1403-05-08 10:37
165
0
90867
در یک بازی تنگاتنگ؛

گلستان قهرمان کبدی نوجوانان پسر کشور شد

مسابقات کبدی قهرمانی نوجوانان کشور (پسران) امروز با قهرمانی تیم استان گلستان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، مسابقات کبدی قهرمانی نوجوانان کشور (پسران) روز دوشنبه ۸ مرداد ماه با قهرمانی تیم استان گلستان به پایان رسید.

این رقابت‌ها که با حضور ۱۶ تیم برتر مرحله مقدماتی از روز جمعه ۵ مرداد ماه در شهر اردبیل آغاز شده بود، صبح امروز با برگزاری دیدارهای نیمه نهایی و امروز عصر با برگزاری بازی فینال به پایان رسید. این مسابقات، که در سطح بالایی برگزار شد، شور و هیجان زیادی را در میان علاقمندان به کبدی به وجود آورد و تماشاگران زیادی را به سالن مسابقات کشاند.

در مرحله مقدماتی این مسابقات که زمستان سال گذشته برگزار شده بود، تیم‌ها در مناطق هشت گانه به رقابت پرداختند و پس از پایان مسابقات دور منطقه‌ای، تیم‌های راه‌یافته به مرحله نهایی دیدارهای خود را در چهار گروه برگزار کردند تا تکلیف چهار تیم‌ برتر این مسابقات مشخص شود. رقابت‌های مقدماتی با حضور پرشور تیم‌ها و حمایت گسترده هواداران، به گونه‌ای برگزار شد که انتظار می‌رفت مسابقات نهایی نیز با همان سطح از انرژی و هیجان همراه باشد.

در مرحله نیمه نهایی، تیم گلستان با شکست دادن آذربایجان غربی و تیم خوزستان با پیروزی بر خراسان رضوی به دیدار نهایی راه یافتند. در دیدار نهایی، تیم گلستان با نتیجه ۴۵ بر ۳۹ تیم خوزستان را مغلوب کرد و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. تیم خوزستان نیز نایب قهرمان این دوره از مسابقات شد. استان‌های آذربایجان غربی و خراسان رضوی به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند. این مسابقات به دلیل رقابت تنگاتنگ و سطح بالای بازی‌ها، یکی از به یادماندنی‌ترین دوره‌های مسابقات کبدی نوجوانان به شمار می‌رود.

در پایان مسابقات، کاپ اخلاق به تیم اردبیل اهدا شد، به نشانه احترام و توجه به رفتارهای ورزشی و اخلاقی این تیم در طول رقابت‌ها. تیم اردبیل با رفتارهای جوانمردانه و احترام به قوانین و اصول ورزشی، الگویی برای سایر تیم‌ها بود و این کاپ به پاس تلاش‌های آنان در این زمینه اهدا شد.

اعضای کمیته فنی فدراسیون در حین برگزاری ‌رقابت‌ها، انتخاب برترین و فنی‌ترین بازیکنان را جهت حضور در اردوهای تیم ملی، در دستور کار خود داشتند. این اقدام به منظور شناسایی و پرورش استعدادهای برتر و فراهم‌سازی فرصت‌های بیشتر برای حضور در مسابقات بین‌المللی انجام شد. انتخاب بازیکنان برتر با دقت و بررسی‌های فنی دقیق انجام شد تا بهترین‌ها برای تقویت تیم ملی انتخاب شوند.

با این نتایج، مسابقات کبدی قهرمانی نوجوانان کشور (پسران) که با تلاش و زحمات فراوان تیم‌ها و بازیکنان همراه بود، به پایان رسید و تیم گلستان با قهرمانی خود، یک بار دیگر قدرت و مهارت خود را در این رشته ورزشی به نمایش گذاشت. این موفقیت نه تنها برای تیم گلستان، بلکه برای کل استان یک افتخار بزرگ محسوب می‌شود و انگیزه‌ای برای نوجوانان دیگر استان‌ها جهت تلاش بیشتر و رسیدن به قهرمانی در سال‌های آینده خواهد بود. مسابقات امسال با تمامی فراز و نشیب‌های خود، نشان داد که کبدی در ایران از محبوبیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و آینده روشنی در انتظار این ورزش خواهد بود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.