1402-04-12 10:05
542
0
85576
با هدف رشد تولید و مهار تورم قوت گرفت؛

عبور از آمارهای سوری هدف «کاروان اشتغال» گلستان

کاروان اشتغال استان گلستان به حرکت درآمده است تا با رصد واقعیت‌ها و شناسایی خلاءها مشکلات پیش‌روی تولید را کاهش و به رشد آن کمک کند.

به گزارش گلستان ما، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگران در توصیه‌ای به وزیر کار فرمودند مسئله ایجاد اشتغال بسیار مهم است و باید در ارائه آمارهایی که در این زمینه داده می‌شود دقت گردد و مراقب باشند مسامحه‌ای صورت نگیرد و آمارها دقیق باشد و اگر می‌گویند کاری صورت گرفته در واقعیت نیز حتما انجام شده باشد.

سفرهای استانی «کاروان اشتغال» در گلستان نیز به همین منظور و برای دستیابی به واقعیت‌های آماری در حال انجام است و این مطالبه را با جدیت پیگیری می‌کند تا در سایه دیدار و گفتگوهای بی‌واسطه و رودرو با صاحبان مشاغل، نمایندگان جامعه کارگری و مسئولان؛ گره‌های پیش‌روی تولید باز شود، این تلاش‌ها برای دستیابی به آمارهای واقعی بدون توقف ادامه دارد.

اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان برای تحقق شعار سال «رشد تولید و مهار تورم» را سرلوحه قرار داده است و کاروان اشتغال نیز با این رویکرد در شهرهای مختلف استان به راه افتاده است.

نظارت مستمر اشتغال ثبتی در سامانه رصد/ ۴ درصد سهمیه اشتغال در آزادشهر محقق شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان؛ تعهد امسال اشتغال در آزادشهر را یک‌هزار و ۶۵۷ نفر عنوان کرد و گفت: تاکنون اشتغال ۶۱ نفر در سامانه رصد ثبت شد.

حسینعلی خواجه‌مظفری در جلسه ستاد اشتغال شهرستان آزادشهر اظهار کرد: مهمترین چالش اقتصادی و اجتماعی پیش روی کشور ما، مسئله بیکاری است؛ به نحوی که میتواند متغیرهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… دستخوش تغییر نماید.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر اشتغال ثبت شده در سامانه رصد را به صورت مستمر و به دقت انجام خواهیم داد؛ افزود: هدف ما این است آمارهای اعلام شده در کمال راستی‌آزمایی و صحیح به مردم اعلام شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: از تعداد یک هزار و ۶۵۷ نفر تعهد اشتغال آزادشهر در سال ۱۴۰۲ تا کنون تعداد ۶۱ نفر در سامانه هوشمند رصد اشتغال این شهرستان به ثبت رسیده است که تحقق ۴ درصدی را نشان میدهد.

خواجه‌مظفری از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست تا در زمینه اشتغال تعهد شده در شهرستان آزادشهر بیش از پیش کوشش کنند و با تلاش جهادی وضعیت موجود را ارتقا دهند. 

به گفته وی؛ در بحث مشاغل خانگی، اعتبار امسال استان گلستان مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان می‌باشد که مبلغ ۷میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آن به شهرستان آزادشهر اختصاص داده شده است که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

مهارت‌آموزان فنی و حرفه‌ای مشکل اشتغال ندارند

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: ۸۰ درصد از هنرجویان آموزش فنی و حرفه‌ای به دلیل داشتن تخصص و مهارت، مشکل اشتغال ندارند.

حسین خواجه‌مظفری در جلسه ستاد راهبردی و اقتصاد مقاومتی، اشتغال شهرستان مینودشت اظهار کرد: در موضوع ایجاد اشتغال با مردم صادق باشیم، اشتغال مدنظر ما دولتی نیست بلکه بخش خصوصی مورد نظر است.

به گفته وی؛ ۸۰ درصد از هنرجویان آموزش فنی و حرفه‌ای به دلیل داشتن تخصص و مهارت، مشکل اشتغال ندارند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: تعهد اشتغال مینودشت در سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۵۷۰ نفر است که تا به امروز، تعداد ۱۴۳ نفر در سامانه هوشمند رصد اشتغال این شهرستان به ثبت رسیده است.

خواجه‌مظفری؛ توجه به مشاغل خانگی را یکی از اولویت‌های ایجاد اشتغال برشمرد و گفت: در زمینه مشاغل خانگی، اولویت این اداره کل، پرداخت تسهیلات به شرکت‌های پشتیبان است که موجب ایجاد اشتغال واقعی و پایدار می‌شود.

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی مردم را معطل نکنند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از بانک‌های عامل خواست در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی؛ مردم را معطل نکنند تا رضایتمندی آنها محقق شود.

به گزارش گلستان ما، حسینعلی خواجه‌مظفری در جلسه ستاد اشتغال شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: اعتبارات مشاغل خانگی استان گلستان در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان است که ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرستان گنبدکاووس اختصاص پیدا کرد که افزایش ۸۵ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سامانه مشاغل خانگی به روز رسانی شده است، افزود: صدور مجوز به صورت آنی، حذف بروکراسی‌های اداری و مراحل غیر ضروری که مراحل ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات را مشمول زمان می‌کرد با به‌روزرسانی سامانه مرتفع شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد: بانک‌های عامل در بحث پرداخت تسهیلات اشتغالزایی باید پیگیری‌ها و تلاش خود را بیش از پیش کنند تا مردم در انتظار نباشند و رضایتمندی آنها محقق شود.

خواجه‌مظفری با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ برای شهرستان گنبدکاووس تعداد ۳هزار و ۷۸۴ نفر تعهد اشتغال پیش بینی شده است، گفت: تاکنون (۱۲ تیرماه) ۷۲۳ مورد در سامانه هوشمند رصد اشتغال این شهرستان ثبت شده است و این آمار، تحقق ۱۹درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیکاری، ناهنجاری‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد، ابراز کرد: وحدت رویه، همدلی و همکاری جهادی بین دستگاه‌های اجرایی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، موجب رونق اشتغال و اقتصاد و کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.