1403-04-27 11:48
171
0
90719
رئیس انجمن سیب زمینی کاران گلستان:

توقف خرید توافقی سیب زمینی در گلستان

رئیس انجمن سیب‌زمینی‌کاران گلستان گفت: مابقی سیب‌زمینی گلستان که قرار بود به‌صورت توافقی و حمایتی توسط تعاون روستایی خریداری شود که این روند بعد از انتخابات متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، رمضان مقصودلو اظهار کرد: مابقی سیب‌زمینی گلستان که قرار بود به‌صورت توافقی و حمایتی توسط تعاون روستایی خریداری شود که این روند بعد از انتخابات متوقف شد.

 رئیس انجمن سیب‌زمینی‌کاران گلستان افزود: به‌عنوان نماینده سیب‌زمینی‌کاران با نمایندگان مجلس و استاندار دیدارهایی برای رفع این مشکل داشتیم؛ اما متأسفانه راه به جایی نبرد.

 وی گفت: از همین رو جلسه‌ای با دادگستری گلستان داشته و خواستار رسیدگی و حل مشکلات سیب‌زمینی‌کاران گلستان بودیم که دادستان دستور داد باتوجه‌به اینکه خرید توافقی و حمایتی مصوبه شورای تأمین است، تعاون روستایی حتماً باید خرید را انجام دهد.

 وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ هکتار سیب‌زمینی گلستان برداشت نشده است، افزود: تعاون روستایی موظف است که سیب‌زمینی کشاورزان را کیلویی هشت هزار تومان خریداری کند؛ اما حدود یک هفته است که این خرید انجام نمی‌شود.

 مقصودلو اضافه کرد: تعاون روستایی در هر هکتار تنها ۱۵ تن از محصول هر کشاورز را خریداری می‌کرد به همین دلیل بسیاری سیب‌زمینی را کیلویی ۳ الی ۴ هزار تومان و همراه با ضرر در بازار آزاد به فروش رساندند.

 وی بیان کرد: امسال سال بسیار دردسر آفرینی برای کشاورزان بوده است که هنوز تبعات آن باقی است.

 مقصودلو با بیان اینکه وام‌های بانکی همه معوق شده و کشاورزان تحت‌فشار بدهی‌های بانکی قرار دارند، گفت: تقاضا داریم که وام‌های کشاورزی را بدون سود و دیرکرد، ۳ساله امهال کنند تا کشاورز بتواند برای سال دیگر بدهی‌های بانکی خود را بپردازد.

 رئیس انجمن سیب‌زمینی‌کاران گلستان تأکید کرد: عامل اصلی مشکل سیب‌زمینی‌کاران ندانم‌کاری وزارت جهاد کشاورزی و وضع عوارض ۶۰ درصدی صادرات بوده است که باعث شد سیب‌زمینی‌های کهنه در انبار بماند و در زمان برداشت هم شرایط صادرات سیب‌زمینی‌های جدید فراهم نبود.

منبع: بازار 

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.