1402-06-04 10:32
733
0
86243
با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

آیین متمرکز بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی آق‌قلا برگزار شد

با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آیین متمرکز بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی آق‌قلا برگزار شد.

به گزارش گلستان ما؛ ۱۶۴ پروژه عمرانی و اقتصادی آق‌قلا با اعتبار بالغ بر یک هزار و ۲۶۴ میلیارد و اشتغال‌زایی ۶۳۲ نفر با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سلیمان هاشمی، فرماندار آق‌قلا در این مراسم اظهار کرد: ۶۸ درصد جمعیت شهرستان آق‌قلا در روستاها و مابقی در دو شهر انبارالوم و آق‌قلا زندگی می‌کنند.

فرماندار آق‌قلا ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی‌های آق‌قلا درهم‌تنیدگی آن با مرکز استان است و در فاصله کمی از فرودگاه گرگان قرار دارد، همچنین این شهرستان از ظرفیت‌های گردشگری، سوارکاری، زیورآلات و غیره در این شهرستان وجود دارد.

هاشمی ابراز داشت: از ۱۲ هزار و ۵۷۷ هکتار منطقه آزاد اینچه‌برون حدود ۱۱ هزار هکتار در آق‌قلا قرار گرفته که با افتتاح آن شهرستان به توسعه شتابانی دست پیدا می‌کند.

وی به توسعه گردشگری، دریاچه مصنوعی، سوارکاری و بزرگ‌ترین بازارچه صنایع‌دستی شمال کشور تأکید کرد و گفت: بزرگ‌ترین گلخانه استان با ۲۱ هکتار در آق‌قلا در حال احداث بوده و پروژه مکانیزاسیون آبیاری چهار هکتاری در وشمگیر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

گفتنی است میزان پروژه‌های هفته دولت در آق‌قلا ۶۴ درصد و نسبت به اعتبارات ۱۴۳ ۱۴۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.