1401-12-06 14:08
975
0
83768
مردم و مسئولان از وضعیت عرضه گوشت می‌گویند؛

سهم گوشت مردم در کبابی‌های گلستان/ برزعلی: در احقاق حق مردم مماشات نمی‌کنیم

این روزها مردم از وضعیت توزیع گوشت قرمز منجمد در استان گلستان و عدم اطلاع‌رسانی مناسب گلایه دارند و بر این باوردند که سهمیه گوشت آنها سر از کبابی‌ها درآورده است.

به گزارش گلستان ما، مسئله نظارت بر قیمت کالاهای اساسی مانند مرغ و گوشت کاملا به جهاد کشاورزی واگذار شده است و وظیفه عرضه و قیمت‌گذاری هم بر عهده این سازمان است، این روزها مردم از وضعیت توزیع گوشت قرمز منجمد در استان گلستان و عدم اطلاع‌رسانی مناسب گلایه دارند و بر این باوردند که سهمیه گوشت آنها سر از کبابی‌ها درآورده است.

شهروندان مدتی است مطلع شدند گوشت قرمز منجمد در سطح استان در حال توزیع است و بسیاری از آنها از اجرای طرح تنظیم بازار استقبال و از مراکز تعیین شده خرید می‌کنند.

سهم گوشت مردم در کبابی‌های گلستان

یکی از شهروندان در خصوص وضعیت توزیع گوشت قرمز منجمد در استان گفت: کیفیت گوشت با توجه به قیمت آن بد نیست، البته گوشتی که با قیمت بالاتر خریداری می‌شود قطعا فرق دارد، گوشت تنظیم بازار که خریدم چربی زیادی دارد، وقتی این مسئله را با فروشنده در میان می‌گذاریم آنها می‌گویند همین که است و تقریبا قدرت انتخاب برای خریدار وجود ندارد.

این شهروند ادامه می‌دهد: تعداد فروشگاه‌های عرضه خیلی کم است، اطلاع‌رسانی خوبی برای عرضه گوشت در استان نشده است، اکثر مردم به خاطر گرانی گوشت گرم به خرید گوشت منجمد روی آوردند.

وی می‌افزاید: برخی از عاملان توزیع گوشت منجمد؛ به خاطر رفاقت با کبابی‌ها 50 الی 100 کیلو دادند وقتی ما مراجعه می‌کنیم با جمله «تمام شد» روبرو می‌شویم.

این شهروند گرگانی می‌گوید: اگر به هر کبابی 50 یا 100 کیلو گوشت منجمد بفروشند دیگر چه میزان سهمیه برای بقیه مردم باقی میماند، این در حالی است که به مردم عادی دو کیلو گوشت منجمد و نهایتا چهار کیلو فقط فروخته می‌شود.

شهروند دیگری می‌گوید: برای خرید گوشت منجمد به یکی از مراکز مراجعه کردم، تا ماشین توزیع می‌آید 100 تا 200 نفر دور آن جمع می‌شوند باید دو روز داخل صف باشیم تا نوبت‌مان شود، مسئولان اگر به فکر مردم هستند باید تعداد فروشگاه‌های عرضه را زیاد کنند تا این مشکلات پیش نیاید.

برزعلی: خروج گوشت گرم از گلستان به سایر مقاصد ممنوع است

روزها پایانی سال دغدغه مردم برای خرید اقلام پرمصرف و کالاهای اساسی بیشتر می‎شود از آنجائیکه نظارت و عرضه به عهده جهاد کشاورزی گذاشته است می‌خواهیم دغدغه این سازمان را در رفع نیازهای جامعه به ویژه در عرضه مرغ و گوشت قرمز مورد بررسی قرار دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه دغدغه مردم دغدغه مسئولان است، گفت: شرایط در حوزه‌های مختلف بسیار رو به بهبود است، ما در جهاد کشاورزی تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مردم در ایام پایانی سال و در آستانه ورود به ماه مبارک مشکلی برای تامین مواد غذایی نداشته باشند.

محمد برزعلی پیرامون وضعیت توزیع گوشت قرمز در استان افزود: از 15 اسفند بره‌های عشایر وارد بازار می‌شود و در این بازه زمانی کاهش عملکرد احتمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی توضیح داد: سازمان جهاد کشاورزی استان تاکنون 300 تن گوشت را وارد بازار کرد که رقم قابل توجهی است، به عنوان مثال اگر سهمیه 100 تا 150 تن بوده با پیگیری‌های انجام شده و با مساعدت وزارت جهاد کشاورزی به این سهمیه 150 تن دیگر اضافه شده و توانستیم 2 برابر سهمیه استان جذب کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در خصوص اینکه چرا عامل توزیع در استان زیاد نیست، توضیح داد: در گرگان 11 عامل توزیع، گنبد 6 عامل توزیع، آزادشهر 3 عامل، علی‌آبادکتول 3 عامل، گالیکش 2 عامل، مینودشت 4 عامل و مابقی شهرها هر کدام یک عامل توزیع دارند.

برزعلی گفت: عوامل توزیع گوشت حاشیه سود بالایی ندارند و یک نفر از همکاران مسئولیت نظارت مستقر بر روند توزیع را دارد، مردم اگر مشکلی در توزیع گوشت مشاهده کردند حتما به بخش بازار مدیریت جهاد کشاورزی از طریق سامانه تلفنی 124 در میان بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مماشاتی در حق و حقوق مردم نداریم، گفت: عاملان توزیع که بخواهند عدالت و انصاف را و قوانیت را زیرپا بگذارند با آنها برخورد می کنیم و افراد دیگری را جایگزین میکنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: حتی به برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعلام کردیم اگر علاقمند باشند به این حوزه ورود و آمادگی خود را اعلام کنند، ما معتقد هستیم آنها قابل کنترل‌تر باشند و سیستم مکانیزه دارند بهتر و بیشتر میتوانند به ما کمک کنند

برزعلی تصریح کرد: تفاوت گوشت منجمد و گوشت گرم باعث می‌شود شاهد برخی تخلفات در این بخش باشیم، قرار است سامانه‌ای با کد ملی برای خرید گوشت به ازای هر نفر 4 کیلوگرم بدهیم.

وی با اشاره به کیفیت بالای گوشت در استان گلستان بیان کرد: خروج گوشت گرم از استان به سایر مقاصد ممنوع است فقط تهران و با یک مقدار مشخص این اتفاق صورت می‌گیرد، مازندران نیز گوشت کشتار شده گلستان را مستقیما از کشتارگاه‌های استان خریداری می‌کند.

حسام: 3 تخلف عرضه گوشت خارج از شبکه در گلستان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان نیز در خصوص یکسان نبودن قیمت گوشت در فروشگاه‌ها و نحوه نظارت بر کالاهای اساسی گفت: در قیمت‌گذاری کالاها اولویت‌هایی وجود دارد و بر اساس عرضه و تقاضا انجام می‌شود.

تقی حسام با تاکید بر اینکه با عرضه خارج از ضوابط برخورد قاطع می‌شود، افزود: منکر سوءاستفاده نیستیم، سه تخلف در این زمینه گزارش شده که در حال بررسی است، مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف آن را از طریق سامانه 135 در میان بگذارند.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.