1400-03-04 07:36
1069
0
74714
ناگفته های دبیر شورای هیئات مذهبی گرگان:

قدمگاه امام حسن عسگری نماد دارالمومنین شود نه یک المان 15 ساله/چرا حسینیه بزرگ گرگان نداشته باشیم

بخشیانی گفت: گرگان از دیر باز به دارالمونین شهره است و مکان های تاریخی و مذهبی فراوانی دارد و تنها شهری است که یک امام معصوم با اراده خود و به آن وارد شده است اما شهر ما را به المان ورودی در میدان بسیج که بیش از ۱۵ سال قدمت ندارد ویا نهارخوران می شناسند که شایسته شهر مذهبی گرگان نیست.

به گزارش  گلستان ما؛ ابوالفضل بخشیانی شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: هیئت ها و قشر مذهبی همیشه مظلوم بوده اند اما آنها  جمله "ما می توانیم" را همواره ثابت کرده اند.

وی ادامه داد: هرکاری شروع شد پای بچه مذهبی ها وسط بود، هیئت های مذهبی در سیل فعالیت های خطیری را انجام دادند و در بحران و حوادث نیز این فعالان مذهبی بودند که خوش درخشیدند. در زمانی که کسی به فرد دیگری بها نمی داد همین هیئت ها در کنار مردم بودند .

دبیر شورای هیئات مذهبی گرگان با بیان اینکه می توانیم بسیاری از کارها را انجام دهیم در شهرهای مختلف دست به دست هم بگذاریم کمک کنیم، تصریح کرد: وقتی هیئت ها می خواهند کار کنند مشکلات وجود دارد اما وقتی کار پیش هیئت ها گیر می کنند این هیئت ها بوده اند که به کمک آمده اند.

بخشیانی اذعان کرد: چرا تهاجم فقط به سوی بچه مذهبی ها بود، مداح معروف کشور در خانه ها لایروبی می کرد و مداحی مر کرد اما بازهم هجمه وارد می کردند.

وی افزود: در بیماری منحوس کرونا در سخت ترین شرایط هیئت های مذهبی و فعالان مساجد نسبت به ضدعفونی معابر، جمع آوری مواسات و غیره اقدام کردند.

بخشیانی یادآور شد: پس از گذشت بیش از ۱۴ ماه از اپیدمی کرونا اما هنوز آشپزخانه های هیئت های مذهبی در حال فعالیت است و بچه های مذهبی و هیئتی نشان دادند که می توانیم در کنار هم مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه هیئت های مذهبی پشتوانه نظام هستند و در بحران ها در کنار مردم بودند، تاکید کرد: در ایام عید با همت گروه های جهادی که از بطن هیئت های مذهبی برخواسته بودند در دور افتاده ترین نقاط استان چندصد سرویس بهداشتی برای مساجد و مدارس مرمت و بازسازی کردند.

بخشیانی گفت: جهادگران ما از قشر تحصیل کرده هستند ولی متاسفانه به خاطر تفکر مذهبی و اعتقادی بی سواد خوانده می شوند و این در حالی است که مهندسین بحران ها و کمک های مردمی همین هیئت های مذهبی انجام می دهند.

وی اذعان کرد: کسی نیست در این شهر بچه مذهبی ها را ببیند از کوچک ترین قهرمانی تجلیل می کنند اما کجا از بچه هیئتی ها تجلیل کردند.

بخشیانی از ثبت رسمی ۳۱۳ هیئت در استان گلستان در سامانه طوبی  خبرداد و افزود: تلاش ما بر این است که فعالیت های هیئت های مذهبی را به روزرسانی کنیم و مداحانی که در هیئت های مذهبی فعالیت می کنند باید حتما کددار و شناسنامه دار باشند.

وی اضافه کرد: هر هیئت متشکل از ۵ عضو و یک رابط فرهنگی است که حتما باید یک مداح، یک سخنران و یک مربی قرآن در آن فعالیت کنند.

وی به فعالیت گسترده هیئت های مذهبی در مواسات و کمک های مومنانه اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم توسط هیئت های مذهبی شهرستان گرگان در ماه مبارک رمضان طبخ و توزیع شد.

دبیر شورای هیئات مذهبی گرگان ادامه داد: همچنین برنامه های مسیر بندگی با ضبط ۳۰ برنامه ضبط کردیم، برنامه شب های زندگی ، مجالس انس با قرآن، کرسی های تلاوت مجلس، دیدار با علما ، برگزاری برنامه های مذهبی در مکان های روباز مساجد به صورت آنلاین از سایر برنامه های هیئتهای مذهبی گرگان بوده است.

وی متذکرشد: در ماه رمضان کاش می توانستیم به صورت جامع و متمرکز برنامه داشته باشیم و پیشنهاد دادیم دو ماه پیگیر بودیم برنامه جامع داشته باشیم.

بخشیانی دربخشی از سخنان خود با اشاره به تهاجم فرهنگی گسترده دشمن بیان کرد: اگر فرهنگ خود را باز بگذاریم مورد تهاجم قرار می گیریم .

وی ادامه داد: گرگان از دیر باز به دارالمونین شهره است و مکان های تاریخی و مذهبی فروانی دارد و تنها شهری است که یک امام معصوم با اراده خود و به آن وارد شده است اما شهر ما را به المان  ورودی در میدان بسیج که بیش از ۱۵ سال قدمت ندارد ویا نهارخوران می شناسند که شایسته شهر مذهبی گرگان نیست در حالی که می شد با فضاسازی ابتدا و انتهای گرگان و ورودی ها شناسنامه این شهر را نمایان کرد.

دبیر شورای هیئات مذهبی گرگان با اشاره به اینکه ۱۷ قوم در کنار یکدیگر در این شهرستان زندگی می کنند که خود یک ایران کوچک است، بیان کرد: هر یک از اقوم هیئت مذهبی خود را ندارند ، می توانیم حسینیه بزرگ و یک مکان متمرکز برای حضور همه اقوام در کنار هم در دارالمونین داشته باشیم که یک همت همگانی را می طلبد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.