1402-06-04 22:03
921
0
86248
در کارگروه اقتصاد و اشتغال و سرمایه‌گذاری گلستان مطرح شد؛

تحقق ۴۰ درصدی اشتغال گلستان در سال جاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان از تحقق ۴۰ درصدی تعهد اشتغال استان گلستان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار شغل در گلستان ثبت شده است.

به گزارش گلستان ما؛ جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان گلستان با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

در این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۲۵ هزار و ۳۸۰ نفر در سال جدید تعهد اشتغال گلستان است و تاکنون ۴۰ درصد آن یعنی ۱۰ هزار و ۳۳ نفر محقق شده است.

حسین خواجه مظفری یادآور شد: سامانه کارجویان چند ماهی فعالیت کرده و یک هزار و ۱۶۹ نفر تاکنون در این سامانه ثبت‌نام کردند.

وی بیان کرد: تاکنون ۳۰ کاریابی در سطح استان فعال است و دو کاریابی به‌صورت مجازی در سطح استان فعالیت دارند.

این مقام مسئول یادآور شد: گلستان حائز رتبه بدتر در زمینه توسعه کارآفرینی، رتبه سوم در توسعه مشاغل خانگی و رتبه دوازدهم در ثبت اشتغال در بین استان‌های کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی مرکز استان گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: دررابطه‌با تولیدات محصولات بخش کشاورزی همواره به دولت تولیدکنندگان ما یارانه داده است.

امیریوسفی بیان کرد: گلستانی‌ها همواره در مشارکت‌های اجتماعی و انتخابات حضور پررنگی داشتند و در اتاق بازرگانی نیز این‌گونه بود و بیش از ۸۰ درصد تجار و فعالان اقتصادی در انتخابات اتاق بازرگانی حضور یافتند؛ ولی این نقد را داریم چرا با این روحیه که مردم دارند جزو پایین‌ترین سرانه‌های کشور را داریم.

وی بیان کرد: ورود به چنین تعاملاتی نقش مهمی در اقتصاد ما خواهد داشت، هرچه تعامل ما با دنیا بیشتر باشد گشایش بیشتری در حوزه اقتصادی شاهد خواهیم بود.

این مقام مسئول ابراز داشت: انتظار داریم دولت اوراسیا را جدی بگیرد و این منطقه باعث رونق اقتصادی کشور ما شده است.

وی گفت: قوانین موجود حامی تولید و اقتصاد نیست و برخی از قوانین موانع برای تولید به شمار می‌رود و انتظار داریم با مشورت با بخش خصوصی دولتمردان عمل کنند.

یوسفی تأکید کرد: در جنگ اقتصادی تمام‌عیار قرار داریم و انتظار داریم همانند جنگ تحمیلی از تولیدکنندگان ما حمایت شود.

وی گفت: مرکز ثقل اشتغال بخش خصوصی است و انتظار داریم دولت چراغ‌های تولید را روشن نگاه بدارد.

مدیرعامل شرکت تولید فرآورده‌های لبنی صباح در این جلسه اظهار کرد: گلستان ظرفیت بالایی در بخش‌های مختلف دارد؛ ولی بااین‌وجود این استان از بیکاری رنج می‌برد.

محمود ابراهیمی یادآور شد: باتوجه‌به ظرفیت موجود انتظار داریم به گلستان دولتمردان توجه بیشتری داشته باشند تا بتواند این استان بیش از گذشته در بخش تولید اثربخش باشد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم مزیت نسبی استان در دولت توجه شود و اقدام عاجل برای استان رقم بخورد.

این مقام مسئول ابراز داشت: با وجود ظرفیت‌هایی تولید شیر در استان اما کارخانه‌ها شیر تنها با ۲۰ درصد ظرفیت فعال است و مجبور هستیم از ظرفیت تولید دیگر استان‌ها استفاده کنیم.

کانون کارآفرینان برتر گلستان نیز در این جلسه اظهارکرد: تدوین سند آمایش با بهبود فضای کسب‌وکار، کارآفرینی و اشتغال‌زایی در کلیات صبحت شده؛ ولی در مقایس اجرایی نرسیده است.

حجتی یادآور شد: هدفمندکردن کارآفرینی فرهنگ کار و هدایتگری کارآفرینی از موضوعاتی است که در واحد تولیدی می‌بینیم و به دنبال اصلاح آن هستیم.

وی افزود: هدفمندسازی تسهیلات باتوجه‌به زیست‌بوم استانی از دیگر موضوعاتی است که باید به آن اهتمام داشته باشیم.

حجتی ابراز داشت: ۹۳ واحد صنعتی را در مدیریت خود دارد، ۴ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال دارند.

سید گوهرشاد صالحیان، مدیر شرکت‌تعاونی به زیست گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: تعاون دارای چارچوب منحصر به خود است، فعالیت تعاونی موجود بر اساس حس مسئولیت مشترک نیکوکاران عمل می‌کنند.

مدیرعامل شرکت‌تعاونی به زیست گنبدکاووس ادامه داد: تعاونی‌ها در عرصه‌های مختلف فعالیت دارند، در شرکت‌تعاونی به زیست گنبدکاووس زنان سرپرست خانوار و ناشنوایان را به‌کارگیری کردیم و توانستیم برای ۹۳ نفر از اعضا واجد مسکونی بسازیم.

صالحیان همچنین به حمایت از تعاونی مرزنشین در قوانین تأکید کرد.

زلیخا عادلی، رئیس خوشه مبل و صنایع چوب گلستان در این جلسه اظهار کرد: توانستیم رتبه برتر کشوری را در حوزه صنعت کسب کنیم و از حمایت مسئولان در این زمینه تشکر می‌کنم.

رئیس خوشه مبل و صنایع چوب گلستان ادامه داد: در تلاش هستیم عطاآباد را به‌عنوان قطب تولید مبل کشور معرفی کنیم.

عادلی به افزایش بهره‌وری، شبکه‌سازی تولید مبلمان را از اهداف خوشه مبل و صنایع چوب دانست.

روح‌الله صلبی، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گلستان نیز در این جلسه اظهار کرد: یک هزار و ۱۵ میلیارد تسهیلات جز یک و دو تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده بود که یک هزار ۳۲ میلیارد بوده که رتبه ششم را در کشور کسب کرده است.

رحمت‌الله نورزی در این جلسه اظهار کرد: زیرساخت و بودجه استان ضعیف است و مهم‌ترین معضل استان اشتغال است.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس ادامه داد: ۲۸ کارخانه پنبه در کشور داشتیم که همه آنها تعطیل شده و دلیل آن سیاست‌های غلط در حوزه واردات بود.

نوروزی بیان کرد: کل ظرفیت شهرک‌های صنعتی گلستان ۵۰ درصد ظرفیت فولاد مبارکه نیست و گلستان فضای خوبی در حوزه صنعت ندارد.

وی افزود: انتظار داریم هویت سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گلستان انعقاد تفاهم‌نامه و همکاری هلدینگ‌های بزرگ باشد و شستا یک کار زیربنایی در گلستان اجرایی کنند.

این نماینده مجلس ابراز داشت: گلستان مملو از نیروی انسانی توانمند است؛ ولی از این ظرفیت در سطح ملی استفاده نشده است.

نوروزی بیان کرد: دخانیات بستری برای اشتغال است و تاکنون به این ظرفیت در استان توجه نشده است.

وی افزود: انتظار داریم چند طرح بزرگ در روستاهای استان گلستان باهمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا شود.

بیرانوند نیز در این جلسه گفت: گلستان در دولت مردمی سیزدهم پیشرفت‌های خوبی را نسبت به دولت‌ها گذشته داشته و این پیشرفت‌ها نباید نادیده گرفته شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: رشد تسهیلات اشتغال در گلستان بالاتر از میانگین کشوری است و در سال گذشته تعهد کامل در حوزه اشتغال شاهد بودیم.

بیرانوند ابراز داشت: سال گذشته نرخ بیکاری از میانگین کشوری کمتر بود و ۸.۶ نرخ بیکاری در استان به ثبت رسیده است.

علی‌محمد زنگانه نیز در این جلسه اظهار کرد: رشد ۷.۹ درصدی در حوزه اقتصادی کسب کردیم و گلستان همراه سه استان دیگر در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی رشد مثبتی را از خود به‌جای گذاشته است.

استاندار گلستان بیان کرد: گلستان رتبه یک بهره‌وری را در کشور کسب کرده است و در بسیاری از حوزه‌ها خوش درخشیدند.

زنگانه بیان کرد: تعاملاتی خوبی با هلدینگ‌های اقتصادی وابسته با دولت داشتیم و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت خوبی از استان داشتند.

وی افزود: گلستان مصوبات سفر خوبی از سفر نخست رئیس‌جمهور داشت و پروژه‌های زیادی در استان از مصوبات سفر به اجرا رسیده است.

همچنین در این جلسه مشکلات چند تعاونی استان بررسی شد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.