1401-05-30 13:28
385
0
81284
فرماندار کلاله:

اختصاص ۱۲۰میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کلاله/ افتتاح و کلنگ زنی ۴۹۰ پروژه در هفته دولت

فرماندار کلاله گفت: حدود ۱۲ روستا در شهرستان کلاله به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شود، پارسال ۲۰ میلیاردتومان برای توسعه آبرسانی روستاها داشتیم و امسال این اعتبارات به ۱۲۰ میلیارد تومان در قالب طرح جهاد آبرسانی رسید.

به گزارش گلستان ما، فرهاد شیبک در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: همزمان با هفته دولت ۴۹۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با ۱۶۸ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان اعتبار و اشتغالزایی ۴۲۸ نفر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

فرماندار کلاله خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹۷ پروژه با ۱۴۷ میلیارد و ۶۱۰ میلیون تومان جزو پروژه‌های عمرانی و زیربنایی و ۳۹۲ طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان است.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله با ۴۵ میلیارد تومان اعتبار، بهره برداری از خط انتقال آب از چشمه آق سو به مخزن شهر کلاله با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار، تکمیل رینگ گازرسانی شهرکلاله با ۷.۵ میلیارد تومان، اجرای طرح‌های گردشگری و اقامتگاه‌های بومگردی با ۱۱ میلیارد و ۸۲۵ میلیون تومان، بهره برداری از آزمایشگاه مرکزی سل از مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در هفته دولت امسال است.

شیبک عنوان کرد: در سفر رئیس‌جمهور به گلستان ۲۹۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافت و همچنین ۷۷۴ میلیارد تومان در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و بانکی ره‌آورد این سفر برای شهرستان کلاله بوده است.

فرماندار کلاله تصریح کرد: اختصاص ۴۵ میلیارد تومان برای تکمیل جایگاه سوخت‌رسانی فرودگاه کلاله یکی از مهم‌ترین پروژه‌های زیربنایی در این شهرستان است، قرار شد ۲۵ میلیاردتومان اعتبار توسط شرکت فرودگاه‌ها و ۲۰ میلیاردتومان از طریق وزارت نفت تامین شود.

وی متذکر شد: کلاله یکی از قطب‌های اقتصادی استان است و جزو شهرستان‌هایی است که ۶۵ درصد جمعیت آن روستایی و ۳۵ درصد آن شهری بوده که از متوسط استانی هم بالاتر است که ۸۲ درصد جمعیت شهرستان در مشاغل مرتبط با کشاورزی فعال هستند.

شبیک عنوان کرد: این شهرستان ۶۸ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و قطب غلات و دانه‌های روغنی است و در سال زراعی جاری رتبه اول تولید گندم را داشتیم و بیش از ۱۷۰ هزار تن محصول در این شهرستان تولید شد، همچنین ۱۶ هزارتن کلزا در این شهرستان تولید شد که بیش از ۴۰ درصد تولید کلزای استان را به خود اختصاص داده است.

فرماندار کلاله عنوان کرد: حدود ۱۲ روستا در شهرستان کلاله به صورت سیار و با تانکر آبرسانی می‌شود، پارسال ۲۰ میلیاردتومان برای توسعه آبرسانی روستاها داشتیم و امسال این اعتبارات به ۱۲۰ میلیارد تومان در قالب طرح جهاد آبرسانی رسید.

وی افزود: یکی از طرح‌های اساسی و زیرساختی که زمین آن نهایی شده است احداث نیروگاه ۲۵‌مگاواتی سیکل ترکیبی با ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است که موافقت آن گرفته شد.

شیبک گفت: در طرح نهضت ملی مسکن با همراهی و کمک بنیاد مستضعفان و تلاش استاندار موفق شدیم ۵۸ هکتار از عرصه های بنیادمستضعفان را به شهر کلاله الحاق کنیم که می‌تواند علاوه بر کلاله نیاز دیگر شهرهای شرق استان  را تامین کند.، همچنین ۴۲۵ هکتار از اراضی ملی در ۶۳ روستا برای تامین مسکن روستایی تحویل بنیاد مسکن شده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.