1402-08-03 17:16
570
0
87129
رئیس اتاق بازرگانی گلستان عنوان کرد:

درخواست تجار برای راه‌اندازی سرکنسولگری ترکمنستان در گلستان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان گفت: در سفر به ترکمنستان تجار گلستانی خواستار راه‌اندازی سرکنسولگری ترکمنستان در استان شدند.

 به گزارش گلستان ما؛ امیریوسفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: این نخستین نشستی است که با حضور هیئت‌رئیسه جدید در خدمت رسانه‌ها هستیم و اعتقاد داریم بسیاری از مشکلات استان با تبادل فکری و ارائه راهکارها قابل‌حل است و می‌توانیم از ظرفیت رسانه‌ها در این مسیر به‌درستی استفاده شود.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان ادامه داد: یکی از برنامه اصلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان تقویت روابط خود با کشورهای همسایه است، گلستان هم‌مرز با کشور ترکمنستان و استان بالکان است و باید بتوانیم از ظرفیت‌های کشورهای قزاقستان و ترکمنستان و روسیه برای بهبود تجارت خارجی استفاده کنیم.

 یوسفی بیان کرد: در سفر اخیری که به کشور ترکمنستان با حضور استاندار که به‌ منظور گرامیداشت روز ملی استقلال ترکمنستان انجام شد دستاوردهای خوبی به همراه داشت، همان‌طور که مستحضر هستید ۷۰۰ هزار نفر در گلستان از اقوام ترکمن سکونت دارد و این مسئله ظرفیتی برای توسعه اقتصادی این استان شمالی با کشور ترکمنستان است.

 وی متذکر شد:مراودات سیاسی باعث می‌شود بسیاری از کدورت‌ها برطرف شود، در این سفر درخواست‌هایی داشتیم و در نشست با وزیر امور خارجه این کشور مباحثمان را مطرح کردیم، یکی از موضوعات ما راه‌اندازی سرکنسولگری در ترکمنستان است، برای تجار گلستانی و اقوام ترکمن رفت‌وآمد به مشهد برای دریافت ویزا کار سختی است و امید داشتیم که با درخواست ما موافقت شود.

 یوسفی بیان کرد: در کشور ترکمنستان برای دریافت ویزا شرایط سختی حاکم است و اگر بخواهیم روابط اقتصادی قوی داشته باشیم باید کشور ترکمنستان صدور ویزا را تسهیل کند، راه‌اندازی بازارچه مشترک «حسن قلی» نیز از دیگر درخواست‌های ما بود و رفت‌وآمدهای تجاری بین دو کشور از دیگر موضوعاتی است که پیگیری کردیم.

 وی خاطرنشان کرد: با ریاست اتاق بازرگانی ترکمنستان در عشق‌آباد نشستی را برگزار کردیم و بنا شد هیئت تجاری از کشور ترکمنستان به گلستان سفر کند و روابط اقتصادی خود را تقویت کنیم، اعتقاد ما این بود که این روابط باعث حذف مشکلات که مثل علف‌های هرز در میان تجار ایرانی و ترکمنستان قرار گرفته و مانع از شکوفایی و باروری اقتصادی می‌شود خواهد شد.

 این مقام مسئول ابراز داشت: جاده اینچه‌برون به بلاکان جاده‌های ناهموار دارد و از بالکان از آن جاده ناهموار حرکت کردیم و در وسط راه در جاده حتی گرفتار شدیم و متوجه شدیم که رانندگانی که سال‌ها فریاد می‌زدند و از این جاده گلایه دارند چه سختی‌ها را تحمل می‌کنند و متوجه شرایط این جاده شدیم.

 یوسفی ابراز داشت: خوشبختانه اقدامات خوبی صورت‌گرفته و تفاهم‌نامه‌ای با استاندار بالکن داشتیم و ترکیب هیئت به گونه بود که ریاست‌جمهوری ترکمنستان دستور داده بودند ما پشت سر آنها قرار بگیریم و استقبال خوبی از ما صورت گرفت.

 وی افزود: این نشست باعث شد تعاملات ما افزایش یابد و استقبال خوبی ترکمن‌ها داشتند و معاون استاندار بالکان ما را حتی تا زمان خارج‌شدن از مرز همراهی کردند و امید داریم بتوانیم در آینده اتفاقات خوبی رقم بخورد .

 یوسفی متذکر شد: سفری همراه با هیئت تجاری از ایران به کشور ایتالیا و آلمان داشتیم و مسئولیت هیئت با استان گلستان بود و با سفیر ایران در کشور ایتالیا نشست داشتیم و برخی مشکلات و مسائل و را مطرح کردند.

 وی بیان کرد: نشست مشترک با رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا نشستی را برگزار کردیم و قول مساعدت دادند که خرید تجهیزاتی که موردنیاز کشور است همکاری لازم را داشته باشند.

 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.