1402-03-07 22:52
685
0
85122
خطر خاموش در انتظار ۹۵ هکتار زمین؛

بافت فرسوده ۲۵ هزار واحد علی‌آبادکتول را تهدید می‌کند

شهردار علی‌آباد کتول با اشاره به وجود ۹۵ هکتار بافت فرسوده گفت: ۲۵ هزار واحد مسکونی، تجاری و خدماتی در بافت فرسوده قرار دارد.

به گزارش گلستان ما، محمد کوهستانی ضمن تبریک ایام دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) در تشریح وضعیت بافت فرسوده در علی‌آبادکتول اظهار کرد: ۹۵ هکتار بافت فرسوده در شهر علی‌آباد وجود دارد که ۲۵ هزار واحد مسکونی، تجاری و خدماتی در آن مستقر هستند، یک دهم شهر روی این بافت خطرآفرین قرار گرفته که باید برای آن چاره‌ای اندیشید.

وی با تاکید بر مسئولیت مطالبه‌گری رسانه‌ها و نقد منصفانه آنها با انگیزه پیشرفت و ترقی شهر گزارش ۱۶ ماه مسئولیت خود به عنوان شهردار را ارائه کرد و افزود: شهرداری محیط سیاسی نیست و باید تمرکز بر خدمات صادقانه باشد و قانون و قانون‌مداری وحقوق شهروندی رعایت شود و باید بر اساس آن پیش برویم.

بازسازی امکانات تفریحی و جهانگردی کبودوال

شهردار علی‌آبادکتول گفت: در آغاز کار با تنش‌ها و بحران‌های مالی فراوانی مواجه بودیم که با همیاری و همکاری شورای شهر و همکاران شهرداری به ثبات مالی رسیدیم که با یک قدرت بیشتری به پیش برویم.

کوهستانی ضمن اعلام بودجه سنواتی گفت: بودجه سنواتی ۱۴۰۱ حدود ۸۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود که محقق شد، آسفالت و زیرسازی ۶۰ هزار متر مربع، بتن‌ریزی ۲ هزار و ۵۰۰ متر جداول و معابر شهر، تکمیل خانه فرهنگ خارکلاته، بخشی از فعالیت‌های سال ۱۴۰۱ شهرداری است.

وی از اجرای مخزن بتنی ۵ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی خبر داد و افزود: این پروژه امسال ۶۰ درصد پیشرفت داشته است، شهرداری همچنین در بازسازی امکانات تفریحی و جهانگردی منطقه کبودوال گام‌های خوبی برداشته است، مشکلات نورپردازی خیابان‌ها حل شد و سرپوشیده کردن جداول انجام گرفت.

روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع از شهر نظافت می‌شود

شهردار علی‌آبادکتول در خصوص پارک جنگلی کبودوال بیان کرد: پارک جنگلی کبودوال که گوهر ارزشمندی برای مردم شهر علی‌آباد کتول محسوب می‌شود با یک قرارداد ۱۵ ساله که سالی ۵۰ میلیون تومان اجاره آن به سازمان منابع طبیعی و جنگلداری واریز می‌شد در اختیار شهرداری قرار گرفته و با یک برنامه‌ریزی جامع در حال پیش‌روی هستیم.

کوهستانی درباره احداث تله‌کابین کبودوال گفت: مطالعات این پروژه در مراحل پایانی است و ان‌شاءالله آغاز کلنگ‌زنی و احداث آن انجام خواهد شد.

وی در خصوص دیگر فعالیت‌های شهرداری ابراز کرد: شهرداری علی‌آباد کتول روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مربع نظافت شهر را به طور شبانه‌روزی انجام می‌دهیم.

شهردار علی‌آباد کتول با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال پروژه‌های بزرگ شهر است، در خصوص زیباسازی ورودی شهر گفت: علی‌آباد کتول با وجود قرار داشتن در ردیف سوم شهرهای استان برای ورودی منظر خوبی ندارد در نتیجه باید برای ساخت اِلمان غربی شهر کاری می‌کردیم.

کوهستانی توضیح داد: به این نتیجه رسیدیم با توجه به ثبت اِلمان نوار بافی مصوب سازمان میراث فرهنگی و نمادهای بومی و محلی المان غربی شهر را طراحی کنیم.

وی در مورد المان میدان ولایت گفت: بررسی‌ها نشان داده ، المان فعلی حاوی و گویای هیچ نماد و شاخصی برای شهرستان نیست بنابراین در شورای فرهنگ عمومی تصویب شد که نماد میدان ولایت طراحی و بازسازی  انجام شود که به زودی کلیپی از آن در فضای مجازی منتشر می‌شود، در مجموع برای ساخت المان میدان ولایت ۲۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده و تا تیرماه آغاز عملیات اجرایی آن انجام خواهد شد.

کوهستانی در خصوص فعالیت فرهنگی گفت: خانه فرهنگ محله علی‌آباد کتول در پارک آزادگان به نام سردار شهید داوود شیخ هدایتی احداث خواهد شد.

وی در مورد فعالیت‌های دیگر شهرداری گفت : بلوار مسیر دانشگاه، احداث سرویس‌های بهداشتی ابتدای پارک و محل چهارشنبه بازار و روشنی مسیر غرب را تکمیل خواهیم کرد.

شهردار علی‌آباد کتول ادامه داد: مسیر دسترسی خیابان۳۰متری جنگلده به سمت خیابان مزرعه که بار ترافیکی شرق به غرب را جمع کند، پل تقاطع خیابان منوچهری و دومنظوره کردن پمپ گاز سی ان جی امسال به انجام خواهد رسید.

کوهستانی درباره بودجه شهرداری گفت : در مجموع از بودجه ۲۱۰ میلیاردی شهرداری علی‌آباد کتول ۷۰ میلیارد بودجه جاری ۷۰ میلیارد و بقیه متفرقه که صد درصد محقق خواهد شد .

تدارک شهرداری برای بزرگداشت روز علی‌آبادکتول

شهردار درباره عقب‌نشینی و تعریض خیابان‌های شهر بیان کرد: عقب نشینی‌ها امسال برطرف شده با تلاش همکاران و دادستان شهر در سال جدید ۲۰ با مغازه برای امسال در نظر گرفته شده است .

کوهستانی در خصوص درآمد پایدار شهرداری گفت: دو منظوره کردن پمپ سی ان جی خیابان مزرعه کمک شایانی خواهد کرد و در مولدسازی املاک خوبی که در اختیار داریم و تبدیل به احسن آن  اقدامات اساسی انجام خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری روز علی آباد کتول گفت: سال گذشته مراسم فاخری با حضور خواننده مشهور آقای معتمدی برگزار شد و امسال هم دبیرخانه این بزرگداشت تشکیل شده و در حالت طراحی و برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه در روز ۱۹ تیرماه هستیم.

آخرین وضعیت تله‌کابین کبودوال

شهردار علی‌آباد کتول در خصوص تله کابین کبودوال افزود: ما از سال ۹۵ توافق‌نامه‌ای با شرکت میثاق یاران داشتیم شرکت در راستای اخذ مجوز تلاش زیادی کرد امروز شورای شهر در حال برگزاری نشستی هستند که فراخوان احداث تله‌کابین تبدیل بشود کلنگ‌زنی آن آغاز گردد کش و قوس‌های زیادی در جریان توافق نامه شرکت میثاق یاران بوده که منتج به امضای قرارداد نشده است.

به گفته کوهستانی، ۱۴ خرداد امسال در جلسه‌ای با حضور استاندار، نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر، شهردار، فرماندار و معاون هماهنگی امور استان‌ها و نماینده سازمان بازرسی  صورتجلسه تنظیم شده که همه اعضا آنرا امضا کردند نتیجه این صورتجلسه این شده که در صورت عدم موافقت شرکت میثاق یاران با مسئولین ذیربط فراخوان دوباره‌ای انجام شده با تشریفات قانونی شرکت دیگری که در فراخوان حائز شرایط است عهده‌دار احداث تله کابین شش و نیم کیلومتری کبودوال شود.

وی در مورد بهسازی پیاده‌روهای و پله‌های دسترسی به آبشار کبودوال گفت: برای بهسازی کبودوال ۵۰۰ میلیون در نظر گرفته شده است که متاسفانه در مسیر دسترسی به آبشار باید با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان انجام شود مقداری به تاخیر کشیده شده است.

کوهستانی درباره مسائل ترافیکی شهر گفت: طرح جامع ترافیک و حمل و نقل شهری علی آباد کتول با ۵۰۰ میلیون اعتبار آغاز شده که در محدوده شهر اجرا خواهد شد.

وی ضمن عذرخواهی از مردم بابت کنده کاری خیابان‌ها افزود: علاوه بر شرکت مخابرات، شرکت «های وب» هم در آینده برای انتقال خط فیبر نوری در خیابان‌های شهر کنده‌کاری خواهد داشت که در همین جا از مردم عذرخواهی می‌کنم.

شهرداری نسبت به مناطق محروم بی‌تفاوت نیست

شهردار علی‌آباد کتول در خصوص منطقه محروم کوی آهنگران «جوگی محله» که از مناطق محروم و کم برخوردار شهر است گفت: شهرداری در مقابل این منطقه بی‌تفاوت نیست.

کوهستانی توضیح داد: سال گذشته برای جمع‌آوری آب‌های سطحی، رنگ آمیزی دیوارها ، تعمیر املاک، خانه‌های آنها کمک‌های مقطعی و مناسبی داشتیم و مردم این منطقه که جزء مردم خوب شهرستان هستند قابلیت ارتقاء وضعیت و شرایط زندگی دارند و هر ساله اعتبارات خاصی داریم که برای این محله و دیگر محلات محروم هزینه خواهیم کرد.

وی گفت: به همین منظور مدرسه علوی که به محل نامناسبی تبدیل شده بود تخریب شده ولی مالک آن بخش خصوصی است و ما به دنبال آن هستیم که تملک آن را بر عهده گرفته و آن را به زمین بازی یا پارک یا کاربری فرهنگی تبدیل کنیم.

کوهستانی درباره دیگر املاک موجود گفت: پیگیری‌های کارخانه پنبه دولتی انجام شده و اگر به نتیجه برسیم این مجموعه را به سازمان فرهنگی ورزشی بانوان علی آباد تبدیل خواهیم کرد و دیگر مناطق نیز که در اختیار بخش خصوصی است به دنبال خرید یا تغییر تملیک آن هستیم که بتوانیم به شهرداری اضافه کنیم .

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.