1401-03-11 20:33
1134
0
80290
اظهارات جنجالی استاندار گلستان در شورای اداری؛

مشکل خلیج و آشوراده حل نشود در استان نمی‌مانم/ اراده‌هایی خلاف دستور رئیس جمهور است

زنگانه گفت: تا چه زمانی باید زیر سایه سنگین برخی مسائل باشیم، به مردم قول دادم اگر مشکل خلیج گرگان و جزیره آشوراده را حل نکنم، ماندنم در این استان توجیه ندارد.

به گزارش گلستان ما؛ علی‌محمد زنگانه عصر امروز در شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: اگر به داد خلیج گرگان نرسیم تا دو سال و نیم آینده خشک می شود و با جنگ دندان تلاش می کنیم موانع که دستور  صریح رئیس جمهور است را برداریم.

* وجود دست‌های پشت‌پرده در پیشرفت گلستان/ معاون وزیر و رئیس یک شورا مانع دستور رئیس‌جمهور در گلستان شدند

استاندار گلستان ادامه داد: آقای رئیس جمهور علیرغم وجود یک روز طوفانی از خلیج گرگان با قایق بازدید کردند وضعیت خلیج را دیدند و  ابراز تاسف کردند، رئیس جمهور در این سفر با قاطعیت گفتند که باید خلیج گرگان احیاء شود، وقتی یکی از مدیران با رئیس جمهور می‌خواست صحبت پساتالاب کند، ایشان گفتند چیزی نگویید؛ چرا باید به ذهن شما چنین چیزی خطور کند که خلیج گرگان خشک می‌شود، اینجا محل تولید ماهیان خاویاری و استخوانی است و امروز به این وضعیت دچار شده است.

زنگانه گفت: مردم قبلا در جزیره آشوراده سکونت داشتند و کلی روستا در آنجا بود، ولی به دلیل بالا آمدن آب کم کم مردم مجبور به ترک آن جزیره شدند، ولی مجوز طبیعت گردی و گردشگری صادر نمی شود میگویند که گردشگری ما اجازه ندارد که شب آنجا بخوابد و شما حق ندارید ساختمان سازی کنید و آنجا شما فقط می توانید با چوب کار خود را پیش ببرید این در حالی است که ما آنجا چند ساختمان شیلات و اردوگاه داریم و این یک ظلم است.

وی بر لزوم همکاری مسئولان در پیگیری پروژه‌های نیمه تمام افزود: رئیس‌جمهور دستور دادند که وزیر راه و شهرسازی ظرف مدت ۱۰ روز به شورای عالی معماری شهرسازی استان ابلاغ کند که طرح گردشگری را در آن نقطه آغاز کند اما دستور رئیس‌جمهور را یک معاون وزیر و رئیس یک شورا اجازه اجرا نمی دهد، و اگر بر خلاف آن نامه بزند زیر پا می گذارد، نه تنها به دستور رئیس جمهور عمل نمی کند بلکه بر خلاف آن اقدام می‌کند ما گفتیم که کوتاه بیاییم و از سایت ۱۸۱ هکتاری پشتیبان که در ساحل وجود دارد اقدام خود را آغاز کنیم ولی روز گذشته جلوی آن را گرفتند.

* گلستان بی‌بهره از اقتصاد دریا/ مجوز تله‌کابین گرگان در گیرودار اجرا/ تشکل های مردم‌نهاد به کمک ما نمی‌آیند

این مقام مسئول بابیان اینکه ما از اقتصاد دریا بی‌بهره هستیم، بیان کرد: تا چه زمانی باید زیر سایه سنگین برخی مسائل باشیم به مردم قول دادم اگر مشکل خلیج گرگان و جزیره آشوراده را حل نکنم ماندنم در این استان توجیه ندارد چراکه حق گرفتنی است و برخلاف گفته رئیس جمهور اراده هایی خلاف دستور ایشان مانع‌افکنی می کنند.

زنگانه گفت: در همسایگی ما چندین تله کابین وجود دارد ولی در استان مجوز یک تله کابین ساده را نمی‌دهند و اراده‌هایی مانع تحقق آن می شود، چرا مدیران سکوت می کنند؟ چرا عده ای با امضای طومار آنها را وادار به عقب نشینی می کنند چرا تشکل های مردم نهاد به کمک ما نمی آیند؟

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.