1403-03-06 15:54
283
0
90160
مدیرکل غله گلستان:

صف‌های خرید گندم به زودی برچیده می‌شود

مدیرکل غله گلستان از افزایش میزان مراکز خرید و مکانیزه شدن تخلیه گندم در مراکز خرید ملکی خبر داد و افزود: با توجه به رطوبت تاکنون 30 مرکز خرید بازگشایی شده و با بازگشایی دیگر مراکز صف‌های خرید گندم برچیده می‌شود.

روح الله مهری در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: با توجه به نزولات خوب آسمانی در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ پیش‌بینی مسئولان جهاد کشاوریی این است که یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن برداشت گندم خواهیم داشت.

مدیرکل غله گلستان از آمادگی گلستان برای خرید گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خبر داد و گفت: در امسال برای این منظور ۹۸ مرکز خرید تدارک دیده شده و با توجه به اینکه هنوز مزارع جنوبی استان آماده برداشت گندم نیست ۳۰ مرکز خرید راه اندازی شده است و به تدریج تمامی مراکز بازگشایی خواهد شد.

مهری بیان کرد: به زودی تمامی صف های گندم در سطح استان برچیده می‌شود و در سال گذشته برخی از مراکز خرید حسن سابقه نداشتند که امسال مجوزی برای خرید تضمینی گندم برای آنها صادر نشده است.

وی افزود: بیش از ۳۰ درصد مراکز خرید ما ملکی است و انتظار ما از کشاورزان این است که مقداری صبوری کنند و حتما به رطوبت گندم در زمان برداشت دقت داشته باشند.

مدیرکل غله گلستان یادآور شد: گندمی با بیش از ۱۴ درصد رطوبت در مراکز خریداری نمی‌شود و برگشت می‌خورد و با توجه به بارندگی روزهای گذشته این انتظار است که کشاورزان شرایط برداشت گندم از مزارع را بسنجند.

مهری افزود: یکی از ابتکارات ما برای کاهش صف های گندم مکانیزه شدن تخلیه گندم است که این امر به تخلیه گندم سرعت می‌بخشد و از سویی دیگر مراکز ما امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: حتما کشاورزان به بنرهایی که در رو به روی مراکز خرید به منظور خرید تضمینی گندم نصب شده دقت کنند و گندم های خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل دهند.

انتهای خبر/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.