1402-01-01 09:58
434
0
84163
کنشگر اجتماعی گلستان تاکید کرد:

شعار سال فرصتی برای انسجام در فعالیت‌های دولت

کنشگر اجتماعی گلستان گفت: نام‌گذاری شعار سال فرصتی برای همه مسوولان کشور  است که نه به‌عنوان یک شعار بلکه بعنوان نقشه راه، سرآمد کارهای خود قرار دهند و در عمل منسجم‌تر شوند.

محمدرضابهرامی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار گلستان ما در خصوص دلایل و مولفه های موضوع نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری گفت: دیربازی است که موضوع نامگذاری سالها به عنوان سنتی حسنه از سوی رهبر معظم انقلاب پایه گذاری شده است، مساله‌ای است که تاثیر بسزایی در رشد و توسعه کشور می گذارد.

 

فعال اجتماعی و رسانه‌ای گلستان ادامه داد: درواقع نامگذاری‌ سالها هم هدف و راهبرد را تعیین می کند و هم باعث انسجام ملی برای رسیدن به پیشرفت و تعالی می شود.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره در این سال‌ها با رصد دقیق مسائل کشور و نیازسنجی خاصی که دارند راهنمای دولت و ملت می باشند.

 

کنشگر فعال اجتماعی اظهار کرد: این نام‌گذاری فرصتی برای همه مسوولان کشور  است که نه به‌عنوان یک شعار بلکه بعنوان نقشه راه، سرآمد کارهای خود قرار دهند و در عمل منسجم‌تر شوند.

 

وی شعار سال رهبری را چراغ راهی برای حرکت مسئولان دانست و افزود: مقام معظم رهبری با انتخاب شعار سال دنبال ریل گذاری برای رفع مشکلات کشور است و امیدواریم، تحقق شعار سال، به رشد شاخص های اقتصادی، تولید داخلی و سرمایه‌گذاری و خیلی از مسائل دیگر در کشور کمک خواهد کرد.

 

بهرامی تصریح کرد: نام گذاری سالها تنها یک عنوان برای نامیدن یک سال نیست، بلکه یک هدف گذاری ویژه است. بدین معنا که نام گذاری یک سال بر اساس یک هدف مشخص، سبب انسجام نیروها و وحدت آحاد جامعه برای حرکت به سوی هدفی خاص می‌شود. هدف گذاری سبب جلوگیری از بطالت وقت و نیرو می شود.

 

ایشان افزود: به دنبال هدفگذاری، برنامه ریزی مطرح می شود؛ زیرا برای رسیدن به هدف، باید برنامه ریزی و تاکتیک و ابتکار عمل وجود داشته باشد. از این رو نامگذاری امسال به نام  «مهار تورم و رشد تولید» یک نامگذاری صرف نیست بلکه هدفی است که در پی آن گفتمان سازی و برنامه ریزی های دقیقی باید انجام گیرد و متعاقب آن از سوی تک تک آحاد جامعه و مسئولین کشور با هر نقش و هر مسئولیتی گامی رو به جلو برداشته شود.

 

وی نسبت به حس مسئولیتی که نامگذاری ها در جامعه ایجاد می‌کند گفت: مساله نامگذاری سالها نباید سطحی و شعاری بشمار آید و بعضا منحصر به تغییر نام ماموریت های سازمانی و برگزاری سمینارها و نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در ادارات و سطح شهرهای مختلف کشور بسنده بشود.

 

کنشگرفعال اجتماعی افزود: درصورتی که باید طوری عمل شود که آحاد جامعه به اهمیت نامگذاری‌ها واقف شوند و یک حس مسئولیتی را در تک تک آنان ایجاد کند.

 

وی افزود: در نامگذاری سالها نمی توان گفت که دولت یا مجلس و یا نهاد و سازمانی به طور اختصاصی متولی هستند؛ بلکه این موضوع با همه افراد جامعه سرو کار دارد و همه در تحقق شعار سال متولی هستند.

 

بهرامی در اهمیت تبیین و فرهنگ سازی این نامگذاری گفت: این وظیفه بیشتر از هر فردی به دوش نخبگان و گروه‌های مردمیِ جوان و پرانگیزه جامعه است. نخبگان در این عرصه بایستی میان دولت و ملت پیوندی عمیق ایجاد کنند و مرحله اول این پیوند قطعا و یقینا تبیین درست نامگذاری سال است.

 

فعال رسانه ای استان افزود: به هر ترتیب نامگذاری سالها دارای فواید و حسنات بسیاری است که بایستی توجه ویژه‌ای به آن صورت گیرد و در جهت گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی آن از سوی فعّالان فرهنگی، صدا و سیما و... تلاش‌های مهمی بشود تا ان‌شاءالله شاهد فواید و حسنات آن در مقام عمل باشیم و سال شیرینی را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

 

وی بیان کرد: اینکه در شرایط امروز کشور، و با توجه به مشکلات و درگیری‌ها و مسائل کشور، رهبر معظم انقلاب چنین هدف‌گذاری انجام می‌دهند، نشان از آن دارد که اولا دولت باید به آحاد جامعه و دغدغه‌های متنوع آنها نگاه ویژه‌ای داشته باشد و طیف‌های گوناگون این نیاز را مدنظر قرار دهد. ثانیا فعالان اقتصادی و فعّالان مردمی و کسانی که دستشان میرسد کاری انجام بدهند و حمایت قاطعی از دولت داشته باشند.

 

بهرامی تصریح کرد: متاسفانه به سبب متوجه نشدن مفهوم شعار سال بعضا شاهد موازی کاری های مخل و اتلاف منابع در سمت و سویی غیر از چارچوب وظایف و اختیارات دستگاه های اجرایی ذیل هر قوه می باشیم که نیاز است برای این مساله چاره ای اندیشه شود.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر از همان زمانی که رهبر معظم شعار سال را بر محور مهم اقتصاد و تولید قرار دادند دولت‌ها واقعا روی تحقق شعار تولید کار می‌کردند و تبلیغاتی عمل نمی‌کردند یعنی برای دستاورد سازی و تبلیغ کار‌های خود در حوزه تولید کار نمی‌کردند و برنامه محور موضوع رشد تولید را دنبال می‌کردند قطعا امروز تحولی شگرف در مساله تولید و اقتصاد کشور رخ داده بود؛ اما رفتارهای سطحی و صرفا با نگاه ارائه‌گزارش بدون خروجی، تنگ نظری‌ها و دستاورد سازی‌ها مانع بزرگی در این مسیر مهم و توسعه‌ای شد و امروز هم خطری دیگری است که در کمین " مهار تورم و رشد تولید" است.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.