1401-06-03 10:25
781
2
81335
استاندار گلستان:

منطقه ویژه اقتصادی هزار هکتاری بدون زیرساخت نمی‌شود/ اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان دولت رئیسی برای ایجاد زیرساخت گلستان

استاندار گلستان گفت: شهرک هزار هکتاری اقتصادی بدون زیرساخت آب، برق و گاز نمی‌شود و یا منطقه آزادی که امکانات لجستیکی و زیرساختی نباشد با جلسه و حرف اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش گلستان ما؛ علی‌محمد زنگانه صبح امروز در آیین افتتاح متمرکز پروژه‌های هفته دولت در گرگان اظهار کرد: گلستان با وجود آنکه جزء ۱۰ استان برتر کشور از نظر ظرفیت‌ها و مواهب الهی است؛ ولی وضعیت شاخص‌های اجتماعی آن مطلوب نیست.

استاندار گلستان ادامه داد: سرانه تولید گلستان نصف میانگین کشور است و چرا باید اینگونه باشد و این مسأله را چندبار از خود می‌پرسم و چرا باید درآمد ناخالص ما ۵۶ همت باشد.

زنگانه افزود: باید درآمد ناخالص استان به دو برابر افزایش یابد و برای تحقق این مهم ۲۲۴ هزار میلیارد تومان باید سرمایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: با جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی این مهم می‌تواند رقم بخورد، دولت در سفر به گلستان برای تأمین زیرساخت‌هایی در استان عقب ماندگی وجود داشته تلاش کرد و اعتبارات خوبی را در این زمینه اختصاص داده است‌.


این مقام مسئول به ۱۲ هزار میلیارد تومان مصوبه دولت در سفر به گلستان اشاره کرد و گفت: شهرک هزار هکتاری اقتصادی بدون زیرساخت آب، برق و گاز نمی‌شود و یا منطقه آزادی که امکانات لجستیکی و زیرساختی نباشد با جلسه و حرف اتفاق نمی‌افتد. در این راستا دولت ۱۲ هزار میلیارد تومان مصوبه داده که عقل ماندگی را جبران کنیم.

زنگانه با بیان اینکه برای جبران این عقب ماندگی نیاز به تولید برق دارید، افزود: برای سیکل ترکیبی نیروگاه برق، ۴۳۰ میلیون یورو اعتبار در نظر گرفته شده است تا بتوانیم ۵۰۰ مگاوات تولید برق را افزایش دهیم.

وی افزود: موضوع پتروشیمی یک آیه یاس در استان است و ۱۲ گام برای رفع مشکل پتروشیمی و شروع مجدد پروژه در نظر گرفته شده و ۱۰ گام آن را برداشتیم و اعتبار ارزی برای آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.