1402-02-31 15:01
627
0
85027
به مدت چهار روز انجام می‌شود؛

رزمایش جهادی واکسیناسیون رایگان دام در گلستان

مدیرکل دامپزشکی گلستان از رزمایش جهادی واکسیناسیون رایگان دام در استان خبر داد و گفت: این اقدام در خردادماه به مدت چهار روز انجام می‌شود.

به گزارش گلستان ما، علی کاووسی امروز در نشست خبری با گرامیداشت دهه کرامت از رزمایش جهادی واکسیناسیون رایگان دام‌های سبک و سنگین، ویزیت رایگان دام و سمپاشی و عرضه داروی رایگان برای دام در استان خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در خردادماه جاری به مدت چهار روز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک و ۱۵۰ هزار راس دام سنگین مولد بومی در استان وجود دارد، افزود: با احتساب ۵۰۰ هزار دام سبک عشایر تعداد دام‌های استان به ۲ میلیون راس می‌رسد، اگر واکسیناسیون دام به موقع انجام نشود فاجعه رخ خواهد داد.

وی با اشاره به وضعیت مزارع مرغ اجداد در گلستان افزود: در استان سه مزرعه مرغ اجداد وجود دارد که این عدد بسیار کم و همین تعداد نیز غیرفعال  است.

وی با اشاره به اینکه دامپزشکی نقشی در افزایش قیمت‌ها ندارد، گفت: این مجموعه صرفا وظیفه نظارت را بر عهده دارد، و تمام تلاش دامپزشکی نظارت جدی بر سلامت جامعه است.

* فقدان سردخانه و تونل‌های انجماد از چالش‌های صنعت میگوی گلستان

مدیرکل دامپزشکی گلستان با اشاره به وضعیت میگو در استان بیان کرد: سال زراعی گذشته ۳ هزار و ۸۰ تُن میگو از مزارع گُمیشان تولید شد متاسفانه زمان برداشت میگو، شوک دمایی اتفاق افتاد و تقریبا تمامی استخرها درگیر بیماری شدند که سر بزنگاه این مسئله حل و کل محصول میگو از استخر بیرون کشیده شد تا تولیدکننده متضرر نشود.

کاووسی؛ فقدان سردخانه، تونل‌های انجماد و ناوگان حمل و نقل را از چالش‌های این بخش برشمرد و گفت: نداشتن کارخانه خوراک میگو، واردات پست لارو از جنوب کشور به گلستان از خلاءهای این حوزه است که باید برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه پرورش میگو در سطح ۴ هزار هکتار از مزارع گمیشان انجام می‌شود، ابراز کرد: این مساحت قرار است به ۱۰ هزار هکتار افزایش پیدا کند، سایت میگو از وجود بیماری پاکسازی شده است.

انتهای پیام

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.