1402-04-25 16:09
2082
3
85742
تیر فعالان مجازی اصلاح‌طلب به سنگ خورد؛

پاسخ دندان‌شکن مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شبهه اصلاح‌طلبان

مدیرکل تعاون،کارورفاه اجتماعی گلستان گفت:اصلاح‌طلبان درحالی به پرداخت تسهیلات اشتغال گلستان نقدمی‌کنندکه جرات انتشار راست‌آزمایی تعهد اشتغال راندارند.

به گزارش گلستان ما، حسین خواجه‌مظفری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در روزهای گذشته انتشار یک خبر در فضای مجازی باعث شد که جریان‌های رسانه‌ای مخالف دولت از بستر به وجود آمده سوء استفاده کنند و به دنبال آن عملکرد مسئولان و دستگاه‌های اجرایی را زیر سوال ببرند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: اما براساس آمار در دولت سیزدهم اقدامات انجام شده قابل قیاس با دولت قبل نیست و آمارها بیانگر آن است که گلستان روند رو به رشدی را در میزان پرداخت سقف تسهیلات و تحقق میزان اشتغال داشته است.

 

خواجه مظفری بیان کرد: جریان‌های رسانه ای اصلاح طلب در حالی مسئولان استان گلستان را به بازی رسانه‌ای گرفتند که آمارها بیانگر آن است که در دو سال پایانی دولت قبل با وجود آنکه به ثبات 6 ساله در سیاست های استان رسیده بود حتی نتوانستند میزان اشتغال خود را به طور 100 درصد محقق کنند.

وی افزود: در سال 98 میزان تعهد اشتغال استان گلستان 30 هزار شغل بوده که در سامانه رصد 27 هزار و 930 شغل به ثبت رسیده است و همچنین در سال 99 این عدد تغییری نداشته و گزارش دولت حاکی از ایجاد اشتغال 29 هزار و 227 شغل بود که در همان زمان نیز حتی از سوی فعالان رسانه ای اصلاح طلب این آمار مورد نقض قرار کرفت  و حتی دولتمردان پس از راست آزمایی هیچگاه حاضر به انتشار عدد درست در رسانه‌ها با وجود مطالبات زیاد فعالان رسانه ای نشدند.این مقام مسئول متذکر شد: اما در دولت سیزدهم در سال 1400 براساس تجربه سال های گذشته و همچنین از آنجا که دولت در سال نخست فعالیت خود بود  25 هزار و 136 نفر تعهد اشتغال برای گلستان در نظر گرفته شده که در همین سال مسئولان استان توانستند 118 درصد شغل را در گلستان محقق کنند.

خواجه مظفری تاکید کرد: همچنین در سال 1401 سهمیه اشتغال استان گلستان 31 هزار و 310 نفر بود که در این سال میزان تحقق اشتغال استان 38 هزار و 70 نفر گزارش شد که آمارها بیانگر آن است که 122 درصد اشتغال براساس تعهدی که برای گلستان در نظر گرفته شده بود در سامانه رصد به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: سری به آمار میزان پرداخت تسهیلات اشتغال در بخش مشاغل خانگی می زنیم، دولت در سال 98 تنها توانسته بود دو میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات در این بخش پرداخت کند و این در حالی بود که رسانه های وقت خواهان انتشار لیست افراد دریافت کننده این تسهیلات بودند چرا که بسیاری افراد با پیام امکان ثبت درخواست در سامانه مربوطه روبه رو می شدند.

این مقام مسئول متذکر شد: در سال 99 نیز این عدد چنگی به دل نمی زند و دولت تنها پنج میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات در بخش مشاغل خانگی در گلستان پرداخت می کند و این در حالی بود که مسئولان در تلاش بودند سهمیه استان های دیگر نیز به خود اختصاص دهند و از میزان پرداخت تسهیلات ابراز رضایت می کردند.

خواجه مظفری یادآور شد: اما در دولت سیزدهم میزان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی رشد فزاینده داشت و در سال 1400 به 28 میلیارد و 400 میلیون تومان و در سال 1401 تقریبا دو برابر شد و به 60 میلیارد تومان رسید.

وی گفت: همچنین در سال 98 و 99 سقف پرداخت تسهیلات برای اشتغال استان گلستان 50 میلیون تومان بود و بسیاری از دستگاه های اجرایی با 10 میلیون تومان در سامانه اشتغال ثبت کرده بودند.

این مقام مسئول ابراز داشت: اما در دولت سیزدهم میزان سقف تسهیلات مشاغل به 150 میلیون تومان افزایش یافته است و دولت در این بخش به مشاغل حمایتی و اقشار ضعیف توجه شایانی داشت به طوری که براساس گزارش کارگروه اشتغال استان گلستان کمیته امداد 94 درصد و بهزیستی 91 درصد موفق به پرداخت تسهیلات اشتغال شده بودند.

خواجه مظفری تاکید کرد: این آمارها گویایی عملکرد و تلاش مسئولان استان و همراهی بانک ها در پرداخت تسهیلات است.

انتهای خبر/4202

  

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.