1402-04-18 14:28
847
0
85653
اقدامات امیدآفرین دولت سیزدهم در افزایش حقوق کارگران؛

دولت مصمم به حل دغدغه‌های معیشتی کارگران است

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اقدام بی‌نظیر دولت سیزدهم در افزایش حقوق کارگران از مصمم بودن دولت در حل دغدغه‌های معیشتی این قشر خبر داد.

به گزارش گلستان ما، علی‌حسین رعیتی‌فرد امروز در جلسه هم اندیشی با نخبگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان گلستان اظهار کرد:  امسال با احتساب بن کارگری، مسکن و ... میانگین حقوق کارگران در مقایسه با کارمندان دولت افزادیش بیشتری داشته است.

وی با اشاره به اینکه دغدغه جامعه کارگری را دغدغه خودمان می‌دانیم، افزود: تلاش دولت حل مشکلات جامعه کارگری است، در این دولت به سه جانبه‌گرایی اعتقاد داریم و این مهم را عملیاتی کردیم.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به امنیت شغلی کارگران را اولویت مهم دولت خواند و بیان کرد: با اصلاح ماده ۷ قانون کار نسبت به تامین امنیت شغلی کارگران اقدام شد.

رعیتی‌فرد با تاکید بر اینکه باید توازن در بازار کار ایجاد شود، تصریح کرد: ماده هفت، 10، 24 و 27 قانون کار جزو دغدغه‌های جامعه کارگری بود که پیشنهاد اصلاح این مواد دادده شد تا در مراحل بعدی مجلس به تصویب برسد و دغدغه قشر کارگری برطرف شود.

وی بیان کرد: در پیش‌نویس اولیه برنامه هفتم توسعه که تهیه شد وزارت کار پیشنهاد حذف ماده 15 و 16 را ارائه کرد همچنین ماده 66 و 67 که موضوع مشاغل سخت و زیان‌آور است قطعا فرآیند تصویب زمانبر خواهد بود تا آنچه صلاح جامعه کارگری است اتفاق بیفتد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر از صندوق تامین اجتماعی بیمه هستند، گفت: عملاً صندوق بیمه ورشکسته شده و دولت متحمل تامین هزینه‌هاست.

رعیتی‌فرد با اشاره به اقدامات امیدآفرین دولت سیزدهم در افزایش حقوق کارگران ابراز کرد: در شورای عالی کار طی دو سال گذشته ۸۷ درصد به حقوق کارگران اضافه شد که این اقدام بی‌نظیری است، البته ما نمی‌گوییم مشکلات حل شده است اما تلاش دولت این حل معیشت کارگران و دهک‌های پایین است.

وی گفت: دولت با پرداخت یارانه تلاش کرد دهک‌های پایین را حمایت و تورم حاصل از حذف ارز ترجیحی را مدیریت کند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: دولت موظف است دغدغه معیشتی جامعه کارگری را برطرف کند، تورم را کنترل و گشایش اقتصادی را ایجاد کند.

رعیتی‌فرد با اشاره به اینکه کارگر ستون اصلی فقرات کشور است، گفت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر کارگران خوب، توانمند و باانگیزه نباشند چرخ تولید نمی‌چرخد.

وی تعیین مزد منطقه‌ای برای کارگران را اولویت خواند و بیان کرد: این مسئله متاسفانه طی سالها ابتر مانده است، مزد و معیشت باید تناسب با وضعیت زندگی جامعه کارگری داشته باشد که این مهم در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.