1402-08-15 14:24
466
0
87321
مدیرکل استاندارد گلستان خبر داد:

کشف بیش از ۳ هزار لیتر روغن‌موتور غیراستاندارد در گلستان

مدیرکل استاندارد استان از کشف و ضبط ۳ هزار و ۴۳۷ لیتر انواع روغن‌موتور خودروهای مختلف در رامیان و مینودشت خبر داد.

به گزارش گلستان ما، سید مهدی حسینی، مدیرکل استاندارد استان گلستان با اشاره به ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد تأکید کرد: تمامی تولیدکنندگان کالای مشمول استاندارد اجباری، موظف به اخذ گواهینامه استاندارد مطابق با نوع فرآورده‌های تولیدی و تمدید آن در زمان مشخص هستند.
 
حسینی با اشاره به رصد بازار توسط بازرسان این اداره کل و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اظهار کرد: طی گشت مشترک با دادستانی و عوامل انتظامی شهرستان رامیان و خان ببین، بیش از سه هزار و ۴۰۰ لیتر انواع روغن‌موتور کشف و ضبط شد.

 مدیرکل استاندارد استان با بیان اینکه تولید، توزیع، تمرکز و فروش هرگونه کالا و خدمات باکیفیت پایین‌تر از استاندارد و یا فاقد نشان استاندارد و نیز استفاده از نشان استاندارد بر روی کالاها، بدون اخذ مجوز از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، جرم تلقی شده و مجازات قانونی در پی دارد، به حساسیت این اداره به حقوق مصرف‌کنندگان اشاره کرد.

 سید مهدی حسینی از شهروندان خواست تا به‌منظور حفظ سلامت و ایمنی جامعه، از مصرف هرگونه کالای فاقد استاندارد خودداری کرده و در هنگام خرید به نشان استاندارد و کد ده‌رقمی درج شده در ذیل علامت استاندارد توجه کنند.

 وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.