1402-04-18 17:23
390
0
85655
۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی در انتظار بیمه؛

«معیشت و درمان» دغدغه اصلی کارگران است

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: «معیشت و درمان» دغدغه اصلی کارگران است بیمه ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی تا سال آینده برقرار می‌شود.

به گزارش گلستان ما، علی بابایی کارنامی امروز در جلسه هم اندیشی با نخبگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان گلستان اظهار کرد: حتما باید مشکلات جامعه کارگری بررسی و برطرف شود، معیشت و درمان دو دغدغه جدی است.
وی با اشاره به اینکه خط فقر در کشور مشخص است، افزود: تکلیفمان در زمینه معیشت کارگران باید روشن شود واقعا یک کارگر با 6 تا 9 میلیون تومان حقوق ماهانه نمی‌تواند انگیزه کار داشته باشد و در محیط کار به درد کارفرما بخورد باید راهکارهای مناسبی در این زمینه اتخاذ شود.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل درمان کارگران گفت: کارمندان بیمه‌های طلایی و تکمیلی دارند اما این مزیت برای جامعه کارگری دیده نشده است.
بابایی کارنامی با بیان اینکه مجلس و دولت در فضای هم‌اندیشی نسبت به رفع مشکلات جامعه کارگری اهتمام دارد، افزود: مشکلات ۵۰ ساله بیمه تامین اجتماعی کارگران در بازه زمانی دو ساله قابل حل نیست.
وی با بیان اینکه تامین اجتماعی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت‌ها مطالبه دارد، ابراز کرد: این وضعیت تا دو سال آینده سازمان تامین اجتماعی را تا مرز ورشکستگی پیش می‌برد.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی توضیح داد: دولت باید مدیریت را به شرکای واقعی تامین اجتماعی بسپارد تا مشکلات برطرف شود.
بابایی کارنامی درباره نگرانی‌های کارگران ساختمانی پیرامون بیمه و اجحافی که در حق آنان شده، بیان کرد: پیشنهاد توقف بیمه کار اشتباهی بود، مجلس تصمیمات جدیدتری ی در این باره می‌گیرد و ما نمی‌گذاریم ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی که پشت در تامین اجتماعی معطل ماندند بلاتکلیف باشند تا یکسال آینده به هر قیمتی که شده آنها را بیمه خواهیم کرد.
انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.