحمیلی همزمان با دوران راهنمایی رحت بود و او نیز همچون بسیاری از فرزندان این سرزمین دوست داشت تا در جبهه حضور پیدا کند اما سن کم او این اجازه را نمی داد تا اینکه بالاخره موفق شد برای اعزام به جبهه ثبت نام نماید.

4

 شهید رحمت جوینی از زبان برادرش

نصرت جوینی برادر شهید رحمت جوینی نقل می کند :”هر موقع مجلسی داشتیم که همراه با پذیرایی یا صرف غذابودشهید سعی می کرد اگر خانواده گرفتار ومستمندی در محل بود برای آنان غذا ببرد ووقتی به او می گفتیم بگذار اول از مهمان ها پذیرایی کنیم اگه اضافی آمد بعد برای آنان ببر درجواب میگفت مهمان های واقعی ما اینها هستند و وقتی مستحقی به درب خانه مراجعه می کرد سریع برایش غذا می آورد و کمکش می کرد.

او اعتقاد داشت که اینها فرستادگان خدایند و مهمانهای واقعی ما اینها هستند  وما بعد از شهادت تازه او را شناختیم”

رحمت حدود شانزده ساله بود که به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد و حدود دوسال در جبهه ها مختلف درکنار رزمندگان اسلام با دشمنان بعثی جنگید.

1

شهید رحمت جوینی از زبان یکی از همرزمان

بعد از گذشت حدود بیست و پنج سال از شهادت رحمت،یکی از همرزمانش برای خانوده این شهید بزرگوار چنین نقل کرده است :”شب حمله بود وچون سن وسال رحمت کوچک بود فرمانده به او پیشنهاد کرد که او در سنگر بماند و همانجا به عنوان امدادگر خدمت کند و مجروحین را مداوا و به پشت خط انتقال دهد. اما رحمت در همانجا به فرمانده خط و ورزمندگان با صدای بلند میگوید من از شهادت ترسی ندارم و برای من شهادت افتخار است”

File0450

عملیات رمضان و شهادت در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان

بالاخره شهید همراه سایر همرزمانش عازم خط مقدم شده و تا سپیده صبح با دشمنان بعثی مبارزه کردند و آنان را به عقب راندند حدود چهل و هشت ساعت بعد که از آتش دشمن کم شد همرزمانش جنازه تکه تکه اورا که شدیدا سوخته بود یافتند و به پشت خط انتقال دادند.

این جوان برومند گنبدی در عملیات رمضان و همچون مولایش علی بن ابی طالب درشب بیست ویکم ماه مبارک رمضان به شهادت رسید و بعد ازعید سعید فطر به همراه عده ای از شهدای دیگر طی یک مراسم بسیار بزرگ و عظیم در گنبد تشییع و در جوار آقا یحیی بن زید(ع) در قطعه شهدا به  خاک سپرده شد.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

3

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

علی اصغر طغرائی

امام خمینی س:شهید نظر میکند به وجه الله ....خدایا شهدای مارا وامام شهیدان را با حضرت محمد ص وآل او محشور بفرما ...مبادا ازشهیدان دور گردیم به ذلت رهسپار گور گردیم لبیک یا حسین ع

0
0
پاسخ
1394-03-18 19:00

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.