1401-10-30 05:30
435
0
83040
مدیرعامل شرکت گاز گلستان:

تجربیات سال ۸۶ در مدیریت بحران گاز به کمک ما آمد/ جریان گاز را در این ایام از دست ندادیم

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: تجربیات سال ۸۶ و بحران قطع گاز به ما کمک کرد و توانستیم شرایط را مدیریت کنیم و توزیع متوازن داشته باشیم.

علی طالبی در گفتگو با گلستان ما گفت: همراهی خوبی از سوی مردم پس از قطع گاز از سوی کشور ترکمنستان باعث شد که بحران تأمین گاز مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان ادامه داد: همکاران خانم ما برای پاسخگویی به شهروندان در این شرایط بحران در مرکز ارتباطات مردمی ( ۱۹۴) حاضر شدند و تلاش کردند که از آلام و مشکلات مردم با پاسخگویی بکاهند.

طالبی افزود: یک تا ۱. ۵ میلیون مترمکعب به صورت میانگین در روز مصرف گاز در تابستان به ثبت می‌رسد ولی در این ایام مصرف گاز استان حتی به ۱۶ میلیون مترمکعب نیز رسیده است، سیاست وزارت نفت این بود که حداقل تأمین سوخت از طریق سوخت‌های غیر مایع در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول به دمای منفی ۶ درجه به صورت میانگین در برودت هوا در روز‌های گذشته اشاره کرد و افزود: در این شرایط از روز پنجشنبه گاز ترکمنستان به ایران به دلیل مسائل فنی قطع شد و پس از آن زیرساخت‌هایی را در استان ایجاد کردیم و تلاش کردیم توزیع متوازن گاز در استان داشته باشیم.

طالبی تأکید کرد: تجربیات سال ۸۶ و بحران قطع گاز به ما کمک کرد و توانستیم شرایط را مدیریت کنیم و توزیع متوازن داشته باشیم.

وی افزود: از نظر فنی اگر افت فشار گاز از میزان طراحی شده کمتر شود سرعت جریان گاز افزوده می‌شود و این مسأله باعث می‌شود که تجهیزات ما و رگلاتور‌ها در ورودی منزل به دلیل حرکت براده‌های آهن در خطوط مسدود شود و یا آسیب ببیند و باعث قطع گاز شود و برای وصل گاز باید از طریق دستی همکاران ما اقدام کنند.

این مقام مسئول تأکید کرد: به این دلیل در این ایام یک هزار و ۸۰۰ مورد قطعی گاز به ما گزارش شد و همکاران ما در اوج برودت هوا درب منازل مشترکان حضور یافتند تا بتوانند جریان گاز آن‌ها وصل کنند.

طالبی بیان کرد: ما در این ایام جریان گاز را از دست نداده بودیم و تلاش کردیم که شبکه را پایدار نگاه بداریم.

وی افزود: پویش یک خانه یک اتاق گرم راه‌اندازی شد و اثر ملموس آن را شاهد بودیم.

این مقام مسئول تأکید کرد: از شهریور به یک هزار و ۸۴ واحد عمده از جمله مرغداری‌ها اخطار صادر کردیم که سوخت جایگزین داشته باشند و دوگانه سوز شوند و در قرارداد ما در پنج ماه دوم سال باید به فکر سوخت جایگزین باشند.

طالبی متذکر شد: ۴۵۰ واحد مرغداری دوگانه سوز در سطح استان داریم ولی در عمل این مسأله را ندیدیم به طوری که در روز نخست تعداد محدودی از واحد‌های مرغداری وارد مدار شد.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.