1401-11-03 13:31
347
0
83118
مدیرکل شیلات استان گلستان:

تولید میگو گلستان به ۲۰ هزار تن خواهد رسید/ صادرات چمدانی خاویار گلستان 

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: د: در افق و چشم انداز ما تولید ۲۰ هزار تن میگو در استان را در نظر داریم که باعث تحول اقتصادی در این بخش می‌شود.

 

به گزارش گلستان ما؛ اسماعیل جباری در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: سه هزار و ۸۰ تن  میگو در گلستان تولید شده است و این در حالی بود که برنامه ما برای تولید دو هزار و ۸۰۰ تن بوده است و این مجتمع پرورشی دو هزار و۴۰۰ نفر مستقیم و غیرمستقیم داشتیم.

مدیرکل شیلات  استان گلستان ادامه داد: در افق و چشم انداز ما تولید ۲۰ هزار تن میگو در استان را در نظر داریم که باعث تحول اقتصادی در این بخش می‌شود.

حباری بیان کرد: امسال برای نخستین بار موضوع پرورش ماهی در قفس را راه‌اندازی کردیم، بیش از ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد ولی به این سمت نرفتیم.

وی افزود: در ۲۰ سال گذشته چهار مزرعه پرورش ماهیان خاویاری داشتیم و در دهه فجر هشت مزرعه پرورش با ظرفیت ۳۰۰ تن ظرفیت خواهیم داشت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سیر دریافت مجازات و پروانه تاسیس طولانی شده و باید در این زمینه مساعدت و همکاری بیشتری صورت بگیرد.

جباری تاکید کرد: ۱۸هزار حلقه چاه در سطح استان داریم و باید  از این ظرفیت برای توسعه آبزیان استفاده کنیم و به دنبال توسعه پرورش ماهیان خاویاری هستیم.

وی افزود: ۲۰ کیلوگرم خاویار به صورت چمدانی صادر شده است و می‌توانیم از این ظرفیت برای صادرات خاویار گلستان استفاده کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما توسعه پرورش خانگی آبزیان است و در گلستان سخت‌گیری زیادی پیش از این بوده که ما این مسیر تولید را باز کردیم.

انتهای پیام/


 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.