1401-04-04 20:43
418
0
80582
سرپرست اداره کل صمت گلستان خبر داد :

صادرات ۵۶.۵ میلیون دلاری استان گلستان طی سه ماهه اول سالجاری

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان در چهارمین روز از دهه تولید و تجارت و در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گلستان گفت : از ابتدای سالجاری تا پایان خرداد ماه ارزش کل کالاهای صادراتی گلستان ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

به گزارش گلستان ما؛ درویش علی حسن‌زاده در چهارمین روز از دهه تولید و تجارت و در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گلستان اظهارداشت : در سه ماهه اول سالجاری وزن کل کالاهای صادراتی استان گلستان ۱۳۵ هزار تُن به ارزش ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است. 

وی بیان کرد: سال گذشته در سه ماهه نخست کل صادرات استان، ۱۳۰ هزار و ۷۱۱ تُن به ارزش ۳۵ میلیون و ۲۶۲ هزار دلار بوده است ، که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی سه درصد و از نظر ارزشی ۶۰ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت : در سه ماهه نخست امسال ۸۳ هزار و ۷۹۲ تُن کالا به ارزش ۳۷ میلیون و ۴۳۲ هزار دلار به ۱۵ کشور همجوار صادرات از طریق استان انجام شده و این صادرات به کشورهای چین و هند ۳۰۰ تُن به ارزش ۲۳۹ هزار دلار و سایر کشورها ۱۱ هزار و ۴۹۸ تُن به ارزش ۱۷ میلیون و ۹۴۹ هزار دلار بوده است .

وی گفت: آمار مقایسه‌ای صادرات از طریق استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۵ کشور همجوار به لحاظ ارزشی ۴۷ درصد افزایش، به هند و چین ۲۰۶ درصد افزایش و سایر کشورها نیز ۸۴ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.